שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נהיגת שטח מועדון סובארו דרייב הר חורשן 26/6/15

הדרכת סובארו בהר חורשן - הדרכה מוצלחת לא רק בהיבט הלימודי אלא בהקניית בטחון ביכולות הגבוהות של הרכב

image

קהל לקוחות סובארו שונה במקצת מזה של רכבי הכביש-שטח האחרים. חלק גדול מלקוחות ה-XV והפורסטר לא מגיע מעולם השטח ועבורו היכולות הגבוהות שמפגינים דגמי סובארו 4X4 הם בגדר הפתעה נעימה שמותירה אותם עם טעם של עוד.

image

כבר בחמישה לתשע בבוקר התייצבה כל הקבוצה כמו חיילים ממושמעים. לא להאמין (כי באופן טבעי, תמיד יש מישהו שמתעכב/מאחר בכמה דקות, אבל לא הפעם) ויצאנו חיש קל לנקודה המוצלת שבה אנחנו מעבירים את החומר התיאורטי. ת שמפגינים דגמי סובארו 4X4 הם בגדר הפתעה נעימה שמותירה אותם עם טעם של עוד.

image

כהרגלנו דיברנו על כל מה שסביב לרכב שטח בדגש על דגמי סובארו 4X4 – מבנה הרכב, ההבדלים בינו לבין מכונית כביש רגילה, הנעה 4X4, דיפרנציאלים, מערכות בטיחות ועזרי אחיזה כגון ABS, בקרת יציבות ובקרת משיכה, מתלים, צמיגים, זויות מרכב, וכמובן קריאת שטח נכונה ועקרונות התמודדדות מול מכשולים.

image

פרק השאלות והקושיות של המודרכים היה ארוך מהרגיל – בכל זאת הם עדיין לא משוכנעים שהאוטו החדש שלהם יכול לעשות... ''אתם עומדים להיות מופתעים'' הבטחתי להם - ויצאנו לתרגל.

image

שבילי הר חורשן נראים פשוטים, אבל הם לא. סלעים, שיפועים, זויות, טרשים חדים. גם ברכב שטח אמיתי צריך לפקוח עיניים ולהיות ערני, על אחת כמה וכמה ברכבי כביש-שטח רכים וג'יפונים. אבל רכבי סובארו 4X4 שנראים לכאורה כמו פרייבטים, דווקא מתנהלים כאן כמו בבית.

image

החשש הראשוני של המודרכים מתחלף בתחושת ביטחון שהולכת וגוברת – הם לומדים להעריך ולאמוד את זויות המרכב ונכנסים ללא חשש לזויות מעניינות. לסיום, מטפסים לנ.ג. 186 מהמדרון הדרומי. יש כאן שביל שמתפתל בצד ויש את המדרגות באמצע שבאמת מיועדות לרכבי שטח קצת יותר רציניים. הפעם אני מושך לכיוון המדרגות ומופתע בעצמי לראות במראה כמה מהסובארואים, מטפסים אחריי בלי למצמץ, בלי נזק ועם חיוך גדול.

image

לפינאלה - סקירת ציוד חילוץ בסיסי, כמה מילים על שמירת טבע ודרך ארץ בשטח - ועוד הדרכת נהיגה הסתיימה כשכולם עייפים אך מרוצים. היה כיף, נתראה בשטח!

קצת מהחומרים שנלמדו ותורגלו בהדרכה

אינציקלושטח:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

מערכות הבטיחות ברכב:

הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS

הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות

טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

טיפים לנהיגה בשטח:

טיפ לטיפוס עלייה

טיפ לירידה תלולה

טיפ לשבילים המהירים

טיפ שיפוע צד

טיפ ציוד בשטח

image

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

להדרכת מועדון סובארו דרייב הבאה - הקליקו כאן לטיול מועדון סובארו דרייב הבא - הקליקו כאן

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

29 בדצמבר 2015 ב 16:30

הדרכת שטח בהר חורשן לוברו ביום ו' 25/12/

שלום לכם
ראיתי שאחד המדריכים צילם הרבה תמונות במהלך ההדרכה בהר חורשן ב 25/12/15
היכן ניתן לראותן
בברכה
שמואל שובל