שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור השני של השברולט ניבה מגיע

במקביל לניבה הוותיקה והמוכרת, מיוצר ברוסיה גם דגם הנקרא שברולט ניבה. עכשיו מגיע הדור השני שלו

האטת המכירות בשוק הרכב הרוסי בשל המצב הכלכלי המידרדר, הביאה את ג'נרל מוטורס להחלטה לצמצם את הפעילות שלה במדינה זו. בין היתר, הופסקה כליל המכירה של דגמי אופל ודגמי הבסיס והביניים של שברולט. אבל הצמצום הזה לא פוגע בהמשך שיתוף הפעולה  של החברה עם חברת אוטו-וואז (autovaz), איתה היא מייצרת את השברולט ניבה.

כולנו מכירים את הניבה הוותיקה, שמיוצרת קרוב ל-40 שנה ללא שינוי ממשי, אבל במקביל מיוצר גם דגם שהוא תוצר השיתוף בין החברות, שנקרא גם הוא ניבה. הדור הראשון של דגם זה מבוסס על המכלולים המכניים של הניבה המוכרת, שקיבל מרכב מודרני ומפנק יותר. הדור השני, שהוצג כדגם קונספט בתערוכת הרכב במוסקבה לפני כעשרה חודשים, ייבנה ככל הנראה על בסיס מכלולים של אחד מדגמי הקרוס-אובר מבית ג'נרל מוטורס.

אבל מתמונות של הקונספט שפורסמו בעבר, נראה שמדובר ברכב קשוח למדי, עם סרן אחורי חי, מרווח גחון ראוי וצמיגים בריאים – וגלגל רזרבי שמותקן על הדלת האחורית, כפי שצריך ברכב שטח... עם אורך כולל של 4.3 מטר יש מקום למרכב עם ארבע דלתות, שבו מרווח סביר לארבעה נוסעים.

נכון שהקווים בחלק האחורי מזכירים במשהו את ה-ML של מרצדס, אבל המראה הכללי עושה לנו דה ז'וו לקיה ספורטאז' מהדור הראשון. ואם היכולות של הניבה החדשה גם הן יהיו דומות לאלו של הקיה – תנו לנו אחת כזאת, ומהר... השיווק צפוי להתחיל בשנה הבאה, ואז נדע בדיוק מה מסתתר מתחת לפחים והכי חשוב – האם יש סיכוי שנראה את הדגם הזה אצלנו.       

תגובות

0 תגובות