שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

רק מדבר - מסע ללב המדבר הדרומי של ירדן

3 ימים של רק נהיגת שטח במדבר הדרומי - דיונות, שבילים מהירים, אבן חול נובית, טרשים והכול בחברת מטיילים שרק מחפשים את האתגר הבא...
היה תענוג מיוחד!
התמונות המיוחדות ביומן המסע הם של הצלם אלעד קורן.

יוצאים לדרך... (היום הראשון)

מעבר הגבול בין ישראל לירדן עובר עלינו במהירות, תוך פחות משעתיים ו-8 כלי רכב מסיימים את הליכי המעבר.  מסעדת פלאפל מקומית במרכז עקבה מקבלת את פנינו בברכה לארוחת בוקר, מעט מאוחרת, והיידה צפונה ומזרחה על הכביש לכיוון ואדי ראם. דיונות, ושבילים חוליים, ודיונות, ושבילים  חוליים, ועוד דיונות היוו את התפריט היומי. עלינו, ירדנו וגם חילצנו (אפילו ניסאן של בדואים ששקעו בחול) בתוך הנוף המקסים של המדבר הדרומי כשמעלינו הרים אדומים של אבן חול נובית ושמיים כחולים. אחר הצהרים התמודדנו עם הדיונה הגבוהה אותה הצליחה לטפס ראשונה שרון (זו הבלונדינית באביר הלבן) ולאחריה מר שמחה (זה שנותן את הכבוד לפאג'רו). לעת ערב הגענו לקשתות של חרז'ה, צילמנו, צפינו בירח ואז יצאנו לנסיעת לילה בכייף, שעה וקצת... בשבילים החוליים המהירים דהרנו בין הדיונות ועליהם לעבר המאהל בו נישן את הלילה. ארוחת ערב בשרית היישר מהאדמה (מאטפונה), תה מתוק של בדואים וקדימה לישון.

אומנות בלב המדבר

אומנות בלב המדבראומנות בלב המדבר

בודד על הדיונה

בודד על הדיונהבודד על הדיונה

תמונות של המטיילים:

תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:

יש מי שמגיע הכי גבוה שאפשר

יש מי שמגיע הכי גבוה שאפשריש מי שמגיע הכי גבוה שאפשר

ועוד מתמונות המטיילים:

ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:

בערבו של היום הראשון: לאור הירח בקשתות של חרז'ה

בערבו של היום הראשון: לאור הירח בקשתות של חרז'הבערבו של היום הראשון: לאור הירח בקשתות של חרז'ה

היום השני: דרומה לאורך הגבול עם ערב הסעודית - מטפסים על אבן החול הנובית

היום השני: דרומה לאורך הגבול עם ערב הסעודית - מטפסים על אבן החול הנוביתהיום השני: דרומה לאורך הגבול עם ערב הסעודית - מטפסים על אבן החול הנובית

יום ארוך מאוד (היום השני)

יצאנו לדרך - שמורת ואדי ראם עם שבילי חול מהירים בדרך דרומה לכיוון ג'בל אדמי (הנקודה הגבוהה ביותר במדבר הדרומי). עצרנו לקניות בכפר רם שלמרגלות ג'בל רם (ההר הגבוה) והמשכנו בדרכנו דרומה - דיונות גבוהות (עליהן בני החזיר את הכבוד ללנד קרוזר ומונל הצדיק את ההשקעה בכננת), אבן חול נובית  בעלת שיפוע חד אבל עם אחיזה מעולה משכנעת אותה אחד-אחד לטפס במעלה הסלע וארוחת צהרים בלב ההרים (כשבני ושמחה לא מפסיקים לטפס ולחפש את ''המסלול הבא!''). קטע חולי משולב בטרשים מביא אותנו למרגלות הגבול עם סעודיה. מפגש עם בדואיים - ציידים חמושים, הנוסעים בטנדרים יפים של טויוטה עם מספרי רישוי סעודים ועוד כמה רועי צאן בלב השטח מביאים אותנו לקבל את הלילה בשמחה. אנו ממשיכים עמוק לתוך הערוצים, הקרקע בוצית ונראה כי זרמה רק לפני שעות (ולמען הדיוק ביום הקודם), פנצ'ר בתחילת הלילה מחמם את האווירה, סלעים חוסמים את דרכנו שבתוך הערוץ הצר, עוד ניסיון של שעה למצוא מעקף, מדורה וארוחת ערב (טוב שנשאר המון אוכל מהצהרים) ואנו חוזרים לדרך המלך (לא ממש בטוח כי המלך נסע כאן ובכול זאת ניתן לו את כבודו) ואנו חוזרים מערבה ואחר צפונה לעבר המאהל. הקצב עולה ואנו נהנים מהנהיגה החשוכה, כ-15 ק''מ לפני המאהל רואים אורות באופק ולקראת חצות אנו מדוממים. יום ארוך של 237 ק''מ שכולו בשטח! מסתיים בשלום. ארוחת הערב מחכה לנו, החבר'ה מסרבים לישון אך לבסוף כולם ''נשפכים'' במיטות (אפילו שרון כשהיא ישנה היא לא מדברת - נדיר!).

תמונות של המטיילים:

תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:תמונות של המטיילים:

טויוטת הבנות - אמירה וטל ולפעמים גם שמואל הצדיק (ממרוקו)

טויוטת הבנות - אמירה וטל ולפעמים גם שמואל הצדיק (ממרוקו)טויוטת הבנות - אמירה וטל ולפעמים גם שמואל הצדיק (ממרוקו)

נותן כבוד לפאג'רו

נותן כבוד לפאג'רונותן כבוד לפאג'רו

שאריות מים בלב המדבר

שאריות מים בלב המדברשאריות מים בלב המדבר

גבוה - אז קר! ומזמין מדורה גם ביום!!

גבוה - אז קר! ומזמין מדורה גם ביום!!גבוה - אז קר! ומזמין מדורה גם ביום!!

הרשו לנו להכריז על האלופה! (והיא בכלל לא התכוונה לזה!!)

הרשו לנו להכריז על האלופה! (והיא בכלל לא התכוונה לזה!!)הרשו לנו להכריז על האלופה! (והיא בכלל לא התכוונה לזה!!)

מזנקים באוויר... (היום השלישי)

הבוקר התחיל בעצלתיים של בדואים - כנראה שאף אחד לא רוצה לעזוב את המאהל ו/או שהאווירה המקומית מחלחלת גם אלינו... יוצאים לדרך, עוצרים לקניות לצהרים והיישר למדבר. חוזרים לדיונות, מטפסים, יורדים, שוקעים, מחלצים, חוצים את הסכינים ונוסעים לעבר המקפצה (יום שלישי למסע - מגיע לנו!). כאן האדרלנין מתפרץ ולאט לאט מגביהים טוס. ככול שקופצים עם יותר סבלנות התמונות של אלעד טובות יותר ויותר (וכמובן שהקפיצות מגביהות טוס). בני בלנדקרוזר הלבן מוביל ומספק את החשק והמוטיבציה לכל השאר. אחריו כולם (מנסים), מיישרים קו באוויר ובהפתעה (או שלא מפתיע בכלל) הגברת נאוה ברנגלר השחור שוברת את שיאי הגובה. ואנחנו ''חותכים'' בשיא וממשיכים הלאה. עוד קצת דיונות, נוף מקסים, מרפסת מדהימה לקפה - מנוחה! שבילים מהירים בדרך צפונה מביאים אותנו לכביש הראשי בכניסה לאתר הרומאי של אל-חומיימה. טיפול בצמיגים, ניפוח אוויר, החלפות (טוב שיש כמה לנדקרוזרים ושוב טוב שיש את בני) וקדימה מערבה לעבר ראש מצוק ההעתקים שמעל הערבה. ארוחת צהרים בפריסה על ראש המצוק ואנו גולשים מערבה כשמולנו השמש שוקעת ומאדימה את השמיים בצבעים עזים - מדהים! שעה דרומה על כביש הערבה, בצד הירדני, ועוד כשעה (מהירה) במעברי הגבול וכולנו עולים על כביש הערבה, הפעם בצד שלנו, בדרך צפונה והבייתה.

שואף לקבל רישיון טיס!

שואף לקבל רישיון טיס!שואף לקבל רישיון טיס!

גלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדנית

גלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדניתגלריה מקורס הטיס של האקדמיה הירדנית

הסברים מרתקים בכול שפה ובכול עניין (תודה למונל)

הסברים מרתקים בכול שפה ובכול עניין (תודה למונל)הסברים מרתקים בכול שפה ובכול עניין (תודה למונל)

ועוד מתמונות המטיילים:

ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:ועוד מתמונות המטיילים:

תודה רבה לכל המשתתפים ולהתראות בטיול הבא

תודה רבה לכל המשתתפים ולהתראות בטיול הבאתודה רבה לכל המשתתפים ולהתראות בטיול הבא

המסעות הבאים של אתר השטח לירדן:

פרטים על המסע: ירדן אתגרי לדיונות של המדבר הדרומי:

מסע ג'יפים אתגרי בוואדי ראם   

פרטים על המסע: ירדן במסלול של ואדי ראם - פטרה - ואדי חסה:

טיול ג'יפים ואדי ראם ופטרה 

פרטים על המסע למזרח ירדן - מסע אתגרי לעומק המדבר הערבי:

מסע מיוחד למדבריות של מזרח ירדן   

תגובות

8 תגובות

1

אורח/ת

29 בנובמבר 2015 ב 08:27

מסע אתגרי בואדי רם

היה מדהים והתמונות היפיפיות רק מעצימות את הזכרונות הנפלאים
שוב המון תודות לעופר אלעד וכל השאר

2

eladk

29 בנובמבר 2015 ב 09:21

מסע בלתי נשכח

עופר, בדרכך המיוחדת שוב הובלת אותנו לחוייה בלתי נשכחת והרגעים המיוחדים שלה, כאלה שתמיד זוכרים. לא רק אתה המדבר המדהים של ירדן תרם להרגשה הזו אלא גם המקרם האנושי המיוחד שיתחבר יחד מהר מאוד. תודה רבה חבר, מחכה כבר לחוויה הבאה איתך ולא משנה היכן זה יהיה, ההנאה מובטחת :)

3

אורח/ת

29 בנובמבר 2015 ב 11:01

דרום ירדן 2015 - עופר אוגש

טיול פותח את הנשמה,
אחלה קבוצה ומדריך מדהים.
כן ירבו...

4

אורח/ת

29 בנובמבר 2015 ב 18:06

Been ther,done that

היה מדהים!
תמהיל משובח של הובלה והדרכה,נופים עוצרי נשימה,נהיגה מאתגרת ומהנה,מארג אנושי נפלא יצרו עבורי חוויה שתיזכר לשנים.
עד העונג הבא, בדרכים טובות,בטוחות ומהנות.
תודה????

5

אורח/ת

04 בדצמבר 2015 ב 21:10

הטיול שיזכר לעוד הרבה זמן

יצאנו קבוצה מעורבת שחלק הכירו את אלה וחלק הכירו את האחרים. התגבשנו בזכות חוש ההומור המפותח...בייחוד שלי! מהר מאוד ויצאנו להרפתקאה נהדרת ונופים עוצרי נשימה. אין מילים בפי אלא להודות לחברי הקבוצה על ההנאה הגדולה ואיך אפשר ללא מילה טובה להדרכה רבת הידע וסבלנות עופר המשפיע מקסמו על כל אחד.
מחכה כבר לגיחה הבאה וממש, אבל ממש בקרוב!!!
אז תודה על הנאה עצומה, נהיגה מקצועית ואין ספק שנתתי בגז והרבה...(-:

6

אורח/ת

05 בדצמבר 2015 ב 12:36

מדהים! יהיה עוד מסע?

נראה מיוחד
כבר הייתי עם אתר השטח בירדן. רוצה עוד!
מתי?

7

אורח/ת

11 בדצמבר 2015 ב 13:04

נראה טיול מדהים! מתי יהיה עוד?

ואבוא עם הפג'רו!

8

Ogash Ofer

11 בדצמבר 2015 ב 16:35

נראה טיול מדהים! מתי יהיה עוד?

אורח/ת כתב/ה:
"ואבוא עם הפג'רו!"
המסע הבא בסוף ינואר 2016. תאריך28-30 בינואר 2016 אלו פרטיו: מסע ג'יפים אתגרי בוואדי ראם    ואתה בהחלט מוזמן! אחזור מארגנטינה ואקבע מפגש הכנה לקראת היציאה. ננליץ להתקשר לאמיר במשרד של האתר ולהירשם: 1-700-700-494