אביזר הבטיחות הפסיבית הבסיסי וההכרחי ברכב מרוץ הוא כלוב ההתהפכות (כלוב הבטיחות).
הכלוב הינו מבנה צינורות המקיף את הנוסעים ברכב ונועד להשאיר את תא הנוסעים שלם כאשר כלי הרכב מתהפך, למנוע את מעיכתם של הנוסעים ברכב ולשמור על הנוסעים בעת תאונה.
כלוב התהפכות תיקני הוא כלוב הבנוי על פי הדרישות הטכניות של גופים בינלאומיים המארגנים מירוצים כמו FIA.
באנגלית: Roll Cage
Pikes Peak 2012
fiogf49gjkf0d
ההתקנה של כלוב בטיחות הינה חובה בכל כלי תחרותי
fiogf49gjkf0d
ע''פ תקנות התאחדות רכבי השטח בישראל (סעיף 8):
ההתקנה של כלוב בטיחות הינה חובה בכל כלי תחרותי.
צינורות הכלוב לא יישאו נוזלים או כל דבר אחר.
כלוב הבטיחות לא יפריע ולא יעכב יתר על המידה את הכניסה או היציאה של הנהג והנווט (הנהג המשנה).
קורות הכלוב יכולות לחרוג לתוך חלל תא הנוסעים, תוך מעבר דרך לוח המחוונים והאבזור, כמו גם דרך המושבים האחוריים שאינם בשימוש.
קישור לתקנות המלאות של ההתאחדות
כלוב מאושר FIA
כלוב מאושר FIA
לכל רכב יש כלוב...
fiogf49gjkf0d
כל כלי רכב המאושר לשימוש בכביש כולל ''כלוב בטיחות'' ולמעשה כלי הרכב בתקינה עדכנית כוללים כלוב בטיחות מתקדם העשוי מחומרים שונים ונועד בעיקר לספוג מכות מקדימה, מאחור ומהצדדים, תוך כדי שהוא שומר על משקל נמוך והוא חלק בלתי נפרדת מ''שלדת'' הרכב.
חלקי המרכב השונים בכלי רכב:
חלקי המרכב השונים בכלי רכב:
כלוב בטיחות מותקן ברכב ראלי:
כלוב בטיחות מותקן ברכב ראלי:
תוספת לכלוב הבטיחות ברכב מסוג SBS (מאבריק של קאן-אם):
תוספת לכלוב הבטיחות ברכב מסוג SBS (מאבריק של קאן-אם):
תגובות