רכב הפנאי החדש של קאדילק כבר הוצג, ועדיין ה–SRX4 הנוכחי מסובב ראשים.
מבחן קצר ללהיט המכירות של קאדילק לאחר שעבר מתיחת פנים קלה.
גם בקאדילק הפנאי שולט!
SRX הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג מ–2010, ובישראל מדובר ביותר ממחצית המכירות. הדגם הוצג ב–2003, דור שני ב–2009, וב–2014 עבר מתיחת פנים. דגם חדש, XT5, הוכרז; הוצג בדובאי וישווק ב–2016.
ועד שזה יגיע הנה מבחן דרכים קצר ל–SRX שלאחר העדכון.
מתיחת הפנים כמעט ואינה נראית בחוץ. לא היה צורך; גם היום ה–SRX מרשים למראה ומושך מבטים. הקווים הזוויתיים והממדים הנדיבים (483 ס''מ, הארוך בקטגוריה) עושים את שלהם.
עם זאת, לאחר שהוצגו ה–ATS וה–CTS, הוא נראה, ובכן, כמו קאדילק מהדור שלפני.
בהשראת הדגמים החדשים זכה ה–SRX לטיפול מקיף שכלל החלפת הקונסולה המרכזית בכזו הדומה מאוד לזו שב–ATS, כולל מערך המולטימדיה החדש, CUE.
יחד אתה הוחלף גלגל ההגה ולוח המחוונים עודכן והתוצאה נאה בהרבה מאשר בעבר.
יצוין לחיוב מסך המולטימדיה האיכותי.
יצוינו לשלילה דברים שביקרנו ולא טופלו: פתחי המיזוג עדיין מקררים בעיקר את הידיים וגם איכות ההרכבה והפלסטיק אינה אחידה.
המרחב מלפנים נאה, למעט מרווח ראש וברכיים מעט גבולי לגבוהים. קורה A פוגמת בראות החוצה והמושב הנוקשה הפריע לכל הבוחנים, מה שהעיק במיוחד בנסיעות ארוכות.
מאחור המרחב מספק, אך אינו מתעלה ביחס לממדים, וכך גם תא המטען.
ה–SRX הנבחנת היא ברמת הגימור הבכירה, ‘פרמיום' (380,000 שקלים).
רשימת האבזור אמריקאית במופגן, ונציין רק חלק ממנה: מושבי עור חשמליים, מאווררים ומחוממים, מערך בידור לילדים מאחור, חישוקי 20'' וגג שמש פנורמי.
מערכות הבטיחות כוללות בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, התרעה על רכב בשטח מת ועוד.
מנוע ה–V6 3.0 ליטר, הוחלף ב–3.6 ליטר המוכר של GM במטרה להעניק פתרון ''גמיש'' יותר. הצליח להם? כן ולא.
כן - עם 36.5 קג''מ שזמינים כבר מ–2400 סל''ד היכולת רבה ואין צורך לאמץ את המנוע כדי לייצר קצב התקדמות ראוי.
לא - מנוע זה נמצא במיטבו בסל''ד גבוה (314 כ''ס ב–6800 סל''ד), וכדי למצות אותו יש להישאר בחצי העליון של הסקאלה.
הביצועים טובים אך עדיין לא מדובר בכלי מהיר במיוחד. בכל מקרה חסרה לנו התחושה של ''התקדמות ללא מאמץ'' המוכרת ממנועי הטורבו של המתחרים.
צריכת הדלק עמדה על 6.6 ק''מ לליטר במהלך ימי המבחן ובשיוט רגוע מאוד (מאוד) רשמנו 11.6 ק''מ לליטר.
זה אומר שיוט שקט במיוחד (1600 סל''ד ב–100 קמ''ש), נוחות נסיעה בינונית ומעט נוקשה והתנהגות כביש שנוטה לצד הבטוח - המון יכולת, מעט ריגוש.
שטח? עדיף שלא, בעיקר בגלל חצאית הפלסטיק הנמוכה מלפנים.
אולי תשמחו לדעת שעל שבילים משובשים ה–SRX מסוגל לספק נוחות נסיעה טובה למדי, במיוחד כשהקצב עולה והמתלים מתחילים לעבוד.
מתיחת הפנים העניקה ל–SRX סביבת נהג משופרת בהרבה.
במרבית התחומים הוא אינו מתעלה על המתחרים, אבל אין כמוהו להרשים בעיצוב ואין לו מתחרה באבזור.
אם אהבתם את ה–SRX שלפני העדכון תאהבו גם את הנוכחי, אבל אם אתם מחפשים חלופה הולמת לתחרות האירופאית כדאי להמשיך בחיפושים, או לפחות לחכות לדור החדש.
מנוע V6 בנזין, אורכי, 3564 סמ''ק
תזמון גל זיזים עילי כפול, 24 שס’, תזמון משתנה
הספק/סל''ד 314 כ''ס/6800
מומנט/סל''ד 36.5 קג''מ/2400
תמסורת הנעה כפולה ,אוטו’, 6 הילוכים
מתלים ק’/א’ עצמות עצה כפולות/רב חיבורי
בלמים ק’/א’ דיסקים מאוורים
בסיס גלגלים/צמיגים 280.5 ס''מ/235/55-20
אxרxג 483.5x191x167 ס''מ
משקל/תא מטען 2015 ק''ג/ 844 ל’
מהירות מרבית (יצרן) 217 קמ''ש
0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 8.1 שנ’
צריכת דלק (ממוצע מבחן) 6.6 ק''מ/ליטר
דרגת זיהום: 15
מחיר 380,000 שקלים
אחריות 36 חודשים
ציון מבחן ריסוק (E–NCAP): לא נבחן
0 תגובות
תגובות