שטח 4X4 > כתבות > שטח

החיים ב-6X6

כמה אומץ צריך כדי להגשים חלום, לזנוח את חיי הבורגנות ולעבור לחיות ולטייל ברכב מסעות? קבלו את בני הזוג גריי מאוסטרליה שעשו זאת בסטייל

לא מעטים מתוכנו חולמים על ''נטישת'' חיינו הנוחים והמשעממים לטובת יציאה למסע הרפתקני באתרים אקזוטיים ברחבי העולם. אבל רק לבודדים יש את האומץ – והיכולת – להגשים חלום כזה. בין יחידי הסגולה נמנה זוג מאוסטרליה, כריס ורוב גריי, שעזבו משרות מתגמלות בהיי-טק והתחילו להתגלגל בדרכים, אבל בסטייל: משאית 6X6 מדוגמת ומפנקת שמכילה את כל הדרוש לשהיות שטח ממושכות.

ניתן לרכוש משאית כזו מוכנה ומזומנה (ותמורת לא מעט מזומנים), אבל בני הזוג גריי החליטו לבנות הכל בעצמם, כשהבסיס לבית על הגלגלים שלהם הוא משאית מעודפי הצבא האוסטרלי, שנרכשה בשנת 1997 עם 12 אלף מייל בלבד על האודומטר. ההסבה של המשאית לרכב מסעות ארכה כארבע שנים, ובסופו של התהליך התקבל ה- Wothahellizat MK1 (שזה בעגה אוסטרלית שווה ערך ל''מה זה לעזאזל'' שלנו...), שהיה רכב המסעות הגדול ביותר באוסטרליה בזמנו. ולמה MK1? כי במהלך השנים הבינו הגריים שהרכב גדול מדי ובנו אותו מחדש קטן וקומפקטי יותר, לאחר שקיצרו את שלדת המשאית.

מעבר לרשימת הציוד המותקן ברכב – והיא ארוכה עד אינסוף – מה שמעניין אותנו באמת זה הרכב עצמו. מדובר במשאית שתוכננה ונבנתה על ידי הסניף האוסטרלי של חברת אינטרנשיונל, לפי מפרטים של הצבא עוד בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת. הצבא האוסטרלי היה מצויד אז בכלי רכב מעודפי מלחמת העולם השנייה ורצה להתקדם לדברים מודרניים יותר. תוכננו דגמים עם הנעה 4X4 ו-6X6 מצוידים במנוע בנזין V-8, תכנון דומה למשאיות הריו של הצבא האמריקאי. תיבת הילוכים עם חמש מהירויות ותיבת העברה עם הילוך כוח השלימו את החבילה.

הדבר הראשון שעשה גריי היה להחליף את מנוע הבנזין במנוע דיזל מתוצרת פרקינס, המספק 180 כ''ס. זהו מנוע פשוט ואמין ביותר, שכל כל מכונאי טרקטורים בעולם מכיר אותו. תיבת ההילוכים עברה שיפוץ מקיף, הותקנו שתי כננות, אחת מלפנים ואחת מאחור, ובזה בערך הסתיימו כל ההשקעות בחלק המכני של הרכב. גריי שמר בכוונה על הפשטות הבסיסית של הרכב, כך שניתן לתקן בשטח כמעט כל דבר. אין מחשבים, אין חיישנים, הכל מכני לחלוטין...

ההשקעות ה''כבדות'' נעשו בחלל המגורים, הכולל חדר שינה מעל תא הנהג המוקף בחלונות (כולל חלון עליון, ממנו נשקפים השמיים...), מרפסת בחלק האחורי ותאי אכסון לאין ספור בכל מקום אפשרי. כדי להשיג חלוקת משקל אופטימאלית ומרכז כובד נמוך ככל האפשר, הותקנו מיכלי המים (כ-650 ליטר בסך הכל) ומיכלי הדלק (כ-700 ליטר) בין קורות השלדה. יש כמובן גם מטבח, מקלחת ושרותים והמערכות החשמליות מופעלות מסוללות הנטענות בעיקר מאנרגיית השמש, כשהגנרטור המותקן במשאית משמש רק בעתות חרום.

יחד עם נטישת החיים הקודמים, חזר גריי לתחום בו עסק בצעירותו: צילום. יחד עם רעייתו הוא משוטט ברחבי אוסטרליה, מצלם בעיקר טבע, כשהמשאית הנאמנה – עם מרווח גחון של כ-35 ס''מ ונעילה רוחבית בכל הסרנים – מביאה אותו לכל מקום כמעט. וכשהדרך נגמרת, עולים על האופנוע הנישא מאחור, וממשיכים הלאה...

תגובות

0 תגובות