אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

מבחן אופנועים - דוקאטי מולטיסטרדה Ducati Multistrada Enduro

מולטיסטרדה אנדורו יורד לשטח ומעלה את הרוכב לגבהים.
דוקאטי, לא מה שחשבתם!!!

כמו גדולים

אופנוע דוקאטי מכוסה בשכבה עבה של השפרצות בוץ, מלוכלך במכתמי שלוליות.

לקח כמה שניות להבין מדוע המראה הזה מוזר כל כך - ''דוקאטי'', המותג שמזוהה יותר מכל עם סטייל ואופנועי ספורט מצוחצחים עומד עכשיו לצידי ומזיע ממגן המנוע שלו אגלי מים עכורים כאילו היה זה מוטוקרוסר צנום אחרי שעשועי בוץ בהרי ירושליים.

וזה בדיוק מה שהאיטלקים רצו שנחשוב.

דוקאטי בתנופה של שינוי גדול. החברה שלפני עשרים שנה היתה קרובה לקריסה - כמו מותגים איטלקיים רבים אחרים שאכן נעלמו - היצרן שרק בתחילת העשור עוד סבל מהפסדים של 800 מיליון אירו חווה עכשיו עדנה.

ארבע שנים אחרי שאאודי רכשו אותם הבולונזים נמצאים בפרץ של היפראקטיביות והיפרוונטילציה - בתערוכת מילאנו האחרונה הם חשפו שבעה(!) דגמים חדשים וזאת אחרי שהמציאו/החיו מחדש קטגוריה בדמות הסקרמבלר שעושה חיל, אופנוע שהצליח להכניס אותם לראשונה בתולדותיהם לרשימת האופנועים רבי המכר העולמיים מעל 500 סמ''ק.

כבר במולטיסטראדה שיצא ב–2010 היתה לרוכב אפשרות ממוחשבת - בפעם הראשונה בעולם הדו–גלגלי - לבחור במצב ''אנדורו'' בלוח השעונים, אבל אחד לא באמת חשב לקחת את האיטלקי המפונפן ההוא לטעום אבק.

 

קישורים:

מבחן דרכים דוקאטי מולטיסטרדה 1200 Ducati Multistrada

יומן מסע מועדון אופנועי דוקאטי בטיול לחבל הבשור

דוקאטי DUCATI GT במסע לארץ הפרעונים

קישור לכל רכיבות מבחן אופנועים

 

אופנוע שונה מהרגיל

ועכשיו זה קורה. המולטיסטראדה אנדורו החדש באמת יודע. מדובר באופנוע שונה מאוד מהמולטי ה''רגיל'' - הנה רשימה לא קצרה וחלקית מאוד של השינויים:

הצמיג הקדמי גדל ל–19 אינץ' וצוייד, יחד עם זה האחורי, בחישורי שפיצים, יחס העברה קוצר בהילוך הראשון (בשביל עליות חדות) ובהילוך השישי (בשביל המומנט), מיכל הדלק גדל ל–30 ליטר מה שמספק טווח של כ–450 קילומטרים של רכיבה, הכסא הוארך לכיוון המיכל והפלסטיקה תחתיו נעלמה - כדי לא לגרום לו שריטות מיותרות עם המגף, נוספה רגלית אמצע והזרוע האחורית הוכפלה לשני צדי האופנוע כדי לתת לו חוזק גדול יותר - אם תרצו לקפוץ איתו באוויר, המפלט הכפול הוחלף באחד צר וחטוב יותר, הכידון הורחב והוגבה, המקור הקדמי הוארך, זווית הכידון מותנה ובסיס הגלגלים גדול יותר.

נדמה שאפשר לעצור כאן, הנקודה הובנה. במולטי אנדורו יש 266 פריטים עם מספרים קטלוגים שונים מזה המקורי, 30% מהחלקים הוחלפו בחדשים.

 

יאללה, בואו ניסע כבר.

בפֶּה, המוביל של הקבוצה, הוא איטלקי נטול גיל וגדול גוף שהשתתף ב–65 מרוצי ראלי בינלאומים בהם עשרה (!) מרוצי דקאר, כשאלו נערכו עוד באפריקה והוא רכוב על קאג'יבה אלפנט(!!) מגושם, וכשלנקודת הזינוק בפאריז הוא מגיע מביתו בברגמו, ברכיבה (!!!).

נדמה לי שהצלחתי להבהיר את ההתלהבות מהאיש, כן?

''חברים זיכרו, זה לא כמו ברכיבת כביש'' בֶּפֶּה מתדרך את העיתונאים לקראת רכיבת השטח ''כאן צריך להוציא את התחת החוצה לכיוון ההפוך לפניה''. רכיבת שטח היא סוג של יכולת שקשה יותר ויותר לממש אותה באירופה שבה כמעט ולא נשארו דרכים שבהן ניתן לבדוק משהו שהוא לא אספלט.

את כל השבילים נשאה הרוח, סגרו הירוקים, או הבעלים הפרטיים של הקרקע. עולים סוף סוף על הכלים - הדחיפה של הכלי מהרגלית למצב עמידה ממחישה שמדובר בבהמה לא קלילה - 225 ק''ג לפני שמנים ודלקים ורוכב שרק יומיים לפני החליט להפחית בפחמימות.

קילומטרים ספורים של רכיבה ואנחנו בשביל עפר שמתעקל בפניות חדות ומשובץ באבנים מסוגים שונים. במוד אנדורו המנוע מספק ''רק'' 100 סוסים, הפחת כח שעושה את האופנוע מאיים פחות ואת הרוכב מהיר יותר.

כמה דקות בלבד של רכיבה וקבוצת העיתונאים נכנסת למוד טסטוסטרון. המשקל של הכלי נשכח והחבורה הצוהלת הולכת ומעלה מהירות. קל מאוד לעמוד על האופנוע הזה - הכידון בדיוק בגובה הנכון והמראות הוסטו קדימה כך שלא יפריעו לידיים, ה– ABS מופעל רק על הגלגל הקדמי - מה שמאפשר בלימה והחלקת האחורי לתוך הפנייה - ובקרת ההחלקה נותנת חופש בדיוק המידה הנכונה כדי שלא תאבד את הכלי בגז מוגזם.

בדגם הזה יש עוד פיצ'ר ייחודי וראשוני בעולם הדו גלגלי - בקרת זינוק בעליה שמסייעת לרוכב שמנסה לצאת מעמידה בשיפוע חד ונטול אחיזה. המערכת בולמת את הגלגל האחורי ומסייעת עם בקרת ההחלקה וזה עובד מצויין. אחלה רעיון. 

חבורת חזירי הגז נושפת בעורפו של בֶּפֶּה שמעלה את הקצב. תמרות אבק וזיעה ואתה מתחיל לשכוח שאתה לא עומד על אופנוע אנדורו קטנטן אלא על בהמה גדולה (ושלל מחשביה המסייעים). חוצים ענני ערפל בתוך יער ירוק, משפריצים בשלוליות, מקפיצים את הקדמי בסלעים קטנים, תענוג שטח אמיתי שהוא מאוד לא ברור מאליו - העובדה שנותנים לעיתונאים לרכוב על אופנוע מהסוג הזה בשטח, חמישים קילומטרים בשבילים מאוד לא סלולים, היא סוג של הצהרת כוונות שמבקשת להוכיח שלא סתם קוראים לאופנוע הזה אנדורו. עוברים לכביש. חוצים כפרים איטלקיים ובהם פיאט פנדות ישנות - רק הם יודעים מה להאכיל אותם כדי שיחיו כל כך הרבה שנים - נושמים ריחות של כיסוח דשא ועשן תנורים, ובֶּפה לוקח אותנו משם לכבישי החוף המפותלים של סרדיניה. המחשב מוכנס ל''ספורט'', הצמיגים נועלים עכשיו פירלי סקורפיון טריאל והדבוקה שוב במוד הרגיל שלה - קרחנה. המולטי הזה אמור להיות זריז פחות מזה הסטנדרטי. בסיס הגלגלים הארוך יותר, זווית ההיגוי הקהה, הכידון הרחב - כל אלו אמורים לעשות אותו חד קצת פחות. אז מה. עם מנוע ה–L טווין הנפלא של הטסטהטרטה ומאה ושישים סוסיו, בעיקולים הבלתי נגמרים, כשהשכבה רודפת השכבה ברצף בלתי נגמר, ארגזי הצד כמעט נושקים לאספלט, הראש מוטה ימינה ושמאלה וימינה ומערכת שיווי המשקל שנמצאת אי שם באוזני הרוכב נכנסת למצב של - ''מה לעזאזל קורה כאן''. 

וטענות, יש?

כן, קשה להוריד את הרגלית למטה עם המגף אני מתלונן, אבל אין בעיות, דיברתי בשבילכם עם החבר החדש שלי בדוקאטי. יטופל.

נסכם. האופנוע הזה הוא מפגן עוצמה של דוקאטי. מצוייד בשפע של טכנולוגיה וצירופי שלוש אותיות - שְבוּ רגע - ABS מיוחד לעיקולים, פנסים שמתכוונים לסיבוב, בקרת אחיזה DTC, בקרת ווילי DWC, מתלים אקטיביים DSS, ובפעם הראשונה - אותה בקרת זינוק בעליה VHC, הוא מתחבר גם בבלוטות' לטלפון הנייד שלכם שאליו תורידו את האפליקציה של דוקאטי שתספר לכם כל מה שרציתם לדעת על הרכיבה האחרונה שלכם, ויש את הקרוז קונטרול, המיותר תמיד. שיהיה.

כדורי הגומי המתנפחים בדמות כדור–הארץ שפוזרו בבריכה ניסו להמחיש את הכינוי ''גלובטרוטר'' - אופנוע למסעות חוצי עולם - גם אם בסופו של דבר הוא יסע כל חייו למשרד והביתה, וקצת בסופי שבוע לאלפים (או לאילת). זה לא עומד להיות אופנוע זול - כמעט 170 אלף שקלים, ואם תרצו נחמת לא–עניים, באירופה הוא יקר ב–5 אחוזים יותר מהדגם הסטנדרטי, כשכאן אצלנו המחיר יהיה זהה. האנדורו קצת פחות מהיר מהמולטי הרגיל אבל הוא נוח ויציב יותר, ומגוון את אפשרויות הרכיבה.

לסיכום חברים - נפל דבר. דוקאטי נכנסת למקום שמעולם לא היתה בו והיא עושה את זה באופן מרשים, במלוא הכוח. אז - אדוונצ'רים אוסטרים וגרמנים - שימו לב לאיטלקי שמתקרב במהירות מאחור, בווילי. 

לנתונים טכניים אופנוע Ducati Multistrada Enduro עברו לעמוד 2 >>>

דוקאטי מולטיסטראדה אנדורו

מנוע Lטווין 1198 סמ''ק,

הספק 160כ''ס/9500 סל''ד,

מומנט 13.8 קג''מ/7500 סל''ד,

תיבה ותמסורת 6 הילוכים,

שרשרת,

שלדה צינורות פלדה,

בסיס גלגלים 159.4 ס''מ, גלגלים קדמי ''19, אחורי ''17, מיכל דלק

30 ליטר, צריכת דלק (יצרן) 17.8 ק''מ/ליטר,

גובה מושב 890–850 מ''מ,

משקל יבש 225 ק''ג

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת

07 ביוני 2016 ב 12:42

קושמרו אתה יודע לרכב כמו שאני יודע לרקוד

מצחיק לראות איך הברנז'ה מקמבנת את עצמה במעגל קסמים אינסופי.

2

אורח/ת

17 ביולי 2016 ב 20:51

דוקאטי מולטיסטרדה

הטוב שבאופנועים