אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

לשטח עם אופנוע 2X2

קבלו כלי רוסי עם בשני הגלגלים, שדומה יותר לטרקטורון מאשר לאופנוע

מדי פעם אני נתקל במסגרת שיטוטי באינטרנט בכלי רכב מיוחדים, כאלה שגורמים לי להגיד לעצמי: כזה אני רוצה! ואחד מהכלים האלה שנתקלתי בהם לאחרונה הוא הטאורוס 2X2 (Taurus 2x2), אופנוע שטח המיוצר ברוסיה. ומה כל כך הדליק אותי? קודם כל העבירות כמובן, והפשטות, והיכולת לפרק ולקפל אותו לחבילה שנכנסת לתא המטען של כל רכב בגודל סביר. כבר הצגנו כאן בעבר אופנוע עם הנעה בשני הגלגלים, אבל היה מדובר בכלי בסגנון מוטו-קרוס, בעוד שהטאורוס מזכיר יותר טרקטורון על שני גלגלים.  

ומה כל כך מיוחד באופנוע הזה? כפי שעולה משמו, יש לו הנעה לשני הגלגלים, ועם צמיגים שמנמנים בגודל 12.00X25, מנוע הונדה בנפח 210 סמ''ק ומשקל עצמי נמוך במיוחד (80 ק''ג בסך הכל) הוא עביר בצורה יוצאת דופן, במיוחד בתנאים אליהם יועד, כמו משטחי שלג וערבות בוציות. לכלי אין כלל מערכת מתלים, והשיכוך כולו מגיע מהצמיגים שלחץ האוויר המומלץ בהם הוא 3 PSI   בלבד... הצמיגים כל כך גדולים והמשקל העצמי כל כך נמוך, עד כדי כך שהכלי צף כשנכנסים איתו למים. אם מנוע ההונדה אינו מתאים לכם, ניתן להתקין כל מנוע אחר בהתאם לצרכים שלכם.

לכלי תיבת הילוכים עם שתי מהירויות והוא מגיע למהירות מקסימלית של 35 קמ''ש. ההנעה לגלגל הקדמי מועברת באמצעות שרשרת נוספת אך באתר של החברה לא מוסבר כיצד מתבצעת חלוקת הכוח בין שני הגלגלים, והאם ההנעה לשניהם היא קבועה.

האופנוע הזה הזכיר לנו כלי אחר, דומה מאוד, שמיוצר במדינת ניו-המפשייר, ארה''ב. ה- Trail-Breaker של חברת רוקון (Rokon) בנוי בקונספט כמעט זהה, אך הוא מעט מתורבת יותר. גם כאן תמצאו הנעה 2X2, קבועה, אותם צמיגים שמנמנים, תיבת הילוכים עם שלוש מהירויות ומשקל עצמי מעט גבוה יותר, כ-100 ק''ג. ההבדל הגדול הוא במערכת מתלים, שנותנת חוויית רכיבה רכה יותר. ויש עוד הבדל אחד, אולי גדול עוד יותר: הכלי האמריקאי עולה כ-7,500 דולר, לפני תוספות. הכלי הרוסי עולה 1,100 דולר בלבד...

כרגע אין יצוא של הכלי הרוסי למדינות אחרות, אבל בחברה שוקלים התרחבות וכשזה יקרה נראה לי שאני אהיה אחד הראשונים בתור לקנות אחד. 

הטאורוס בפעולה

תגובות

0 תגובות