שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

מסע קסום לממלכה ההאשמית - מאי 2016

קבוצה של כ 12 חברים יצאו למסע מיוחד ואתגרי בדיונות של ירדן - מסע ללא עכבות וללא מעצורים - תרתי משמע!
הדריך : וייזל עדי

ההחלטה - יוצאים למסע בדרום ירדן

חודש לפני הטיול התקשרו אליי כמה חברים מהכפר עראבה, קבוצה של חברים שטיילו איתי עשרות פעמים בעבר, וביקשו לשחזר את המסע הקסום שהיה לנו שנה שעברה בירדן. מהר מאוד התגייסו כ 12 חבר'ה טובים ויצאנו למסע. החברים שיפרו, ניקו, שידרגו ועשו כל מה שצריך כדי שהרכבים לא יאכזבו. נכנסנו לעקבה, השפה, מן הסתם, לא זרה להם ומהר מאוד , בשעות הצהרים המוקדמות, היינו בשטח. עצירה למספר דגשים בטיחותיים ומתחילים בדיונה הראשונה - תמימה למראה אבל בעלת עבר מפואר של קפיצות .....

סרטון מסכם

הקפיצה ב - ''ה'' הידיעה

אז החברים מגיעים לדיונה - עולים, יורדים והבטחון העצמי הולך וגובר וככל שהוא גובר! ואז החברים שוכחים את כל מה שהזהרתי. אחד הרכבים לוקח תנופה חזקה ולמרות כל הצעקות הוא שועט לעבר הדיונה והרכב פשוט עף באוויר בגובה מוערך של כ 3-4 מ' ונוחת בחוזקה על הדיונה. הנהג שהיה חגור לא נפגע אך הרכב ניזוק. חזרנו למאהל שהיה לא רחוק, בגרירה, התקלחנו, שתינו, הערכנו את הנזקים ולאחר כשעתיים יצאנו לסיבוב נוסף של דיונות כאשר הרכב התקול נותר שום ברחבת המאהל עד סוף הטיול.

היום השני למסע

היום השני למסע הוקדש לואדי ראם - אותו ואדי מפורסם, שרק שמגיעים לשם מבינים שזו אינה תמונה ''משופצת'' בפוטו-שופ, זו אינה גלויה מזויפת - זה אמיתי ! הצבעים, הקונטרסט, הגודל, העומצה של הטבע - מכים לכולם בפנים. המקום המדברי הזה שמחביא בחובו מספר מעיינות והיסטוריה ארוכת שנים פשוט גורם לכולם לשכוח את כל הצרות. הרחקנו ונסענו לכיוון הגבול עם הרב הסעודית, ולפי המפה, מס' ק''מ בודדים מהגבול, עצרנו לארוחת צהרים והתחלנו לשוב לכיוון הכפר ואדי מוסא, לארוחת ערב ולינה.

היום השלישי למסע

היום השלישי למסע - שעה 08:30 אנחנו כבר ברכבים מתחילים לנוע מערבה לכיוון ואדי נאמלה בואך ואדי ערבה. הנסיעה בואדי נמלה מקסימה - השבילים הצרים, הנסיעה בין הרי הענק והצמחייה הירקה הנמצאת מכל עבר. השבילים המפותלים בכביש הנמצא בשיפוצים מזכירים לכולם כי המדובר בטיול גיפים למרות הנסיעה שאמורה להיות, לפי התכנון לפחות, נסיעת כביש. הכביש הפתלתל מוביל אותנו לואדי ערבה, דיונות צהובות ענקיות ואחנו מתחילים להשתעשע ולאתגר את עצמנו ואת הרכבים. בסיום נותנים קפיצה לואדי חאסה לנסיעה וטבילה במי הנחל עד שהשעון מזכיר לנו כי חייבים לעזוב ולטוס למעבר הגבול בצפון. 3 ימים של חוויה - במעבר גבול ממתין לנו הרכב התקול מהיום הראשון שדרך אגב תוקן ונוסע על הכביש לאחר שקיבל אישור משרד התחבורה.   נפגש בטיולים הבאים...