וכמעט במקביל יוצג גם ה-X7, שייבנה על אותה פלטפורמה ויהיה הרכב היקר ביותר בהיצע של החברה
מאת: עופר אדר
20/04/16
ארבע שנים בלבד לאחר הופעת הדור השלישי של ה-X5, מתכננת ב.מ.וו להציג את הדור הבא של רכב הפנאי שלה. ה-X5 היה הקרוס-אובר הראשון שייצרה החברה, ואחריו הצטרפו עוד דגמים למשפחה, מרביתם מיוצרים בארה''ב. מה גורם ליצרן להחליף דגם מצליח במהירות שכזאת? הסיבה היא הרצון להשתמש בפלטפורמה החדשה של B.M.W הנקראתCLAR - ראשי תיבות של Cluster architecture. מדובר במרכב המשלב בתוכו אלומיניום וקבלאר, שיביא להורדה משמעותית במשקל הכולל של הרכב. הפלטפורמה הזאת תשמש בעתיד, בשינויים מתבקשים, בכל המכוניות של החברה, כולל ה-X7 החדש שיוצג לקראת סוף 2017 או תחילת 2018 (למבחן דרכים לדור הנוכחי של ה-X5).
מלבד המנועים המוכרים של ב.מ.וו המוצעים בדגם הקיים – שש בוכנות בטור בנפח 3.0 ליטר, V8 בנפח 4.4 ליטר עם טורבו כפול ושני מנועי דיזל – בדור החדש אפשר יהיה לקבל גם מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר וסביר להניח שיהיו גם גרסאות היברידיות, עם מנועי בנזין ודיזל, כמו בדגם הקיים.
ובנוגע ל-X7, הוא לא יהיה גרסה מאורכת של ה-X5 אלא דגם חדש לגמרי שיוצע בשתי גרסאות שונות לחלוטין: האחת בעלת שבעה מושבים והשנייה עם ארבעה מושבים בלבד. ה-X7 יהיה ככל הנראה הרכב היקר ביותר בהיצע של החברה, והוא יתחרה בשוק הפרמיום מול דגמי הקצה של ריינג' רובר, מרצדס ושאר יצרניות רכבי היוקרה.
0 תגובות
תגובות