שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

האם זאת תהיה המכונית הבאה של אל-עטייה?

חברת סטארט-אפ מאיחוד האמירויות מתכננת רכב חדש המיועד בעיקר לנהיגת חולות מהירה. בקרוב בדקאר?

זארוק מוטורס (Zarooq Motors) חברת סטארט-אפ מאיחוד האמירויות, מתכננת לייצר רכב ספורטיבי חדש, פרי תכנון עצמי, שייעודו נהיגת חולות מהירה. הרכב מפותח כמענה לאחד התחביבים המוטוריים העיקריים במדינות האיחוד: ''טיסה'' נמוכה בדיונות שמכסות חלקים נרחבים ממדינות אלו.

על התכנון הופקד אנתוני ג'נרלי (Anthony Jannarelly), מי שתכנן את ה- Lykan Hypersport  (זאת המכונית ממהיר ועצבני 7 המוקפצת מבניין לבניין). הרכב שמשקלו קצת פחות מטון אחד ייבנה בעבודת יד ויצויד במנוע V-6 בנפח 3.5 ליטר, עם הספקים שינועו בין 300 ל-500 כ''ס, על פי דרישת הלקוח. המנוע יותקן במרכז ויניע רק את הגלגלים האחוריים. לא נמסר מאיזה תוצרת המנוע, אבל המקור הסביר ביותר הוא טויוטה, אחד המותגים הפופולאריים במדינות המפרץ.

מהתרשים הממוחשב שנחשף עולה רכב בעל צורה ספורטיבית, עם בתי גלגלים גדולים המתוכננים לקלוט צמיגים בריאים. מרווח גחון גדול ומהלך מתלה נדיב משלימים חבילה שתוכל להתמודד היטב עם הנסיעה התובענית בחול הטובעני. כיאה למשימה, הרכב נקרא פשוט sand-racer.          

הרכב ייחשף לראשונה לקהל ב-24 בנובמבר, ביום בו יתקיים מירוץ הפורמולה 1 באבו דאבי. המחיר מתחיל בכ -80 אלף דולר ומטפס הלאה עד לאזור ה-160 אלף דולר, כתלוי בהספק המנוע ובאינספור אפשרויות השדרוג שיוצעו. ואם אתם מעוניינים – כבר נרשמות הזמנות, האספקה תחל בשנה הבאה.

ועוד משפט אחד לסיום, משהו שאולי יזרה מלח על פצעי כל העוסקים בתחום הספורט המוטורי בארץ: חברת זארוק מתכננת להקים בדובאי מסלול שטח מיוחד אליו יוכל להגיע כל בעל sand-racer, להתחרע בחולות ללא סיכון ולהביא למיצוי את מלוא היכולות של הרכב ושלו עצמו. ככה מגדלים את אל-עטייה הבא...

תגובות

0 תגובות