צוות מובחר וקטן של בעלי מיצובישי התייצב בבוקר יום שישי להדרכה. השמש החורפית איתנו ואזור הר חורשן נראה יפה כתמיד בתאורה הזו. 3 פאג'רוים וטריטון אחד עם נציגי כלמוביל.
התחלנו בהדרכה תיאורטית. דיברנו על עקרונות השגת האחיזה וההתקדמות בשטח (ר.א.ל.י.), מערכות הבטיחות וגם על המערכות והמכלולים שעוזרים לנו להתקדם בשטח בעייתי. ניסינו להבין את גיאומטריית הרכב שעוזרת לנו להתגבר על מכשולים ובכלל איך רצוי להתמודד איתם (עם המכשולים).
התחלנו בדרך העולה בצידו הדרומי של הר חורשן. תרגלנו כמה מכשולים לא מאוד קשים, מדרגות קטנות וכמה סרפנטינות. די מהר הבינו הטיילים הטריים שיש בידם כלים שעושים בקלות דברים שנראים לא לגמרי פשוטים.
הגענו לאוכף שבמרכז השמורה ומשם ירדנו צפונה בדרך המובילה לכיוון עמיקם, דרך החרוצה בחריץ רחב ועמוק לכל אורכה ושחוצה אותה מצד לצד מדי פעם. סיור רגלי קצר לאורך הירידה ובחירת קו נסיעה ואז כולם ירדו אחד אחד ללא בעיות. סיבוב 180 מעלות וכולם עולים, מי שנהג ע''פ ההסברים הרגיש את מערכות הרכב עושות את העבודה והתקדם ללא עיכובים ועצירות. גם הדגם ה''עתיק'' שהיה איתנו (מודל 98) עלה והתגבר על ההצלבות ללא בעיות וזאת ללא עזרת האלקטרוניקה שאז, בשנות ה-90, עוד לא באה לעזרתינו (ויש האומרים שאז היה הרבה יותר מעניין).הפסקת ''תידלוק'' – קפה, לחם טרי עם גבינה או לבנה, זייתים ואפילו פינוק בגרגירי רימון שהופרדו במקום וממשיכים. ירדנו לערוצון קטן בו תרגלנו הצלבות בעלייה ושיפוע צד (לאמיצים) בקטע טכני קצר בו יכולים כולם לראות את פעולת מערכת בקרת המשיכה כמו גם להרגיש את תפקוד נעילת הדיפרנציאל. היו כאלה שהתלהבו מה''משחק'' וביצעו את הקטע בכל אופן אפשרי.
לסיום הקטע הלימודי עלינו לנ.ג. 186 תוך כדי התמודדות עם מכשולים מעט קשים יותר מהבוקר. עשינו תצפית מרהיבה לכיוון צפון לנוף המהמם של יערות מנשה והרי הכרמל. כמה הסברים על ערכת החילוץ, עזרה ראשונה, שמירת טבע ויציאה מבורכת לטיולים בארצינו הנהדרת.
חברים, נראה שנהניתם מהיום וגם למדתם משהו. טיילו כמה שתוכלו ושימרו עם הטבע (וגם על המיצובישי שלכם).
לטיול מועדון פאג'רו הבא - הקליקו כאן להדרכת נהיגת שטח הבאה של מועדון פאג'רו - הקליקו כאן1 תגובות
1
guyevron
30 בדצמבר 2015 ב 15:31
תודה רבה, היה מעולה!
לשלמה ולכל צוות האתר, הייתה הדרכה איכותית ומעניינת! נהננו מאוד ולמדנו המון.
יישר כח!
תגובות