אופל מציגה גרסת פנאי לאדם האופנתית - אבל נראה שהיא יותר בקטע של רוקנרול מאשר בעניין של סלעים...
ג'יפון פנאי אופנתי בעל הנעה קדמית בלבד.
אופל 'אדם רוקס' היא גרסת הכאילו-פנאי של ה'אדם' המוכרת. היא קיבלה תוספת של סנטימטר וחצי למרווח הגחון, שעומד עכשיו על 14 ס''מ שלמים, ואיפור כאילו-שטח מתבקש – פס שחור מעל בתי הגלגלים ובחלק התחתון של המרכב, לצד פגושים אגרסיביים יותר. התוצאה אולי לא נראית מאוד שטח, והעובדה שהיא כמעט מתחככת במדרכה בחניה לא עוזרת, אבל היא פשוט מכונית חמודה להפליא, מכל זווית.
היא נראית קטנה ונכונה, והחישוקים הגדולים במידה 17 אינץ' משלימים עיצוב שגרם לכל מי שפגש אותה לחייך. הוסיפו לכך את העובדה שכל גרסאות הרוקס מוצעות כסטנדרט עם גג קופסת סרדינים מבד (רק הגג נפתח, בלי החלון האחורי), ויש לכם אוטו שעונה להגדרה הרשמית מאמי.
המחיר? גרסת הבסיס החל מ-125,000 שקלים ו-130,000 לרמת האבזור הגבוהה יותר.
תא הנוסעים זהה כמעט לחלוטין לזה של ה'אדם' ברמת האבזור הגבוהה, ומציע מסך מגע נוח לתפעול, בקרת שיוט ובלוטות'. ההבדל המשמעותי היחיד הוא מושבים משולבי עור, חומר שמגיע גם לדלתות.
איכות החומרים טובה בחלק העליון של הדשבורד, אבל פשוטה מאוד בשאר המקומות, ומדי פעם נשמעו קרקושים מיותרים.
המרחב מלפנים פשוט מעולה יחסית לקטגוריה, וטוב מאוד באופן כללי – למרות הגג. אבל זה בא על חשבון המרחב לנוסעים מאחור, שזוכים לחלל מצומצם, וגם תא המטען קטן.
בגרסה המאובזרת מתווספים בקרת אקלים, חישוקי 18 אינץ' וריפודים נאים יותר. היינו מוותרים, בעיקר בגלל חישוקי הענק. חבל שבארץ לא מוצעות אפשרויות קסטומיזציה רבות כמו בחול.
הרוקס מוצעת בארץ המנוע המוכר מהאדם, ורק איתו – 1.4 ליטר המפיק 87 כ''ס ומשודך לתיבה רובוטית עם 5 הילוכים ומצמד בודד. העברות ההילוכים מורגשות ובעיקר איטיות למדי, ובנהיגה רגועה התיבה רצה מהר מדי להילוכים הגבוהים.
עם רגל כבדה על הגז התיבה זריזה ונעימה יותר, ויש גם אופציה לתפעול ידני מהבורר (אבל לא מההגה), שלא מעניק עצמאות מלאה לנהג. בתמרוני חניה התיבה דורשת ערנות ורגל עדינה על הגז. אפשר להתרגל, אבל התיבה היא ללא ספק החוליה החלשה במערכת ההנעה.
צריכת הדלק בשיוט רגוע יחסית עמדה על 17.2 ק''מ/לליטר, ובימי המבחן נרשם ממוצע בינוני של כ-12 ק''מ/ל'.
הרוקס מצויידת בצמיגים במידה קרבית למדי – 215/45-17 – שפוגעת בנוחות הנסיעה. בעיר היא סבירה בדרך כלל, אבל מתקשה על רצף שיבושים ומדי פעם מעבירה חבטה לנוסעים. מחוץ לעיר הריסון טוב, אבל חלק מהשיבושים עוברים בצורה ישירה מדי לנוסעים.
רוחב הצמיגים המופרך מארגן אחיזה גבוהה, למרות מעט זוויות גלגול. אבל ההספק הצנוע (באירופה יש גם גרסת טורבו) מצטרף להגה קל מדי ובלמים בינוניים לכדי יכולת דינאמית בינונית בלבד.
שטח? היא לא ממש בעניין.
המכלולים עדינים ומרווח הגחון צנוע. השטח שלה הוא חניית כורכר ליד בית קפה אופנתי.
הרוקס נופלת בסעיפי ההיגיון – התיבה שלה יכולה לעצבן והמחיר שלה דומה לשל רכבי פנאי גדולים יותר ובעלי מפרט עדיף.
אך היא צוברת נקודות בסעיפי הלב – היא חמודה, שיקית, בעלת עיצוב צעיר וייחודי מאוד.
אם זה מה שאתם מחפשים – עשו נסיעת מבחן (כולל חניה!) כדי להתרשם מהתיבה.
מנוע בנזין 4 צילנדרים, רוחבי, 1398 סמ''ק
תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס'
הספק/סל''ד 87 כ''ס/6000
מומנט/סל''ד 13.2 קג''מ/4000
תמסורת הנעה קדמית, רובוטית, 5 הילוכים
מתלה ק'/א' מק'פרסון/ קורת פיתול
בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/ דיסקים
צמיגים 215/45-17
בסיס גלגלים 231 ס''מ
אxרxג 150x172x370 ס''מ
משקל 1135 ק''ג
נפח תא מטען 170 ליטר
מהירות מרבית (יצרן) 178 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 13.9 שנ'
צריכת דלק (מבחן) 12.1 קמ/ל'
מחיר: 130,000 שקלים
אחריות: 36 חודשים
מרווח גחון 14 ס''מ
קוטר סיבוב 10.2 מ'
0 תגובות
תגובות