שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים: מאזדה Mazda CX-5

רכב הפנאי של מאזדה, בעל הנעה קדמית בלבד, עבר מתיחת פנים. הרבה שינויים, תוצאה טובה אחת במבחן דרכים קצר

צילום: אסף בוכובזה, מגזין אוטו.

 

שינויים קטנים, עדכון משמעותי

 

 

מאז שנחת ב–2012 הפך ה–CX–5 של מאזדה לשחקן משמעותי בקבוצה. שלוש שנים אחרי, הוא מוצע במהדורה מעודכנת שכוללת רשימה ארוכה של שינויים קלים. אלה אמורים לספק ל–CX–5 זריקת מרץ חיונית מול המתחרים החדשים שהגיעו.

 

קישורים למבחני דרכים קודמים ל-CX–5:

מבחן דרכים: מאזדה MAZDA CX-5 4X4 
מבחן דרכים - מאזדה CX-5  
מאזדה MAZDA CX-5 מול ניסאן קשקאי NISAN  

 

אז מה השתנה?

 

 

מבחוץ, מאזדה כמעט ולא שינתה דבר, וזה טוב. השינויים העיקריים נעשו בתא הנוסעים ותחת מכסה המנוע - שני תחומים בהם הייתה לנו ביקורת כלפי ה–CX–5

 

תא הנוסעים והשינויים

 

 

אם סביבת הנהג הקודמת גרמה לנו להתלונן על מראה פשוט ומיושן, מזו החדשה אנתנו מרוצים. מהפיכות אין, אבל מספר שינויים חידשו את המופע המזדקן בפנים - ובראשם התאמה למולטימדיה העדכנית שלה (MZD). לצורך זה עוצבה הקונסולה המרכזית מחדש עם צביר פקדים מעודכן למערכת המיזוג ובלם חניה בתפעול אלקטרוני במקום ידני.  בנוסף, האזור סביב בורר ההילוכים אורגן מחדש לטובת מקום למערך הפיקוד של מערכת המולטימדיה החדשה. פאנל דמוי עץ סביב הבורר תורם לתחושה מהודרת יותר. החומרים עצמם טובים וכך גם רמת ההרכבה, אם כי במספר מקומות היא פחות מתעלה.   

 

 

אבזור

 

 

רשימת האבזור עודכנה וכוללת חיישני גשם ותאורה, דיבורית בלוטות', בקרת שיוט, שליטה על מערכת השמע מגלגל ההגה, בקרת אקלים מפוצלת, חישוקים קלים (''17) בגרסת הכניסה. רכב המבחן, ברמת הגימור ‘לקשרי' (179,500 שקלים), כלל חלון שמש בגג, חישוקי ''19 ועוד קצת. אבזור הבטיחות כולל, בכל הגרסאות, חיישני לחץ אוויר, מצלמת נסיעה לאחור ובלימה אוטונומית בעיר שנוספה כעת.כי במספר מקומות היא פחות מתעלה.

 

 

בשאר התחומים, אין שינויים והמשמעות היא מרחב טוב לנוסעים מלפנים שיש להם גם מושבים מוצלחים. עם זאת, נרשמו מחסור קל בתמיכה לירכיים וזווית מסעד שנוטה מדי לפנים.

מאחור, המרחב טוב בכל הממדים ורק מרווח הברכיים סביר, בסיס המושב נמוך וחסרה תמיכה לירכיים למבוגרים. נפח תא המטען 403 ליטר והוא נוח להטענה ולשימוש.

 

בית המנוע והעדכונים

 

 

הרכב מקבל את מנוע 2 ליטר המעודכן של מאזדה, המפיק 165 כ''ס ו–21.4 קג''מ, עלייה של 10 כ''ס ו–1 קג''מ. תוספת זו, למרות שנראית זניחה, מורגשת היטב בכביש, והמנוע מייצר תחושה בשרנית יותר בסל''ד נמוך בהשוואה לדגם היוצא. עדיין לא מדובר פה בזמינות הכוח של מנוע טורבו מודרני, אך השיפור מורגש והביצועים טובים למדי אם תואילו לעלות בסל''ד. התיבה מתפקדת היטב ומצב הספורט החדש מחדד את תגובת המנוע ושומר אותו בתחומי סל''ד בהם הוא במיטבו. צריכת הדלק הממוצעת בימי המבחן המאומצים עמדה על 9.8 ק''מ לליטר. נתון נאה בהתחשב בעומס, אך לא יוצא דופן. 

 

 

מתלים ובלמים

 

 

תחילת נסיעה חושפת כיול מתלים נוקשה למדי - ונוקשה במעט מהזכור לנו, כזה שאינו עושה חסד עם הנוסעים, אך אופייני לרוב חברי הקבוצה. חישוקי ה–''19 לא הוסיפו, כנראה, לנוחות. הכיול הנוקשה מוסיף בפיתולים, שם ה–CX–5 מציג נימוסי כביש טובים עם זוויות גלגול סבירות וריסון טוב של המרכב. הבלמים מרשימים עם עוצמת בלימה חזקה ועמידות בעומס לצד פעולת דוושה לינארית.

 

 

התמצית

 

 

מאזדה ניצלה היטב את מתיחת הפנים. מבלי לבצע שינויים קיצוניים היא שיפרה את ה–CX–5 היכן שצריך: בתא הנוסעים, במנוע וברשימת האבזור ואבזור הבטיחות. המעט הזה הפך את ה–CX–5 לטוב ולשלם מאשר בעבר. לדעתנו, ניתן להסתפק ברמת הגימור אקזוקטיב, שמחירה 165,000 שקלים, המציעה גם תמורה משופרת.

 

 

מאזדה Mazda CX-5 הנעה קדמית, מנוע 2.0 ליטר, גיר אוטומטי

 

 

מנוע בנזין, 4 ציל’, רוחבי, 1998 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שס’, תזמון משתנה

הספק 165 כ''ס/6000 סל''ד

מומנט 21.4 קג''מ/4000 סל''ד

תמסורת הנעה קדמית, אוטו’, 6 הילוכים

מתלים ק’/א’ מקפרסון/רב חיבורי

בלמים ק’/א’ דיסקים מאוורים/דיסקים

בסיס גלגלים/צמיגים 270 ס''מ/ 225/55-19

אxרxג 445x184x167 ס''מ

משקל/תא מטען 1610 ק''ג/403 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 187 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 9.1 שניות

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 9.8 ק''מ/ליטר

דרגת זיהום: 8

מחיר: 165,000 שקלים (רכב מבחן:  179,500 שקלים)

אחריות: 36 חודשים

 

קישורים למבחני דרכים קודמים ל-CX–5:

 

 

מבחן דרכים: מאזדה MAZDA CX-5 4X4


מבחן דרכים - מאזדה CX-5  

מאזדה MAZDA CX-5 מול ניסאן קשקאי NISAN  

תגובות

0 תגובות