שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת סובארו חברת MRV חורשן 5/2/16

הדרכת נהיגה בהר חורשן הפגישה אותנו עם קבוצה שה-XV הוא רכב הליסינג שהם מקבלים מהעבודה (איזה כיף להם) והחליטו לשלב פעילות מגבשת ביחד עם הכשרת נהיגת שטח על מנת ליהנות ממגוון היכולות שיש לרכב להציע.

image

מקומות עבודה רבים בישראל מצ'פרים את עובדיהם בהטבה בדמות רכב-ליסינג צמוד. זה לא חדש ולא יוצא דופן. הרוב המוחלט של מכוניות הליסינג בישראל הן מה שקוראים ''משפחתומטיות'' – מכוניות סדאן פשוטות ומשעממות עם מנוע 1600 וגיר אוטומטי, צבועות בכסוף-מטלי או לבן משמימים ומציעות סקס-אפיל של נעל בית וגם זה במקרה הטוב.

image

אבל בחברת ההייטק MRV מיקנעם חושבים קצת אחרת. למה להיות כמו כולם ולשעמם את העובדים עם רכב סדאן משפחתי אפרורי כשאפשר, בתקציב דומה, לתת לו מכונית מדליקה ומעניינת כמו סובארו XV?.... גם משפחתית ונוחה, גם שימושית, אבל גם מתאימה לתרבות פנאי, עם הנעה כפולה ויכולות שבילים ושטח מוכחות. ומכיוון שאת פעילות הפנאי הזו אפשר לתרגם בקלות לגיבוש קבוצתי ולחיזוק ''גאוות היחידה'', כולם מרוויחים וכולם מרוצים.

image

טיפים לנהיגה בשטח :

טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח

אף אחד לא נולד ג'יפאי – זו מיומנות נרכשת שלומדים ומתרגלים. אפשר לעשות שטויות לבד וללמוד ''דרך הארנק'', כמו שהיה פעם, מה שגם עלול להיות מסוכן לעתים - ואפשר לעשות את הצעדים הראשונים של הכרת הרכב והעקרונות של נהיגה בשטח בהדרכה מסודרת. וכך, קבוצה של עובדי חברת MRV בשיירת סובארו XV צבעונית התייצבה בבוקר יום שישי בחניון בת-שלמה לקורס נהיגת שטח בסיסי שיערוך להם היכרות עם עולם נהיגת השטחועם מגוון היכולות של הרכב ויעניק להם התנסות ובטחון שנדרשים מכל מי שרוצה לנצל וליהנות ממה שיש ל-XV להציע.

image

כרגיל אנחנו מתחילים בדיבורים - המדריך מסביר והקבוצה מקשיבה. במקרה של קבוצת MRV הם שולפים מיד ארגזי שתייה קלה, עוגיות ובורקסים ומרתיחים קפה... ובינתיים מקבלים הסבר על מבנה רכב 4X4, על מערכות בטיחות אלקטרוניות כמו ABS ו-ESP, על דיפרנציאלים, נעילות, מתלים, צמיגי שטח ומערכות בקרת משיכה ETC. אחר כך מדברים על נהיגה בכלל– אחיזה, פניה ובלימה, ועל נהיגת שטח בפרט. על חשיבות אחיזת הגה נכונה וחגירת חגורת בטיחות ובכלל מה מותר, מה אסור ומה מומלץ. ממה להיזהר ואיך להתמודד עם עליה, ירידה, מדרגה, שיפוע צד, שלולית ועוד.

image

קישורים לסיכום ההדרכה התיאורטית:

מונחים מהאינציקלושטח:
דיפרנציאל ומערכות ההנעה: הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו שימוש בנעילת דיפרנציאל
מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
טיפ נהיגה: לנתק או לא לנתק

מדיבורים, עברנו לתרגול מעשי. טיפסנו בשביל ''סובב- פסגה'' הטרשי, עתיר ההצלבות, המדרגות והחריצים, התמודדנו עם מעבר סוללה פוטוגני תוך נפנוף גלגלים גבוה באוויר לטובת הצלמים שבחבורה. טיפסנו בעליה ארוכה וחלקלקה, עתירת בורות עמוקים והצלבות על מנת לחוש את בקרת המשיכה בעבודה ולהתנסות בעבודה מול מכוון חיצוני בתנאי אמת. לבסוף טיפסנו לנ.ג. 186 בציר טרשי שמאתגר גם רכבי שטח קשוחים יותר מסובארו XV. בפסגת הנ.ג, - מנוחה קצרה, ואחרי סקירה נופית (בכל זאת זהו אחד המקומות היפים ביותר בישראל, בוודאי בעונת החורף), דיברנו קצת על חילוצים, סקרנו ציוד חילוץ וכללי התנהגות בשטח ושמירת טבע.

image

גלשנו מהנ.ג. לאורך נחל דליה ובין מטעים וחממות בדרכנו בחזרה לרחבת החניה של בת שלמה ועוד הדרכת נהיגת שטח בסיסית הגיעה לסיומה. ה-XV שבבוקר עוד היו נוצצות, היו עכשיו מאובקות וקצת מבוצבצות, אבל אף פגוש או גחון לא נגח בסלעים ובאבנים, אף צמיג לא התפנצ'ר - אין עדות טובה מזו שהאנשים הקשיבו ויישמו את כל מה שלמדו.

image

לסיום – מבחינתי כמדריך, העבודה מול קבוצה מגובשת שחבריה מכירים זה את זה, עלולה להיות לעתים מאתגרת. אבל הקבוצה של חברת MRV התגלתה כהפך הגמור– חבורה של אנשים נהדרים שהפגינו סבלנות, הקשבה, משמעת ורצינות והרשימו גם בנהיגה יפה ומדויקת. בזכותכם זו הייתה אחת ההדרכות הטובות והכיפיות שאני זוכר. תודה רבה לכולכם ונתראה בטיולים!

image

לפרטים ולהרשמה להדרכות נהיגת שטח הקליקו כאן לפרטים ולהרשמה למסעות באתר השטח הקליקו כאן

image

תגובות

1 תגובות

1

דני דיאמנט

08 בפברואר 2016 ב 16:41

חוויות מההדרכה


אחרי שדרור מצוות אתר השטח הישראלי 4X4 איפשר לכם לטעום מעט מיכולותיו של הרכב, אתם מוזמנים להצטרף לטיולים של מועדון סובארו שגם אותם מובילים מדריכי אתר השטח הישראלי 4X4.

תוכלו להעזר כאן באתר או בי לקבלת פרטים נוספים על טיולי מועדון סובארו דרייב בשטח.