שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים ב.מ.וו BMW X5

גרסת הכניסה של ה–X5 מציעה לא מעט מהחוויה המוכרת - ובפחות כסף.
הנעה אחורית בלבד, רמת אבזור אחת, אבזור בטיחות בסיסי ומנוע דיזל בגרסה הנקראית: sDrive25d

פגישה sDrive25d

שמה של הגרסה הזו הוא ''sDrive25d''. אם אתם לא מהמתעניינים, סביר שאתם לא מכירים את סימול הגרסאות, אבל כן את שם הדגם: X5.

הגרסה הזו שונה מאחיותיה להן מנועים מרובי צילינדרים וגדולי נפח והן מרובעות הנעה. ל–sDrive25d מנוע דיזל 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר, והתפוקה שלו עוברת רק לגלגלים האחוריים.

ההבדלים מוצאים ביטוי במחיר; זול ב–55,000 שקלים מהאופציה שמעל. חיצונית זה אותו X5 מוכר עם העיצוב המרשים–אך–מעט–אמריקאי. ה–25 מוצע רק ברמת אבזור אחת, והדבר היחיד שיסגיר שזו אינה הבכירה הם החישוקים שנראים קטנים, למרות שקוטרם ''18.

בנוסף לפנסי קסנון ותאורת לד ליום, בתא הנוסעים שפע אבזור נוחות תקני כמו בקרת אקלים מפוצלת, 20 גיגה זיכרון למוזיקה, שמשות כהות מאחור, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, דלתות וואקום, מושבים בריפוד עור וכוונון חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, גג פנורמי נפתח ועוד. בקיצור: צד הפינוקים לא חסר. באריכות: צד הבטיחות חסר לגמרי, אין ולו אביזר בטיחות מתקדם אחד, כמו התרעות נתיב ושטח מת וכו'.

המרחב מלפנים מצוין ומאחור טוב. ויש גם שורה שלישית שתתאים בעיקר לילדים - ועדיף לזמן קצר; למרות שמרווח הראש בסדר, מרווחי הברכיים וכפות הרגליים לא משהו, וגם הכניסה והיציאה לא ממש נוחות. אבל נחמד שהאופציה קיימת, ואפשר גם לקפל אותה.

ואיך הוא מתפקד?

המנוע מספק נתונים מאוד נאים - 218 כ''ס ו–45.9 קג''מ - ומשודך לתיבה אוטומטית עם 8 הילוכים.

כך שנשארנו עם השאלה: ''ואיך הוא מתפקד?''. ראשית, המנוע לא ממש שקט, והוא לא מאלה שעם ההתנעה ישאל הנהג את עצמו איזה דלק הוא שותה. בנוסף, בסל''ד גבוה הוא נשמע קצת עסוק, אבל לא בצורה מפריעה. ובכל מה שקשור לכוח, למעט השהיה קלה בתחילת נסיעה - הוא יותר מאשר בסדר.

אין לגרסה זו כל בעיה להתנהל בזריזות ובקלות עד ל–3000 סל''ד, ואם תרצו יותר, תקבלו כוח שמועבר בצורה לינארית ורכב זריז למדי; ה–25d מפתיע לטובה בהאצה במהירות גבוהה, וחבל רק שהתגובה לקיק דאון מעט איטית לפעמים. אין כאן הכוח המוחשי שיש בגרסאות הבכירות, אבל אם אתם לא מחפשים את הביצועים ההם, הגרסה הזו יותר מאשר תספק.

בנוסף, יש ל–25d יתרון בצריכה; בשיוט מדובר ב–17 ק''מ/ליטר, ובימי המבחן התובעניים נרשמו 10 ק''מ/ליטר.

ה–X5 נוח במרבית הזמן. בעיר הוא מעט זז, כמעט לא מתרסק, ופחות אוהב שיבושים חדים. מחוץ לעיר הוא טוב על שיבושים גדולים וקטנים, ושוב קצת פחות טוב על חדים ורוחביים. בסיכומה של נוחות, זוהי גרסה נעימה לנסיעה, אך היינו שמחים לפחות רעשי כביש.

בשבילים הוא נשאר נינוח, ועם מגבלות ההנעה ואופי השימוש הצפוי, ממילא לא צפויה כל בעיה ב''שטח''. בהקשר הדינמי, כדאי לבחור במצב ספורט שמקשיח את ההגה ויוצר שותף חביב, אם כי עדיין מנותק לתחושה. היינו שמחים לבלמים טובים יותר; אלו התעייפו מהר מהצפוי.

תקציר הבחירות

גרסה זו מאפשרת כניסה מוזלת לעולמו של ה–X5.

מול אבזור הבטיחות החסר, אבזור הנוחות מכובד, השימושיות מעולה, יכולת המנוע נאה וצריכת הדלק טובה למדי בהתחשב בממדים.

ולשאלה: האם מי שמוציא כחצי מיליון שקלים, לא יעשה נכון יותר אם יוסיף כ–10% ויקבל מנוע חזק משמעותית והנעה כפולה? אבל בשיקול הגיוני (שלא בהכרח קיים במכוניות של חצי מיליון שקלים), ה–sDrive25d בהחלט יותר מאשר עונה לצרכים.

הדור הרביעי של ב.מ.וו X5 יוצג בשנה הבאה - 20/04/2016

ב.מ.וו X5d BMW - מבחן מיום 06/08/2004
מאגיה שחורה - ב.מ.וו 3.0sd X5 BMW - מיום 09/12/2008
ב.מ.וו X5 כוח ושררה BMW - מיום 05/07/2007
מבחן דרכים: ב.מ.וו - BMW X5 - מיום 31/01/2012

ב.מ.וו X5 2.0 ליטר דיזל אוטומטי

דגם: sDrive25d

מנוע: טורבו-דיזל 4 צילנדרים, קדמי-אורכי,

נפח: 1995 סמ''ק,

תזמון: 16 שסתומים, גל-זיזים עילי כפול, תזמון משתנה

הספק/סל''ד: 218 כ''ס/ 4000

מומנט/סל''ד: 45.9 קג''מ/ 1500-2500

הנעה: אחורית,

תמסורת: אוטו’, 8 הילוכים,

מתלה: ק’/א’ עצמות-עצה כפולות, מוט מייצב/ רב-חיבורי, מוט מייצב,

בלמים: ק’/א’ דיסקים מאווררים,

בסיס גלגלים: 293 ס''מ,

צמיגים: 255/55-18,

אxרxג 176x194x487 ס''מ,

משקל/תא מטען: 2070 ק''ג/650 ליטר (5 מושבים),

מהירות מרבית (יצרן): 220 קמ''ש,

0 ל-100 קמ''ש (יצרן): 8.2 שניות,

צריכת דלק (ממוצע מבחן): 10.0 ק''מ/ליטר,

מחיר: 491,000 שקלים,

אחריות: 36 חודשים,

ציון מבחן ריסוק: (E–NCAP) לא נבחן!

תגובות

0 תגובות