שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם ניסאן מתכננת מתחרה לפורד רפטור?

השלוחה האמריקאית של החברה הודיעה כי היא שוקלת להתחיל בייצור טנדר הטיטאן וורייר, שהוצג החודש כדגם קונספט

בסוף שנות ה-90 של המאה הקודמת עשו שתי חברות יפניות ניסיון לחדור למעוז השמרנות של עולם הרכב האמריקאי – הטנדרים הגדולים (Full Size), להיטי המכירות האמיתיים של היאנקים אדומי הצוואר. טויוטה עשתה זאת עם הטונדרה, ניסאן עם הטיטאן. אך בעוד שטויוטה הציגה דור שני לטנדר שלה לאחר כשבע שנים, ניסאן נשארה עם התכנון המקורי, שקיבל מספר עדכונים לא משמעותיים במהלך השנים. הדור השני של הטיטאן היה אמור להתבסס על הראם 1500, אך שיתוף הפעולה עם פיאט-קרייזלר לא יצא בסופו של דבר אל הפועל ולמהנדסי ניסאן לא נותר אלא לחזור לשולחן השרטוטים ותכנן טנדר חדש מהיסוד.

התוצאה, ניסאן טיטאן XD, שהוצג לפני מספר חודשים. כיאה לרכב שמיועד לאמריקאים גדולים, גם הטנדר הזה גדול: למעלה משני מטר ברוחב ושישה מטר ויותר באורך. בחרטום מותקן מנוע דיזל V-8  מתוצרת קאמינס המספק 310 כ''ס ב-3200 סל''ד – נתון חלש יחסית למתחרים – אבל המומנט הוא אדיר,  כ-77 קג''מ המושגים כבר ב-1600 סלד. בהמשך יגיעו גם גרסאות בנזין V-8  וכנראה גם V-6. הכוח מועבר דרך תיבה הבי-דיוטי אוטומטית מתוצרת אליסון עם שש מהירויות, ויש גם הילוך כוח. הטנדר יוצע במספר גרסאות מרכב עם תא נהג בודד, מורחב וכפול, ועם הנעה אחורית בלבד או הנעה בכל הגלגלים. התכנון הוא די שמרני, עם סרן חי מאחור על קפיצי עלים ומתלה נפרד מלפנים, נתמך בקפיצי סליל. הטיטאן, למרות הגודל, מוגדר כטנדר קל, מקביל לפורד F-150.

אבל עוד טרם החל בשיווק של ה-XD, הציגה ניסאן דגם קונספט המבוסס עליו – הוורייר (Warrior). מערכת ההנעה זהה לזאת של ה-XD, אבל בתוספת כמה גודי'ס מזילי ריר. מערכת מתלים משופרת המגביהה את הרכב ומאפשרת הכנסת צמיגים בקוטר 37 אינץ', החלפת חלקי מרכב בחלקים מקרבון-פיבר להפחתת משקל ולוח שעונים שבו מחוונים רבים לפעולת המנוע, סטייל כל ירכב תחרותיים. על כל זאת, הוסיפו כ-15 ס''מ לרוחב הטנדר, כדי לשפר את היציבות.

הצגת הוורייר נעשתה החודש בתערוכת הרכב בדטרויט. ריץ' מילר, מנהל בכיר בניסאן ארה''ב, אמר בהצגה כי הכנסתו לייצור סדרתי נשקלת ברצינות ואם זה יקרה ''נצטרך לחשוב כיצד לשפר את המנוע כדי להתאים את הביצועים שלו ליכולות של הרכב''... האם בכך הוא מתכוון שהם רוצים להתחרות ברפטור של פורד? והשאלה היותר גדולה - האם נזכה לראות אחד מהם בסוכנויות בארץ הקודש?

תגובות

0 תגובות