שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם גם הג'יפ של מרצדס יהיה JEEP?

כך חולפת תהילת עולם: על פי דיווח באתר הרכב האמריקאי car-truck.com הגרנד צ'ירוקי החדש, שיצא לשוק בעוד כארבע שנים, יתבסס על הפלטפורמה של ה-M-CLASS מתוצרת מרצדס. האם השלב הבא יהיה רנגלר המבוסס על המרצדס G?

אתר הרכב האמריקאי car-truck.com פרסם השבוע פרטים על הדגם העתידי של ה-SUV הנמכר ביותר בארה''ב, הגרנד צ'ירוקי. על פי הדיווח באתר, בדגם החדש יהיה שיתוף פעולה הדוק בין שני חלקי קונצרן דיימלר-קרייזלר: הגרנד העתידי יחלוק פלטפורמה עם ה-M-CLASS של מרצדס. הפירוש הוא, שהדגם הנוכחי של הגרנד יהיה ה-SUV האחרון מתוצרת ג'יפ עם יכולת שטח אמיתית.

הדגם הנוכחי של הגרנד צ'ירוקי (שסימנו WJ), יצא לשוק בשנת 1999. על פי מסורת הפעולה בקרייזלר, דגם חדש יוצא כל חמש שנים, וזה אומר שב-2004 היינו אמורים לראות את הדגם הבא (שסימנו יהיה WK). קרייזלר, אגב, פועלת מהר יותר ממרבית חברות הרכב האחרות, בהן מחזור הדגמים מגיע גם לשבע שנים, בין היתר בגלל עלויות הפיתוח העצומות (שיכולות להגיע עד מיליארד דולר לדגם).

בתכנון הראשוני דובר על שני דגמים: WK ו-YK. הראשון אמור היה לשמור על הגודל של הדגם הנוכחי והשני עם בסיס גלגלים מאורך ושלוש שורות של מושבים. ההשתלטות של דיימלר-בנץ על קרייזלר עיכבה תחילה את התוכניות, ובשלב מסויים אף הקפיאו אותן. בתחילת השנה הוחלט על המשך הפיתוח, והדגם הקצר יתבסס כאמור על פלטפורמת הדור הבא של ה-M. הדגם הארוך, לעומת זאת, יתבסס על שילדה המפותחת עבור הדור הבא של הדודג' דורנגו.

הדחיות בתהליך הפיתוח הביאו, כמובן, לעיכוב בלוחות הזמנים, והדגם החדש אמור להגיע לשוק לקראת המחצית השנייה של שנת 2005, וייתכן שההשקה תידחה אפילו לתחילת 2006. אבל הדחייה מביאה גם בשורות טובות: על פי שמועות בתעשיית הרכב בארה''ב, נבחנת אפשרות לצייד את הגרנד גם במנוע דיזל. מדובר במנוע v-6 מתוצרת דטרויט דיזל, בנפח 4000 סמ''ק. המנוע מספק 235 כ''ס (בחמישה כ''ס יותר מאשר מנוע הבנזין הנוכחי של הגרנד, V-8 בנפח 5.2 ליטר!) ושפע של מומנט. בדטרויט דיזל עובדים כעת על פיתוח של מנוע V-8 בנפח 5.3 ליטר, שיספק 315 כ''ס, ויתכן שגם הוא ייכנס להיצע המנועים של הגרנד.

(החומר בכתבה זו מתבסס, כאמור, על פרסום באתר אמריקאי. באתר עצמו מופיעה הסתייגות, על פיה חלק מהנתונים לקוחים מדיווחים לא רשמיים. לכן, יש אפשרות שהחומר אינו מדויק לחלוטין, וסביר שיחולו שינויים נוספים בתהליך הפיתוח של הגרנד צ'ירוקי החדש).

תגובות

0 תגובות