הקומפאס החדש של ג'יפ נחשף באופן רשמי, פיגו מרחיבה את היצע הקרוס-אוברים שלה ותראו איך אפשר לכער יצירה מוטורית מפוארת כמו המרצדס G
מאת: עופר אדר
28/09/16
לאחר ציפייה ממושכת מאוד, חשפה השבוע חטיבת ג'יפ בקונצרן פיאט-קרייזלר באופן רשמי את הקומפאס החדש, שיוצג לקהל בתערוכת הרכב הקרובה בלוס אנג'לס, בחודש נובמבר. הקומפאס החדש יחליף בליין של ג'יפ את קודמו בעל אותו שם וגם את הדגם המקביל - הפטריוט.
הדגם החדש, שנראה מאחור כמו גרנד צ'ירוקי שהתכווץ בכביסה, נבנה על שלדה מאורכת של הרנגייד והוא יוצע עם 17 שילובים שונים של מנועים ותיבות הילוכים. הייצור יתבצע בחלקו בברזיל ובחלקו במקסיקו. המפעל בו יוצר הקומפאס הישן, הנמצא במדינת אילינוי, ישודרג כדי להרחיב את יכולת הייצור של הצ'ירוקי, בעוד המפעל בו מיוצר היום הצ'ירוקי, במדינת אוהיו, יוסב לבניית הרנגלר החדש שצפוי להגיח בקרוב. ממש חד גדיא...
פיגו מגבירה את הנוכחות בשטח
לתערוכת הרכב בג'נבה, שנערכת בימים אלה, הגיעה פיג'ו עם שלושה דגמי קרוס-אובר חדשים או מחודשים: 2008, 3008 ו-5008. בדגמים אלה ניתן דגש גדול יותר ליכולת לרדת לשטח, מסקנה אליה הגיעו בחברה לאחר סקר נרחב בין קהל הקונים שלה. בהתאם לסקר הזה, פיגו תפסיק כמעט לחלוטין את ייצור הוואנים ותתמקד בקרוס-אוברים שנותנים מענה גם כמובילי נוסעים וגם כרכבי פנאי.
בנוסף הציגה בחרה בתערוכה את רכב הראלי החדש שלה, ה-3008 DKR, שיעשה את הופעת הבכורה שלו בראלי מרוקו בחודש הבא, נהוג בידי קרלוס סאיינז. זהו בעצם שדרוג של דגם הראלי הקודם, ה-2008 DKR איתו ניצח פטרהנסל את הדקאר של 2016 (לסיכום הדקאר של 2016). מנוע ה-V-6 דיזל בנפח 3.0 ליטר עם צמד המגדשים כויל כדי להפיק יותר מומנט בסל''ד נמוך, מערכת המתלים שופרה וכך גם מערכת מיזוג האוויר.
אוי, G
מה קורה שלוקחים מרצדס G, אחת ממכונות השטח המופלאות ביותר שקיימות היום, ורוצים שתהיה דומה למרצדס S-קלאס? מקבלים יצירה מכוערת שרק בעליה יכול לאהוב אותה... מדובר ב-G מודל 1979 שקיבל גריל מוזהב של S-קלאס, ג'נטים מוזהבים וסכמת צביעה לא משוה, כולל ריפוד פנים אדום בכל הרכב. שלא נדבר על ההתקנה הזוועתית (ויזואלית) של הכננת...
0 תגובות
תגובות