שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

מסע קסום לממלכה האשמית - מרץ 2016

נסיעה לממלכה האשמית היא תמיד דבר מיוחד.
הנופים המקסימים, קבלת הפנים המיוחדת של המארחים, האוכל המיוחד והמפגש עם הדיונות - זו תמיד חוויה מיוחדת במינה!
מרץ 2016 - הדרכה וייזל עדי

יוצאים מזרחה

קבוצה קטנה וסופר איכותית, ברובה אנשי הייטק שפשטו את החליפות והחליטו לחזור לגיל הנעורים למשך 3 ימים.

ביקור קסום בממלכה האשמית מעקבה דרך ואדי ראם לפטרה ועד לדיונות הקסומות של הערבה הירדנית

יום חמישי 07:00 החברים שלנו את שנתם באילת, מגיעים למעבר הגבול. בירוקרטיה ישראלית של אגרות, המרת כספים, אישור הוצאת הרכב ולאחר תדריך קצר – אנחנו בשער הירדני – ברוכים הבאים לירדן.

הבירוקרטיה הירדנית מעט יותר מורכבת אבל כאחד שמבקר בממלכה על בסיס, יחסית, קבוע הדברים זורמים מהר. החלפת מספרים לרכבים, ביטוח חובה, רישיון רכב וכניסה לחדר 10 הידוע – שם מקבלים את אישור היציאה.

זה השלב שאנחנו כבר רעבים – נכנסים לעקבה, הכרות עם המדריך והשוטר , כמה מילים על העיר המארחת – עקבה ונכנסים למסעדה מקומית  לארוחת בראנצ'.

סרטון מסכם

מתחילים את היום...

טוב – מצטיידים בעקבה לקראת המשך היום. שתייה, קרח, חטיפים, מעט מתוקים, אלכוהול ( רחמנא ליצלן ) ועולים על דרך המלך המובילה לעמאן, מתדלקים וחותכים לשטח לכיוון כללי ואדי – ראם.

החבורה מעורבת, כאלה בעלי הניסיון וכאלה שלהם זה המפגש הראשון עם הדיונות הרציניות. מורידים אוויר- ומי שמתעצל – מנסה לטפס והרכב עוצר...קצת תמונות וסרטונים מביכים, מורידים עוד אוויר והרכב טס בדיונות הענקיות.

 

ואדי ראם וג'בל ראם

טוב, אז רובם מבינים איך צריך להתנהג בדיונות, רובם מבינים את הסכנות הכרוכות בנסיעה בדיונות ולאט לאט מקבלים בטחון עצמי והנסיעה בשטח הופכת להיות מהירה וזורמת. כל דיונה גבוהה הנקראת בדרכנו, זוכה לביקור חטוף. פה ושם נתקעים, פה ושם מחיאות כפיים על מהלך מעניין ונכנסים לשמורת ואדי – ראם המפורסמת.

ואדי ראם הוא הנחל/ואדי הארוך ביותר בירדן – מקור שמו ראם הוא מארמית ופירושו – גבוה. נוהגים לכנותו גם בקעת הירח  - סוג של דימיון, לדעתם, לפני השטח בירח.

בואדי ראם יש את הר ראם, ההר השני בגובהו בממלכה 1,754 מטר גובהו.

הואדי מאוד מתוייר ובשנת 2008 הפך לאיזור מוגן עי ממלכת ירדן.

במקום פזורים עשרות צימרים/מאהלים , טנדרים וגמלים משמשים את המקומיים להובלת התיירים הרבים. המקום משמש גם לטיפוס הרים וטרקים בסגנונות שונים.

בואדי יש מספר לא מבוטל של מעיינות, ציורי קיר עתיקים והנוף בואדי פשוט עוצר נשימה.

טיילנו בואדי משעות הצהרים ועד רדת החשיכה. עם אור אחרון הגענו למאהל- קיבלנו את החדרים המשודרגים, זכינו לארוחת ערב בשרית עם המדפונה או  הזארב המפורסם. מקלחת טובה ואז נכנסים למאהל המרכזי לקצת אלכוהול  ובדיחות בניהולו של ירון עד שהעייפות מכריעה.

על רקע אחד ממאות ההרים הפזורים בואדי ראם

על רקע אחד ממאות ההרים הפזורים בואדי ראםעל רקע אחד ממאות ההרים הפזורים בואדי ראם

מהקשתות של חרז'ה למיסתורין של פטרה

ביום השני יצאנו לכיוון חרז'ה – מה שנהוג לכנות ארץ הקשתות. מרחבים אינסופיים של דיונות, ימות מלח, מבצר ושעושעים בלי סוף. בצהרים עולים שוב על דרך המלך ממלאים אוויר בצמיגים ושועטים לכיוון הכפר ואדי מוסא לארוחת צהרים וביקור בפטרה.

החברים מחנים את הרכבים ברחבת בית המלון, מים, נעלים בגדים נוחים ויאללה לפטרה.

החברים חוזרים מפטרה מלאי חוויות – המומים מהבנייה העתיקה ומהמחשבה שכל זה נבנה לפני מאות ואלפי שנים.

פטרה  היא עיר נבטית קדומה המפורסמת בארמונות הקבורה שלה החצובים באבן החול של הרי אדום, ומכאן שמה בעברית הסלע האדום. העיר נבחרה ב-2007 כאחת משבעת פלאי תבל החדשים.

אפשר לכתוב על פטרה מאמרים באורך הגלות אבל שום דבר לא יכול להסביר את הדבר הזה עד שהוא יבקר בו. דהרת הסוסים, צעקות הרוכבים, דהרת מרכבות הסוסים ועוד, מוסיפים לפסטורליות.

אחרי מנוחה קצרה במלון, ארוחת ערב, קצת קניות וזהו...עייפים.

היה תענוג!!!

היום השלישי מוקדש לואדי ערבה, לדיונות הצהובות של נחל הערבה הירדני – דיונות גבוהות במיוחד, עמוקות וטובעניות , צופות לצד הישראלי. קצת חילוצים , הרבה שעשועים ויוצאים לכיוון נסיעה במימיו של נחל חאסה ( ואדי חאסה ). נסיעה במים, ארוחת צהרים על גדות הנחל ויוצאים בנסיעה צפונה לכיוון בית שאן על כביש 90 הירדני – הוא כביש 65. הנסיעה היא בין הכפרים הירדנים- חולפים את הכביש המוביל למעבר אלנבי וממשיכים צפונה.

מי שנוסע בכביש הזה מופתע מכמות הכפרים והיישובים לאורך הבקעה הירדנית – המקום מאוכלס ומיושב הרבה יותר מהבקעה אצלנו – הדבר מיוחס בעיקר לאדמה הפוריה.

למעבר הגבול הגענו בסביבות 6 בערב, בירוקרטיה של הביטחון הישראלי ויאללה שיחת סיכום.

היה תענוג!!!

תודה לכל הקבוצה על 3 ימים של כיף

המסעות הבאים של אתר השטח לירדן:

פרטים על המסע הקלאסי - חול המועד פסח:

ירדן במסלול של ואדי ראם - פטרה - ואדי חסה

טיול ג'יפים ואדי ראם ופטרה 

 

פרטים על המסע - ירדן אתגרי לדיונות של המדבר הדרומי:

מסע ג'יפים אתגרי בוואדי ראם   


פרטים על המסע למזרח ירדן - מסע אתגרי לעומק המדבר הערבי:

מסע מיוחד למדבריות של מזרח ירדן   

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

18 באפריל 2016 ב 19:46

סרטון מושקע חיוך מושלם מחכים למפגש קבוצתי