חברת ''כלמוטור'' יבואנית ''מיצובישי'' לישראל, תחל לשווק לראשונה בישראל בסוף שנת 2001 דגמים עם מנועי GDI (Gasoline direct injection) האקולוגיים, המפחיתים את צריכת הדלק ואת זיהום האויר ברכב במידה ניכרת...
מאת: אבי רפאלוב
20/08/01
מנועי ה- GDI שהוו מהפכה בעשור האחרון בתחום פיתוח מנועים בענף הרכב, יוצעו בשלב הראשון בדגמי הפאג'רו והספייס וואגון
חברת ''כלמוטור'' יבואנית ''מיצובישי'' לישראל, תחל לשווק לראשונה בישראל בסוף שנת 2001 דגמים עם מנועי GDI (Gasoline direct injection) האקולוגיים, המפחיתים את צריכת הדלק ואת זיהום האויר ברכב במידה ניכרת. דגמי הפג'רו ישווקו עם מנוע GDI 3.5 ליטר המספק 202 כוחות סוס ומומנט פיתול 32.4/4000 ק''ג. בימים אלה, החלה חברת ''כלמוטור'' בשווק דגמי הדיזל עם מנוע 3.2 ליטר המספק 160 כוח סוס ומומנט פיתול 38/2000. בכל דגמי הפאג'רו מותקנת תיבת הילוכים אוטומטית מתקדמת SPORT MODE Invecs II. כמו כן, כוללים הדגמים דיפרנציאל אחורי בעל החלקה מוגבלת ( LSD ) עם אפשרות לנעילה חשמלית. דגמי הספייס וואגון ישווקו עם מנוע GDI 2.4 ליטר, המספק 147/5700 כ''ס ומומנט פיתול 21.5/3500 ק''ג. דגמי הספייס וואגון ישווקו אף הם עם תיבת ההילוכים Invecs II בעלת הבינה המלאכותית, הלומדת את סגנון הנהיגה של הנהג ובהתאם לכך, מחליפה הילוכים. יואב הורוביץ, מנכ''ל ''כלמוטור'' מציין כי הגעת דגמי ''מיצובישי'' המצוידים במנועי GDI מהווה פריצת דרך בדגמים המשווקים ומאפשרת לצרכן הישראלי להנות מהחידושים הטכנולוגים המתקדמים בעולם. עוד מציין הורוביץ כי בחברה צופים שהפאג'רו העומד בראש טבלת המכירות בקטגוריית רכבי פנאי- שטח, יגדיל את מכירותיו בעקבות הגעת מנועי ה- GDI. מנועי ה- GDI שהוו מהפכה בעשור האחרון בתחום פיתוח מנועים בענף הרכב, מפחיתים במידה ניכרת את צריכת הדלק הודות לטכנולוגיה המציעה שני מצבי פעולה נפרדים, לעומס חלקי ולעומס גבוה. התוצאה היא בעירה מיטבית או בעירה עניה שמבטיחה תצרוכת דלק ותפוקת הספק גבוהה באותו מנוע וכתוצאה מכך, מפחיתה את זיהום האויר.
0 תגובות
תגובות