קבוצה מכובדת של בעלי סובארו חדשים (ושני מדריכים מסורים) התייצבה בבוקר יום שישי בכניסה לבת שלמה הישנה. תדריך בסיסי וירדנו לשטח.
נסיעה קצרה בנופים המהממים של שמורת הר חורשן ועצרנו לחלק התיאורטי של יום ההדרכה. הוצאנו כיסאות מהרכבים, והתמקמנו. ניסיונם המעשי של חברי הקבוצה היה מגוון אבל לרובם היום הזה הוא ההתנסות הרצינית הראשונה מחוץ לאספלט. דיברנו על היסטוריית ה 4X4, דיפרנציאלים, על מערכות הבטיחות ובעיקר על המערכות והמכלולים שעוזרים לנו להתקדם בשטח טכני. עקרונות השגת האחיזה וההתקדמות בשטח ''בעייתי'' (ר.א.ל.י.), ניסינו להבין את גיאומטריית הרכב שעוזרת לנו להתגבר על מכשולים ובכלל איך רצוי להתמודד איתם (עם המכשולים).
לאור גודל הקבוצה התחלקנו לשתי קבוצות עופר אדר הוביל אחת ואני (שלמה) את השנייה. תרגלנו עלייה, ירידה ומעבר חריץ, ירדנו ועלינו את ה''עלייה הלבנה'' ו''הבאנו '' כמה פוזות אקסטרימיות לצילום. לקראת אמצע היום נפגשו שוב שתי הקבוצות ב''רחבה'' שבמרכז השמורה ועשינו הפסקה קצרה למלא קצת את הבטן, לשתות איזה ''טורקי קטן''/אספרסו/תה והמשכנו בדרכנו.
המשכנו בתרגולים של הצלבות, שיפועי צד ועוד כהנה וכהנה מצבים שחשוב להכיר.
לסיום דיברנו קצת על ציוד בסיס הנדרש למטייל המתחיל, על הדרכים השונות העומדות לרשותנו כדי להמשיך ולטייל בשטח וחשוב לא פחות – על כללי ההתנהגות המתבקשים בשטח כדי שנוכל להמשיך וליהנות מנו לעוד הרבה שנים. איך אומרים? סעו בדרכים טובות (וגם אם לפעמים הן לא ממש קלות). מקווים לראותכם בשבילים.
קישורים לסיכום ההדרכה התיאורטית:
דיפרנציאל ומערכות ההנעה: הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו מערכות הבטיחות ברכב:
הפתרון הטכנולוגי – בטיחות פאסיבית ו- ABS
הפתרון הטכנולוגי – בקרת אחיזה ובקרת יציבות
קישורים לסיכום ההדרכה בשטח:
טיפ לטיפוס עלייה
טיפ לירידה תלולה
טיפ לשבילים המהירים
טיפ שיפוע צד
טיפ ציוד בשטח
פרטים על ההדרכות והטיולים הבאים של סובארו דרייב:
להדרכת נהיגה הבאה של סובארו דרייב - הקליקו כאן
לטיול הבא של סובארו דרייב - הקליקו כאן
תגובות