שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם הברונקו של פורד אכן חוזר?

ההכרזה של פורד ארה''ב על הצגת ארבע דגמים חדשים של רכבי שטח עד לשנת 2020, העלתה מיד את האופציה שהשם ברונקו יחזור לחיים

השמועות על חזרתו של המותג המיתולוגי ברונקו, מבית היוצר של פורד ארה''ב, מתרוצצות בשטח כבר זמן רב. עוד ב-2004 הציגה החברה דגם קונספט ששאב השראה עיצובית מהברונקו הוותיק, אבל הוא לא הגיע לכלל ייצור למרות ההתלהבות שנרשמה בזמנו אצל חובבי השטח. השמועות חזרו לרחוש באינטנסיביות בזמן האחרון, לאחר שהחברה חתמה על הסכמי עבודה חדשים עם עובדיה, בעקבותיהם באה הכרזה כי פורד תציג ארבעה דגמים חדשים של רכבי שטח עד לשנת 2020.

דגמים חדשים? ברור שהשם ברונקו יצוץ מיד גם הוא בהקשר זה, והגדילו לעשות חברי הפורום Bronco6G שהכינו מספר מודלים ממוחשבים של הברונקו הבא, על פי תפיסתם. גם כאן יש הישענות חזקה על דמותו של הברונקו דור ראשון (לכתבה על הברונקו המקורי), עם חרטום מרובע ומראה קופסתי וזוויתי, כשהרכב נעול בצמיגים בשרניים כיאות לכלי שאמור לעשות עבודה מחוץ לכבישים.

image

אם השמועות אכן יגיעו למימוש, סביר להניח שהברונקו החדש יתבסס על מכלולי הפורד ריינג'ר, טנדר בינוני שתוכנן על ידי חטיבת פורד באוסטרליה. הטנדר הזה נמכר כיום רק בדרום-מזרח אסיה ובאוסטרליה, בעוד שבשאר העולם הוא מוכר כ-BT-50 של מאזדה. ההסתמכות על מכלולי הטנדר יביאו בהכרח ל-SUV קשוח יותר מהמקובל היום, עם שלדת סולם ומרכב נפרד, וייתכן אפילו סרן חי מאחור... אגב, SUV כזה כבר קיים והוא נקרא פורד אוורסט (Everest) וגם הוא נמכר רק בדרום-מזרח אסיה, כך שייתכן שפורד פשוט תעשה בו שינויי עיצוב נדרשים ותציג אותו כברונקו החדש...

image

image

תגובות

0 תגובות