שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם לקט ג'יפאים

גרסת תא נהג כפול לרפטור החדש, מתיחת פנים למוקה של אופל, קונספט חדש של מהינדרה והצצה אל שתי מכוניות נדירות, ויקרות, שכל חובב רכב אינו יוכל להישאר אדיש אליהן, למרות שלא מדובר ברכבי שטח...

הטיטאן וורייר של ניסאן אמנם משך הרבה תשומת לב בתערוכת הרכב של דטרויט, אבל אי אפשר היה להתעלם מהטנדר בו הוא אמור להתחרות: הרפטור של פורד. בתערוכה הוצגה גרסת תא נהג כפול של איקון השטח הנחשק, שבסיס הגלגלים שלו הוארך ב-30 ס''מ כדי לאפשר ארבע דלתות בגודל מלא. כמו בכל גרסאות הרפטור החדש, גם כאן תמצאו מנוע בנזין  V-6  בנפח 3.5 ליטר, עם טורבו כפול, ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 10 מהירויות. למרות הנפח הצנוע יחסית, המנוע יודע להפיק יותר סוסים ממנוע ה-V-8  בנפח 6.2 ליטר שהיה מותקן בדור הקודם של הרפטור. יחד עם הקטנת המשקל במאות ק''ג שהושגה בעזרת שימוש נרחב באלומיניום בשלדה ובמרכב, הרפטור החדש יהיה זריז יותר וחסכוני יותר מקודמו.

מרעננים את המוקה

שלוש שנים לאחר שהופיע בשוק, עם מכירות של יותר מחצי מיליון יחידות, האופל מוקה מקבל מתיחת פנים משמעותית, גם חיצונית וגם מכנית. הדגם המחודש יוצג בתערוכת הרכב הקרובה בג'נבה תחת השם מוקה X, כשה-X אמור לציין גרסאות ''הרפתקניות'' יותר, לפי פרסומי החברה. מלבד מנוע הדיזל 1.6 ליטר שהוא המבוקש ביותר באירופה, אופל תציע גם מנוע בנזין חדש בנפח 1.4 ליטר, משודך לתיבה אוטומטית עם שש מהירויות. ההנעה היא בכל הגלגלים, כשבמצב רגיל הכוח מועבר כולו לסרן הקדמי ובהתאם לתנאי השטח הכוח עובר גם לאחור, עד לחלוקה של 50:50. המוקה החדש יצויד במערכת אינפוטיינמנט מתקדמת, מה שמאפשר ליחצ''נים של אופל להציג אותו כ-''SUV  המקושר ביותר בסיגמנט הסאב-קומפקט''...

מבחן דרכים למוקה בגרסת 2X4

קארי בשיק איטלקי

חברת מהינדרה רכשה לא מכבר את סטודיו העיצוב של פינינפרינה, אבל לא בטוח שהקו האיטלקי כבר הוטמע בדגם הקונספט שהציגה לאחרונה בתערוכת הרכב בדלהי. מדובר בקרוס-אובר קטן שקיבל את השם XUV Aero המצויד במנוע ארבע בוכנות המספק כ-210 כ''ס. על פי הפרסומים, הרכב מאיץ מ-0 ל-96 קמ''ש תוך פחות משש שניות, מה שמציב אותו בליגה של הב.מ.וו X3 והאאודי Q5 בכל מה שקשור לביצועים. על פי אותם פרסומים, הותקנה ברכב מערכת מתלים מתכווננת, עם ארבעה מצבי נהיגה. על הנייר נשמע טוב, אבל יש שתי בעיות קטנות: לא בטוח שהקונספט יגיע לקו הייצור ואם כן, ספק אם נראה אותנו אצלנו...

ומשהו בשביל הנשמה

אנחנו משתדלים לכתוב באתר זה על רכבי שטח בלבד (עד כמה שאפשר, שהרי בימינו רכבי שטח של ממש הפכו לדינוזאורים נכחדים...), אבל מדי פעם אנחנו נתקלים בידיעות מעולם הרכב שאי אפשר לעמוד בפניהן ומרגישים צורך לשתף אתכם...

הפעם נציג בפניכם שתי יצירות מוטוריות מפוארות, שנמכרו במכירות פומביות. הראשונה היא דוזנברג מודל J  משנת 1929, מדגם Torpedo עם גג מתקפל ש''נעלם'' לתוך תא מיוחד. זהו אחד משישה כלי רכב האורגינליים שיוצרו מהדגם הזה. הרכב היה בבעלות כמה ידיים אוהבות במהלך חייו, השתתף בסרטים, עבר שיפוץ מקיף בתחילת שנות ה-90 ונמכר בימים אלה תמורת שלושה מיליון דולר.  

היצירה השנייה צעירה במעט, אך לא פחות יפה: מרצדס-בנץ 540K משנת 1937, אחת הראשונות שנבנו מהדגם הזה. הרכב נמכר כחדש בארה''ב, וגם הוא נשמר בידיים אוהבות לאורך השנים. לאור העובדה שנסע במהלך חייו פחות מ-20 אלף ק''מ וכל החלקים בו אורגינליים, הרכב הזה נמכר במחיר שיא של לא פחות מ-9.9 מיליון דולר!  

במה אתם הייתם משקיעים את הכסף, אם היו לכם סכומים כאלה? החלטה קשה...

תגובות

0 תגובות