נפגשנו בבוקר יום שישי ביער בן שמן להדרכת מועדון סובארו, מזג האוויר היה מושלם הצמחייה מבריקה והקרקע רטובה ונעימה לנהיגה, לאט לאט הגיעו הג'יפאים החדשים והתקבצנו לקבוצה בת ארבעה עשר רכבי סובארו מסוג XV ופורסטר, הקפה כבר היה מוכן על האש והעוגיות כמובן.
מאת: אתר השטח הישראלי
22/11/15
התיישבנו לשיחת היכרות והסתבר שכולם חדשים בתחום נהיגת השטח אך נחושים ללמוד ולטייל בארץ, פתחנו בשיחה על רכבי שטח, נהיגת שטח הסכנות וההנאות הצפויות בדרך. לאחר שסיימנו את השיחה התאורטית, התחלקנו לשתי קבוצות ויצאנו לתרגל בשטח את הנושאים שדובר עליהם
טיפסנו עלייה, מעבר חריץ ותרגול בחירת נתיב תנועה בירידה, הזרמנו אדרנלין בנסיעה מהירה בשבילים ותרגול בלימות חירום, המשכנו לשיפועי הצד ולמדנו להכיר את ההרגשה ואת התרגולת הנכונה, באותה ההזדמנות תרגלנו כמה הנפות גלגל כדי לראות את מערכות הרכב בפעולה, בנקודה זו החבר'ה הרגישו מוכנים ויצאנו לטפס עליות שמאתגרות את הרכב ואת הנהג.
לאחר שהחבר'ה סיימו לתרגל ולהפגין את כישוריהם ולהתרגש מביצועי הרכבים, התיישבנו לשיחת סיכום בנושאי ציוד חילוץ, צמיגים שאלות וכמובן קפה.
מדהים לראות קבוצה בת 30 איש מתגבשת בכמה שעות של ג'יפאות, נהנינו מאוד.
נפגש בטיולים מצוות המדריכים: יחיאל דניאל ואופיר אביב
אינציקלושטח:
דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP
הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפים לנהיגה בשטח:
1 תגובות
1
אורח/ת
12 במרץ 2016 ב 00:34
את ההדרכה עברה הפעם אישתי
את ההדרכה עברה הפעם אישתי (את שילי עברתי עם דרור : )
ההדרכה נתנה לאשתי להבין למה הרכב מסוגל ושיפרה את בטחון אישתי לגבי נהיגת שטח.
יגאל ליברמן
תגובות