שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

מסע חוצה ישראל - פסח 2016

כבכל שנה, גם השנה יצא לדרכו מסע הדגל של אתר השטח הישראלי - מסע החוצה את הארץ מצפונה ועד דרומה במשך 5 ימים מלאים.
13 משפחות נטלו חלק במסע המיוחד והגיעו לנקודת הסיום ללא כל תקלה.
הדריך את המסע - וייזל עדי

ההכנות

מסע חוצה ישראל זה מסע שמפורסם כ 4 חודשים טרם יציאתו. לאלו שאינם רגילים למסע כזה נדרש הרבה זמן כדי להתכונן אליו. המדובר ב - 5 ימים ו- 4 לילות מחוץ לבית ולא יציאה לבית מלון עם נוחות מרבית, אלא בדיוק להיפך.יש להתארגן עם ציוד קמפינג הכולל אוהל, שקי שינה, מזרנים לאלו הרוצים נוחות ועוד - אין המדובר בהוצאה כלכלית גבוהה אבל בהחלט נדרש זמן הערכות. מפגש ההכנה נקבע כ 3 שבועות לפני היציאה למסע ובו הסברתי לכל החברים איך מתארגנים למסע שכזה. בעידן בוואטס אפ - הדברים מעט יותר קלים.

המפגש

נקודת המפגש תואם לאנדרטת המסוקים בשאר יישוב- מקום יפה ובהחלט ראוי. שיירת הרכבים ובני המשפחות הגיעה בשעה 08:00 לחניית המקום, חלוקת מכשירי קשר, מפות השטח נפתחו ובשעה 09:00 יצאנו לשטח- תחילת המסע - חניון הבניאס ונעים דרומה לעבר שמורת נחל עורבים, עמק החולה, הירדן ההררי וממשיכים עד בקעת בית נטופה בואך יער הזורע ללינה של הלילה הראשון. אכן עם שקיעה הגענו לחניית הלילה ביער גחר - הקמת אוהלים, המנגלים נכנסים לפעולה ומהר מאוד נכנסים לישון אחרי יום בהחלט עמוס.

עוד קצת מהיום הראשון

עוד קצת מהיום הראשוןעוד קצת מהיום הראשוןעוד קצת מהיום הראשוןעוד קצת מהיום הראשוןעוד קצת מהיום הראשוןעוד קצת מהיום הראשוןעוד קצת מהיום הראשוןעוד קצת מהיום הראשון

היום השני למסע

היום השני למסע אמור היה להיות מפוצל - המטרה היא להגיע עד איזור ניצני עוז ומשם לדלג לבן שמן ומבן שמן להמשיך עד לאזור לכיש. יצאנו בשעה 08:30 מיער הזורע, ירדנו לאזור רמת השופט, נחל דליה והר חורשן. כגיפאים לא יכולנו לוותר על מספר עליות בר חורשן - מעט אתגרי נהיגה. המשקל הרב על הגגונים גרם לאחד הגגונים ''להשיג'' את הרכב עליו הוא הורכב - ברכב של המדריך נשבר 'הביצה' האחורית- ההחלטה הייתה כי הקבוצה תמשיך בהדרכתו של נועם לנג עד לבן שמן ואני בנתיים אסע למוסך של איהב בדליהת אל כרמל - מרחק של חצי שעה. הקבוצה המשיכה ואני הפעלתי את כל הקשרים שבעולם ותוך שעתיים. שיחה ליניב גולן ממנו רכתי את הרכב וכל הזמן הוא אמר- יש לי ביצה לרכב אם תזדקק פעם...אז הנה - אבא של איהב טס לדלית אל כרמל לאשקלו ובשעה 18:00 הייתי בבן שמן להמשך המסע. עם רדת החשיכה הגענו לחניון הלילה ביער המלאכים

היום השלישי למסע

היום השלישי הוא היום שעוברים מירוק לצהוב/חום - היום בו נכנסנים לחבל לכיש, הנגב הצפון מערבי. יצאנו מיער המלאכים ונסענו דרך שמורת מערות סמך עד שהגענו לקיבוץ בית קמה.  אירוח נפלא של חבר הקיבוץ, לירון קמפו, שהיה שותף במסע בשנה שעברה. לירון התנדב לארח אותנו ולאפשר לנו לעשות מקלחת טובה בבריכת הקיבוץ. האירוח כלל שתייה חמה, עוגות והרבה חיוכים  - פשוט אדם מקסים ומכאן רב תודות. המשכנו לכיוון יער יתיר, טיפסנו את מעלה הר חירן וגלשנו ברכס עירא ורכס הרי ענים  - רכסים המלאים בטיפוסים, עיות ומורדות משובחות. הגענו לכביש 31 ומשם ערד לקניית אוכל וציוד ליומיים הנותרים. את החלק השני של הטיול עשינו דרך הר קומות, מורד עזגד ולינה ברוחות הפרצים של מישור עמיעז.בהחלט יום גדוש בחוויות

היום הרביעי למסע

היום הרביעי מוקדש לנגב. התחלנו במישור עמיעז ומשם נכנסנו לטבילה במעיין האהבה הסמוך לנאות הכיכר. נסיעת ראלי בנחל אמציהו, תדלוק אחרון בחצבה ושועטים למעלה עשוש. קבוצה של 14 גיפים עלתה את מעלה עשוש תוך פחות מ 3 דקות בממוצע לרכב - פשוט אדיר וללא אף תקלה. עבודת צוות, בניית מעברים וטיפול צמוד בכל אחת מהמדרגות, סייעה לכל אחד מהרכבים, מהקטנים עד הגדולים, לכבוש את המעלה לשמע מחיאות הכפיים של החברים למסע.   המשכנו בדרכנו לכיוון מעלה ורדית שם, בעודנו יורדים את המעלה, קבוצה ענקים של רייזרים משתוללת בעלייתו. השתמשנו במעקף וירדנו את המעלה ותוך פחות משעה וחצי הגענו לחניון הלילה באר אשלים - חניון משאבות פארן. המנגל הודלק והחבורה התכוננה לעוד לילה בשטח .

היום האחרון למסע

יצאנו מעט מוקדם מהרגיל, ליום הזה הצטרף אלינו ארז מירז ששנה שעברה ,בשל תקלה ברכבו, לא הספיק לעשות את היום החמישי והאחרון - ארז הוזמן לסמן ''וי'' . נכנסנו לקניון עדה לצעדה קצרה של שעה - מעט טיפוס על סלעים וחבלים בקניון, מעברים צרים, נוף מדהים וחוויה לילדים. משה, על דרך הפלמח דרך צירים רחבי במיוחד שעטנו לעבר הר צניפים וירדנו את מעלה צניפים לכיוון שמורת הנחלים הגדולים עד גב צניפים. הגב המאכז במימיו הבריח אותנו לכיוון עובדה ומפגש עם כביש 12. המשכנו לכיוון מעלה סיירים, באר אורה ומשם נסיעה מהירה לכיוון מפרץ אילת לפני רדת החשיכה. סיום מוצלח ומתוזמן.   תודה ענקים לאיהב, חבר בשיירה ומכונאי מחונן שסייע, תמך והרגיע את חברי השיירה ואותי בכל תקלה מכנית ובכלל - הרצון לסייע בכל תחום. תודה לכל המשתתפים שהיו קשובים וממושמעים וסייעו להצלחתו שת המסע המיוחד והלא קל הזה.

למסעות הבאים של אתר השטח - הקליקו כאן למסע חוצה הישראל הבא 6 ימים - סוכות 2016 הקליקו כאן למסע חוצה ישראל הבא 5 ימים - פסח 2017 הקליקו כאן