שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים: קיה סורנטו KIA Sorento

הקיה סורנטו החדש נראה טוב יותר, מבצע טוב יותר, ויחד עם המחיר נוצרת חבילה שהיא בהחלט מעניינת

 

פנאי משפחתי

 

 

הפעם הראשונה בה פגשתי בסורנטו היתה בהר חורשן. הופתעתי ממנו על המשטחים המסולעים של ההר - ונותרתי מלא הערכה ליכולתו. אבל זה היה לפני הרבה זמן, מבחינת 'זמן סורנטו' מדובר על שני דורות לאחור.

את הנכד הזה, הדור העדכני של הסורנטו, לא חשבתי אפילו להפנות לכיוון ההוא, לא רק בגלל שזו גרסה עם הנעה קדמית בלבד. זה רכב פנאי רך. מאוד. שחולק מכלולים עם מוביל הנוסעים של קיה, הקרניבל, והוא פונה לדור החדש של רוכשי הפנאי, כאלו שנוטים יותר לצו אופנה ופחות לצו טיפוס (הפיסטין).

 

הדור החדש של הסורנטו נחשף כבר לפני שנה אבל רק עתה הוא מגיע לארץ. מדובר במכונית נאה, כפי שהורגלנו לקבל בדור החדש של קיה. היא נראית גדולה וקשה להתעלם מנוכחותה – אבל הרושם הזה סב בעיקר סביב ממדים, ולא בגלל אמירה עיצובית כזו או אחרת.

עיצוב החזית והאחוריים נותנים לה את הזיהוי המתבקש, אבל מעבר לאלו מתקשה הצללית האדירה להותיר חותם בצופה. יש פרטים שרואים שהושקעה בהם מחשבה, הגריל מלפנים לדוגמא, אבל לא יותר. 

 

הפנים מרגיש טוב מאוד. מודרני ומאוורר. אם לא היתה מותקנת במכונית המבחן (שמחירה 220,000 שקלים) מערכת פשוטה בהתקנה מקומית (כסטנדרט), הציון כאן היה גבוה. פנים הקיה מודרני ונקי יחסית.

התא כולו אוורירי מאוד, למרות הצבע השחור ששולט ביד רמה (יש גם גרסה בהירה). מיקום מסך מערכת הבידור, וההדגשה שנותן לה התיחום הכסוף, נותן לה המון משקל בעיצוב הפנים. אלא שהיא נראית ומרגישה כמו נטע זר, עם תצוגה כתומה זועקת שלא קשורה לאלגנטיות הכללית של התא. מעבר לאלו איכות הבניה והחומרים טובה, והתחושה בהחלט נעימה בתא.

 

המרחב מלפנים מצוין, בשורה השניה יש שפע מקום לברכיים, אך קצת פחות לראש. השורה השלישית צפופה, כמקובל בקטגוריה, ותתאים בעיקר לילדים. זו גם זו ממוזגות כהלכה, עם פיקוד נפרד בשורה השלישית. תא המטען קטן כשכל המושבים בשימוש (הנתון הרשמי לא נראה קשור למציאות) וכשהשורה השלישית (ואו השניה) מקופלות תא המטען אדיר. קיפול המושבים קל ונוח, והשורה השניה מציעה אפשרויות כיוון מלאות למושבים. ואם כבר מדברים על המשפחה, לסורנטו החדש חמישה כוכבי בטיחות במבחן הריסוק הקודם של ה-EURONCAP. יש כאן את כל המערכות הסטנדרטיות והמקובלות (אבל אין מערכות מתקדמות) וגם 6 כריות אוויר ופנסים עוקבי פניה.

 

 

על הכביש

 

 

בדור החדש של הסורנטו אין כל כך חדש מתחת למכסה המנוע. הוא מגיע לישראל עם שני מנועים, בנזין ודיזל. מכונית המבחן צוידה במנוע הבנזין, שמזכיר מאוד את זה של הדגם היוצא. 2359 סמ''ק המפיקים 188 כ''ס ב-6000 סל''ד ו-24.6 קג''מ ב-4000 סל''ד.

במכונית המבחן רק הגלגלים הקדמיים מונעים, כאמור, דרך תיבה אוטומטית בעלת 6 יחסי העברה קדמיים. הנתונים על הנייר טובים סך הכל, אך התרגום של אלו לכביש קצת פחות פשוט. בדרך כלל התיבה עושה עבודה טובה בניצול תאבון הסל''ד שיש למנוע הזה.

 

ההילוך השלישי קצת ארוך מדי וזה פוגע בתאוצות הביניים בין 80-120 קמ''ש. במבחן הקלאסי הזה לוקח למנוע קצת זמן להגיע לחלק הבשרני בעקומה, כך שבמצב המאוד ספציפי הזה התחושה מעט כבדה. מעבר לזה אין בעיה לצבור מהירות ונקודות ברישיון עם הסורנטו. התיבה עושה עבודה עגולה ונעימה בד''כ ורק בתאוצות חזקות בהילוכים הנמוכים  תורגש מדי פעם חבטה. בכל הקשור לנוחות עושה הסורנטו עבודה טובה למדי – כשזוכרים את ייעודו. הסורנטו רך למדי בתוך העיר ומצליח לבודד את הנוסעים מרב השברים בכביש. כבישים שבורים באמת ירעידו קלות את התא, ובעיקר יביאו לתוכו רעשים מבתי הגלגלים.

 

 

על הכביש המהיר הוא ממשיך להיות נוח למדי ורק על כבישים גליים הוא לא מספיק מרוסן וקצת מתנדנד על מיתליו. על שבילי קק''ל רגועים הוא נוח ונעים מאוד. בכלל עושה רושם שכרכב טיולי-סופ''ש-מרובי-משתתפים הסורנטו יהיה יעיל למדי. נעים מאוד לשהות בו. בשיוט חוקי, לדוגמא, הוא נינוח מאוד (ונקודת זכות למזגן שהתגבר על החלל הגדול מהר וחזק ביום חמסין נוראי), יחידת ההנעה שקטה רעשי הרוח זניחים לחלוטין ורק רעשי הכביש מורגשים. על הכביש מימדיה המכובדים של הקיה הזו מורגש בכל רגע. ההתנהגות רהוטה ובטוחה אבל בעומס גבוה המשקל, המימדים והכיול הרך מתחילים לתת את אותותם. גם ההגה הקליל מתאים יותר לתמרוני חנייה עירונים מאשר למעוף נמוך דרך פיתולים.  כך שכשבאמת ממהרים נוטה הקיה הזו על צידה, מותחת את מיתליה ומרגישה לא בנוח.

 

 

צריכת הדלק הרשימה בשיוט נינוח – 14.4 ק''מ לליטר – נתון מצוין. בכלל המבחן קיבלנו 6.9 ק''מ ביום חם וקשה מאוד. בשימוש הגיוני יותר, כולל תנועה עירונית צפופה, התייצבה צריכת הדלק על 11.3 ק''מ לליטר.

 

כנות

 

 

לפני עשור הסורנטו הציע חבילה טובה מאוד למי שרצה רכב פנאי לפי ההגדרה הקלאסית שלו, או במילים אחרות – שטח. אבל הזמנים השתנו ואיתם גם הסורנטו.

הגרסה הזו של הסורנטו החדש מציע חבילה מעניינת דווקא לקהל אחר, זה שהשטח לא מעניין אותו. וכאן צריך הרוכש העתידי לחשוב מהם הצרכים שלו, בכנות.

מי שמבקש את הלוק האופנתי מחד ואת המרווח ושבעת המושבים מאידך, ימצא בסורנטו רכב משפחתי מצוין. הוא נעים לנסיעות קצרות וארוכות, סידור המושבים חכם מאוד והוא לא כושל בשום תחום.

אם נסתכל על המתחרה הישיר מבית יונדאי (בעל הקרבה המשפחתית) נגלה שהסנטה-פה (קישור למבחן דרכים לסנטה-פה) המקביל מוסיף אומנם הנעה כפולה, אבל גם כמה עשרות אלפי שקלים לשורת המחיר. תוספת שאינה מוצדקת עבור מי שלא יורד לשטח. רק בבקשה קיה - מערכת מולטימדיה מקורית יכלה לעשות פלאים לתחושה בתא.

 

קישורים למבחני דרכים קודמים של קיה סורנטו

 

 

מבחן דרכים - קיה סורנטו -  09/05/2013

מבחן דרכים - קיה סורנטו - 02/05/2013

קיה סורנטו KIA – מבחן דרכים - 09/07/2012

קיה סורנטו - מבחן דרכים - 20/03/2012

 

מבחן השוואתי לכלי הרכב הקוריאנים של ''של פעם'':

יונדאי טראקאן מול סאנג-יונג רקסטון מול קאיה סורנטו במבחן השוואתי לקוריאנים - 26/08/2003

 

קיה סורנטו

 

 

מנוע

מנוע בנזין, רוחבי, 2359 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס', תזמון משתנה

הספק/סל''ד 188 כ''ס/6000

מומנט/סל''ד 24.6 קג''מ/4000

מרכב

הנעה קדמית

הילוכים אוטו', 6 היל'

מתלה ק'/א' מקפרסון, מוט מייצב/רב חיבורי, מוט מייצב

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים

מערכות עזר ניטור לחץ אוויר בצמיגים

צמיגים 235/65-17

מידות

בסיס גלגלים 278 ס''מ

אxרxג 478x189x168.5 ס''מ

משקל 1804 ק''ג

נפח תא מטען 320 ל' (עם כל המושבים)

מהירות מרבית (יצרן) 195 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 10.5 שנ'

צריכת דלק (מבחן) 6.9 ק''מ/ל'

מחיר

מחיר 198,000 שקלים (מבחן 220,000 שקלים)

אחריות 36 חודשים
 

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

05 בדצמבר 2016 ב 06:00

סורנטו 2016

קיה סורנטו KIA Sorento