שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

ללמוד כיצד נוהגים ומנווטים בדקאר

לאחרונה נפתחו שני בתי ספר שיעזרו לכם להגיע מוכנים לראלי: האחד במונגוליה והשני בארה"ב

אחת המדינות בהן הדקאר זוכה לאהדה רבה היא סין ומספר הנהגים החובבנים שחולמים להשתתף בראלי באחד מן הימים הוא עצום. כדי לעזור להם להגשים את החלום (ומן הסתם גם כדי לעשות כמה ג'ובות על הדרך) הוקם במדבר קובוקי (Kubuki) שבמונגוליה מרכז הדרכה המיועד להכין נהגים ונווטים להשתתפות בראלי. יוזם המרכז הוא מן גאונגיואן (Men Guangyuan) שבעבר התחרה בדקאר, ומנהל אותו ז'אן-פייר פונטניי שזכה בדקאר בשנת 1998.

בלב המרכז נבנה מלון שבו 150 חדרים שאורך הדרך אליו משער הכניסה למתחם הוא 30 ק''מ! גודל המתחם כולו כ-20 אלף קמ''ר (כמעט כמו שטחה של ישראל...) ויש בו מכל טוב: דיונות, טרשים, ערוצי נחלים, דרכי עפר פתוחות ומהירות – כל מרכיבי השטח בהם נתקלים במהלך ראלי כמו הדקאר (אזור דומה לזה המתואר בכתבה שבקישור).

פונטניי, שפרש ב-2003 ומאז מעורב בחלק הארגוני של הדקאר לצד עיסוקו כצייר קריקטורות, מודע היטב לתשוקה הבוערת של הנהגים החובבים בסין להתחרות בראלי: '': הדקאר הוא עניין גדול בסין. בעולם יש הרבה שמדברים על השתתפות בו, כאן כולם רוצים לעשות זאת. אבל הם צריכים ללמוד. לכן הקמנו את המרכז עם תוכניות הדרכה שנעות בין יום מבוא מרוכז ועד שבוע הדרכה אינטנסיבי המיועד לנהגים עם ניסיון קודם. אני לא אומר כי אחוז המשתתפים הסיניים בדקאר עומד לעלות בצורה דרמטית בזכות המרכז הזה, אבל בתוך שנתיים-שלוש נוכל להעמיד צוותים חדשים שיהיו מסוגלים לקחת חלק בראלי – וגם לסיים אותו''.

ומה אם אתם רוכבי אופנועים ולא נהגי ונווטי מכוניות? אל תדאגו, גם לכם יש פתרון. סקוט בייט ואיאן בלייט מקבוצת PanAm האמריקאית פותחים קורס ניווט המיועד למתחרים על אופנועים, שיתקיים בחודש נובמבר במדינת נבדה. בקורס, שיימשך יומיים ועלותו 600 דולר, ילמדו המשתתפים כיצד לקרוא ספר דרך ואיך משתמשים בו בעת התחרות, וגם יתרגלו בשטח את התיאוריה. בתקווה שלא ילכו לאיבוד... 

תגובות

0 תגובות