שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

יומן מסע חוצה נגב - פסח 2016

לנקודת המפגש בגן הפסלים במצפה רמון הגעתי כבר ב 7 בבוקר, לאחר ההכנות הרבות כבר רציתי להכיר את המשפחות שנרשמו לטיול. לאט לאט הגיעו כולם, 10 כלי רכב מסודרים ומוכנים לטיול.

צילום: ליאור וערן מאירי

היום הראשון למסע:

בשיחת ההיכרות הבנתי שלחלק מהמשפחות יש ניסיון כזה או אחר בטיולים, ולחלקם זוהי פעם ראשונה בשטח. דיברנו על נושאי בטיחות והתנהלות במהלך הטיול ויצאנו לדרך לכיוון נקודת הכניסה, עין סהרונים. טיילנו באזור, עצרנו לצילומים והתחלנו להרגיש טיול!

כשהגענו למעלה דקלים, עליתי לבדוק את המעבר וגיליתי שעקב השיטפונות האחרונים וכמות הג'יפים שעברה במקום נוצרה בעיית בטיחות לנהגים לא מנוסים, והחלטתי לסובב את השיירה ולעקוף את המעלה.
לשמחתי הרבה, החלטתי התקבלה בהבנה רבה על ידי הקבוצה, ולחלקם אף נפלטה אנחת רווחה.

בהמשך דרכינו על ציר הנפט, הגענו לעליה מורכבת שלנהגים הפחות מנוסים בקבוצה היוותה אתגר ממשי.
בשמחה רבה ובסבלנות ראויה לשבח מצד הקבוצה ומצד הנהגים, שהקשיבו בסבלנות להסברים ולהכוונות, צלחנו את הציר בצורה מרשימה.

לאחר ארוחת הצהרים, יצאנו לכיוון דרך הבשמים. נהנינו מהמסלול, מאתגרי העבירות בירידה לנחל קצרה ומחוויית הג'יפאות. לקראת אחר הצהריים הגענו לישוב צופר ויצאנו לתדלק את הרכבים, למלא מים ולהשליך את הפסולת שהצטברה במהלך החלק הראשן של היום.

התוכנית המקורית הייתה להגיע לחניון לילה פארן, אך מכיוון שהתחיל להחשיך, העברנו את הלילה בחניון עומר שליד מואה התמקמנו וכולם התארגנו במהירות מרשימה והתיישבו ליד המדורה לאכול ארוחת ערב ולנוח.

סוף יום א

היום השני למסע:

לאחר השכמה התכנסנו לשיחה קבוצתית ודיברנו על המסלול . רעננו כללי בטיחות פתרנו כמה סוגיות ויצאנו לדרך לכיוון שמורת נחלים גדולים. טיילנו בפארן בציחור בדרכנו להר צניפים. לאחר העלייה לפסגת ההר, עצרנו להתרשם מהנוף עוצר הנשימה.

לאחר ההסבר על מיקומנו ותדריך נהיגה קצר על ירידה תלולה בדרדרת המשכנו בדרכינו לכיוון חניון הלילה חולות כסוי.
בדרכינו חלפנו בחניון לילה צניפים, חניון מדהים בלב המדבר, אך מכיוון שהרגשתי שצריך לדבוק בתוכנית המקורית ולמרות השעה המאוחרת המשכנו בדרכינו לחניון חולות כסוי - ההחלטה הזו התבררה בהמשך כגורלית להמשך הטיול!

לקראת ההגעה לכביש המקשר לחניון, קיבלתי קריאה מהמאסף שיש תקר באחד הרכבים.

היות והקבוצה כבר הספיקה להתגבש, החלפת הגלגל הפכה למשימה פשוטה ביותר כאשר כולם נרתמים לעזור ותורמים את חלקם,מי בעזרה פיזית בהחלפת הגלגל, ומי בעידוד והרמת המורל. יצאנו לכביש הגישה ושוב קריאה בקשר על תקלה ברכב.

למזלנו, הייתי מאוד קרובים לחניון, יגאל קיבל פיקוד על הקבוצה ועל סידור חניון הלילה (תודה יגאל על ביצוע מושלם).
לאחר בדיקה קצרה של הרכב, התברר שצינור שמן גיר נקרע ואין לרכב אפשרות להמשיך במסע. במהלך הלילה תיאמנו גרר ומונית שהגיעו לאסוף את המשפחה, נפרדנו בצער ובתקווה להיפגש שוב.

סוף יום ב

היום השלישי למסע:

היום התחיל בהשכמה מוקדמת והתארגנות, שעברו ללא תקלות וכך יצאנו לדרכנו ביום האחרון למסע לכיוון דרום כשלפנינו מוצב היעד: הספק ביקור אתרים מקסימאלי לפני ההגעה לאילת.

חצינו את בקעת עובדה, עברנו במסלול המדהים באר מתק הר ברך, התרשמנו ונדהמנו מעוצמתו ויופיו של המקום ולסיום עלינו לתצפית הר ברך.

בהמשך היום המשכנו במסענו דרומה דרך נחל שלמה עד ההגעה לאילת.

לקבוצה המדהימה:

לדוד נח ושותפו

וליהודה

היה לי הכבוד והעונג להדריך אתכם ולעבור איתכם את המסע והחוויה העצומה

היחס החם, ההקשבה והרצון של כל אחד ואחת מכם תרמו רבות להצלחת המסע!

אני רוצה להודות לכם על הפרגון, המחמאות והעזרה בהובלת המסע בהצלחה,

בקרוב יעלו עוד תמונות

04 במאי 2016 ב 11:06

סיכום סיור

היה לנו כיף להשתתף בסיור הזה! נהנינו מכל רגע וכמובן מהחברים בקבוצה ומהמדריך אופיר. תודה על שהיה ופנינו אל סיורים עתידיים.
טוב שיצאנו וממליצים לא להחמיץ! חוויה מהסרטים

שליו מנחם

05 במאי 2016 ב 17:03

תמונה קבוצתית

נשמח אם תעלה את התמונה הקבוצתית.

08 במאי 2016 ב 19:41

היה טיול מהמם

כל הכבוד לאופיר על ..המסלולים היפים, הארגון, ועל,.. החילוצים. היה טוב וטוב שיהיה הלאה
טיולים כאלה.
דני לבקוביץ שנסע איתי יסיים את עריכת התמונות שצילם -לא יודע מתי.. ואז אשלח לאופיר שיעלה הלאה.

בברכת יום עצמאות שמח לאופיר ולחבורת המטיילים,

27 ביוני 2016 ב 18:23

אנחנו אלו שצריכים להודות על סיור מוצלח!

אנחנו אלו שצריכים להודות על סיור מוצלח מאוד!
אופיר היה גם מורה דרך, גם מדריך ויועץ מוכשר, סבלני ויעיל.
הלוגיסטיקה והעמידה הדייקנית בלוח הזמנים ראויים לשבח!!!
לא היה גבול לנכונותו לסייע, וכידוע המציאות חייבה זאת.
כל הכבוד!!!
בהחלט נמשיך להיות קשר באתר להמשך סיורים.
תודה מקרב לב! שרה ומנחם שליו

27 ביוני 2016 ב 18:26

שמחנו רעיתי רוחי ואני להשתתף במסע

קיבלתי סיכום מסע חוצה הנגב
שמחנו רעיתי רוחי ואני להשתתף במסע.
ברצוננו לציין ולשבח את המדריך אביב אופיר אשר ניהל את המסע בנחת ובחביבות.
במיוחד יש לציין את מקצועיותו בכל הקשור לנהיגה בשטח כיוון הנהגים ומציאת התוואי המתאים,(ואנו טיילי שטח וותיקים ומנוסים)
דאג וטיפל ברכב שנתקע עד לגרירתו למוסך טיפל במסירות במשפחה והכל עשה כאמור בסבלנות ובחביבות.
ועל כך מגיע לו יישר כוח.
תודה רבה רוחי ויגאל קרסני

27 ביוני 2016 ב 18:28

הזדמנות טובה להודות פעם נוספת לאופיר

זו גם הזדמנות טובה להודות פעם נוספת לאופיר על המסע המקסים ושלשת הימים שבילינו במחיצתו.

המון תודה לאופיר על המקצוענות, הידע הרב בכל מה שנוגע לשטח ולאזורים בהם טיילנו וגם בכל מה שקשור לכלי הרכב בהם נסענו.

התרשמנו מאד מהאחריות וההקפדה על הוראות הנסיעה והבטיחות , המסירות והסבלנות לכל משתתפי המסע ויצירת הקשר האישי.

ראוי לציון אופן הטיפול והדאגה עד לפרט האחרון, בכל הקשור לתקלה שארעה עם ג'יפ הרקסטון. אין לנו ספק בדבר שנשמח לצאת עם אופיר לחוויות נוספות. ליאור וערן מאירי.