שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2016: אלופי ה-WRC מסתערים

אחרי ההכרזה של מיקו הירבונן על הצטרפותו לקבוצת X-raid, מגיעים עכשיו רחשים על גיוסם של לואב וסולברג לקבוצת פיג'ו

האם נראה בראלי הקרוב, שיזנק לדרכו בינואר 2016, שלושה מבכירי הנהגים של מרוצי ה-WRC מתמודדים ראש בראש? אחד מהם, מיקו הירבונן כבר הצטרף לקבוצת X-raid והתחרה בשורותיה בראלי של אראגון וסיים במקום השלישי. שני נהגים נוספים, פטר סולברג וסבסטיאן לואב, עומדים ככל הנראה על סף הצטרפות לקבוצת פיג'ו.

המעבר של נהגי WRC להתחרות במרוצי ראלי-רייד אינו חדש, וכבר ראינו לא מעט שעשו זאת, כמו קרלוס סאיינז שהיה פעמיים אלוף ה-WRC  ואחר כך זכה גם בדקאר. קדמו לו נהגים כמו ארי ואטנן, מיקי ביאסון וגם קולין מקריי. זהו מעבר טבעי לנהגים מנוסים, שכן בראלי דוגמת הדקאר הניסיון הוא פרמטר חשוב לא פחות מאינסטינקטים חדים. 

הירבונן הפיני לא זכה אף פעם באליפות הנהגים ב-WRC, אבל היה גורם משמעותי בזכייה של פורד באליפות היצרנים במשך שתי עונות. הוא היה סגן נצחי של לואב הצרפתי, שזכה תשע פעמים ברציפות באליפות הנהגים כשהוא נוהג עבור קבוצת סיטרואן, הישג שקשה להאמין שמישהו יוכל לחזור עליו. סולברג הנורבגי זכה פעם אחת באליפות הנהגים, בשנת 2003, במדי סובארו. לפני שנה הקים קבוצה משלו, והוא מתחרה במרוצי  ה-WRX ואף זכה באליפות בשנה שעברה.

לואב עדיין חתום בקבוצת סיטרואן, אבל ראשי הקבוצה כבר מיהרו להצהיר כי לא יעמדו בדרכו אם יחליט להתחרות בדקאר במדי הקבוצה האחות, פיג'ו. הוא כבר ''עשה סיבוב'' על ה-2008 במשך יומיים במדבריות של מרוקו ועתה נותר לו רק להחליט מה מעניין אותו יותר יותר: הדקאר או מרוצי ה-WTCC. אם שלושת הנהגים האלה אכן ייקחו חלק בדקאר הקרוב - ואפילו אם רק שניים מהם - הולך להיות ראלי מאוד מעניין.         

תגובות

0 תגובות