שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

מהיר וקופצני - מסע רייזרים למדבר הדרומי של ירדן

מסע בקצב מהיר לעומקו של המדבר הדרומי בירדן עם RZR'ים מדגמים שונים: 800,900 וגם 1,000 ארבע מושבים, קאן-אם מאבריק 1,000 טורבו אחד וטרקטורון אאוטלנדר 800.
3 ימים מגוונים של דיונות, שבילים מהירים, ערוצי נחלים, טרשים במדבר הדרומי, ברמת המדבר המזרחית, במצוק ההעתקים ובערבה הירדנית.
צילם (וגם נתן בגז): אלעד כספי

מסע רייזרים לירדן - הרישום למסע...

כל רישום קבוצה לחו''ל הוא מורכב, בטח שקבוצה לירדן ובטח ובטח שמדובר במסע של כלים ספורטיביים כמו רייזרים / מאבריקים / טרקטורונים. אז המון רוצים לצאת למסע... ''הרבה'' כמעט נרשמים... ובסופו של דבר מתגבשת לה קבוצה של משתתפים רציניים, כולם בעלי ניסיון טוב בשטח ועכשיו אפשר לצאת לדרך. וכך זה התחיל: קישור לסרט של צביקה יחזקאלי עם אופנועים בירדן

היום הראשון - דיונות במדבר הדרומי

כל טיול לירדן מתחיל במעבר הגבול... 3 שעות של בירוקרטיה עם המון סבלנות ואנחנו בירדן בדרך לאכול פלאפל וחומוס אצל ''המוהנדס'' בעקבה. מטפסים על דרך המלך מעקבה, שבגובה אפס, ועד למדבר הדרומי - ואדי ראם, המתחיל בגובה של 800 מטרים ונכנסים לשטח. הדיונות משכרות (ומשקרות) ואנו לומדים להכירן, לרוב דרך הגלגלים, קצת באוויר ולפעמים גם קצת על הצד, קצת על הפרונט וקצת על הקשתות... עולים, יורדים, נוסעים על הצד ונהנים מהמרחבים האין סופיים של המדבר הדרומי. ואדי ראם וג'בל ראם - 1,754 מטרים מולנו ומצפון שלנו הר הקשתות של חרז'ה - עם מגוון קשתות וגדלים - עליהן צפינו, טיפסנו ברגל וגם טיפסנו עם הכלים. קפה בלב השטח, עוד קצת שבילים מהירים (מאוד מהירים!) וכשהחשיכה יורדת על השטח נזכרים כי המאהל מחכה לנו בסיומו של היום. ''שעה טובה'' של שבילים מהירים במדבר החשוך ואנו מגיעים למאהל, שבקצה ימת דייסה, שם מחכים שנחנה בתוכו על מנת להדליק את האורות. מקלחת חמה (למי שמספיק), ארוחת ערב (מקלובה) ואנו ''נשפכים'' באוהלים.

קפיצות - וואדי ראם

קפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראםקפיצות - וואדי ראם

המדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזה

המדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזההמדבר הדרומי - דיונות והקשתות של חרזה

היום השני - רמת המדבר המזרחית

יום ארוך ומלא תוכן שהתחיל בתחנת הדלק - מתדלקים את הכלים ואת הג'ריקנים שהבאנו מראש, והיישר אל השבילים החוליים המהירים המובילים לעבר רמת המדבר המזרחית. מתרחקים מהכפר דייסה (ואדי ראם) והמעט שפוגשים בדרך הינם בדואים אמיתיים החיים באוהל בשטח ורועים את העדר הקטן שהוא כל מה שיש להם. קפה למרגלות השטח הטרשי ומתחילים לטפס מזרחה לעבר רמת המדבר. סלעים גדולים ועליהם כתובות נבטיות עתיקות (קישור לנבטים) מורות לנו על המשך הדרך ובסופה אנו מתייצבים בגובה של 1,400 מטרים ברמת המדבר. עוד קצת מזרחה ואנו מגיעים לקלעת (מצודה) פצ'ועה - חאן דרכים עתיק ששימש את עולי הרגל - החוגגים, בדרכם למצוות החאג' במכה. הרכבת החיג'אזית (קישור לכתבה) העמוסה פוספטים בדרך לנמל עקבה מחכה לנו לתמונות ועוד קצת נהיגה בכיוון דרום-מזרח מביאה אותנו קרוב לאל-עומרי - מעבר הגבול שבין ירדן וסעודיה. דרכים מהירים מערבה עם קצת דיונות למשחקים שבדרך מביאות אותנו לקצה המזרחי של קע-דייסה. ומכיוון שיש עוד אור בשמיים אנו מטפסים לדיונה ענקית לצפות על השקיעה. חוזרים למאהל, הפעם מחכה לנו מאטפונה (אוכל שבושל על גחלים בתוך האדמה) ולילה טוב ואדי ראם.

קלעת פצועה

קלעת פצועהקלעת פצועה

הרכבת החיג'אזית

הרכבת החיג'אזיתהרכבת החיג'אזית

דיונות בדרך מערבה

דיונות בדרך מערבהדיונות בדרך מערבה

ואיך אפשר בלי שקיעה ולילה במדבר...

ואיך אפשר בלי שקיעה ולילה במדבר...ואיך אפשר בלי שקיעה ולילה במדבר...

היום השלישי - יורדים את מצוק ההעתקים

את הבוקר התחלנו בארוחת בוקר במאהל ומשם היישר לתוך המדבר. שבילים חוליים מהירים, דיונות קטנות וחיפושי מים הביאו אותנו את הנקיקים ואל הבאר (סוף סוף מים במדבר!). תמונה קבוצתית בקשת הגדולה והיישר לקווארה - הכפר הבדואי הגדול באזור - תדלוק וקצת קניות לארוחת הצהרים. את דרך המלך חצינו באזור של אל-חומימה ומשם טיפסנו מערבה לראש מצוק ההעתקים לתצפית על הערבה והקיבוצים בצד הישראלי של השבר (ההעתק) הסורי-אפריקאי. נסיעה לאורכו של המצוק מעל הסלעים של אבן החול הנובית מביאים אותנו לפתחו של ואדי מסעודה בדרך אל הדיונות של הערבה. קצת קטעים טכנים, מעברים, שבילים חסומים, מפלי יבשים ויצאנו לעבר הדיונות הנשפכות לערבה הירדנית. מזג האוויר האביבי בערבה מזמן לנו סופת חול צהובה וחזרה ובתוך אווירת ''מקס הזועם'' אנו מגיעים לכביש הערבה הירדני ועליו דרומה לעקבה עד למעבר הגבול חזרה לישראל (מעבר הגבול היה מהיר מאי פעם...).

בדרך אל הדיונות של הערבה הירדנית

בדרך אל הדיונות של הערבה הירדניתבדרך אל הדיונות של הערבה הירדנית

קצת ''פספוסים'' - התהפכויות ושברים. לכוחותינו שלום!

קצת ''פספוסים'' - התהפכויות ושברים. לכוחותינו שלום!קצת ''פספוסים'' - התהפכויות ושברים. לכוחותינו שלום!

תמיד היצרן אשם!

תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!תמיד היצרן אשם!

תמונות של צאלי צלאל

תמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאלתמונות של צאלי צלאל

תודה לכל המשתתפים ומאחל לנו עוד טיולים טובים יחד!

תודה לכל המשתתפים ומאחל לנו עוד טיולים טובים יחד!תודה לכל המשתתפים ומאחל לנו עוד טיולים טובים יחד!

קישורים לעוד טיולים של אתר השטח בירדן:

מסע רייזרים וטרקטורונים במדבר הדרומי של ירדן

טיול ג'יפים ירדן: מואדי ראם ועד פטרה

מסע ג'יפים אתגרי רק מדבר - וואדי ראם

מסע ג'יפים הרפתקני למדבריות של מזרח ירדן

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

23 במרץ 2016 ב 18:00

יופי של כתבה יופי של תמונות

בעיקר בזכות הרוכבים והמוביל

2

אורח/ת

23 במרץ 2016 ב 21:14

10 של תמונות לטיול גדול