שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

מבחן דרכים: פורד אקספלורר Ford Explorer

לפנק - פורד ישראל ניצלה את מתיחת הפנים כדי להעשיר את האקספלורר - וזה מורגש.
סקירה ומבחן דרכים קצר לפורד אקספלורר 2016

בסוף 2015 הציגה פורד מתיחת פנים לאקספלורר, וכעת הוא כאן לבחינה

הדור החמישי של האקספלורר שהוצג ב–2011 נטש את שלדת הסולם ואת ההנעה שהייתה בבסיסה אחורית, והפך לרכב פנאי עם מרכב אחוד ומבוסס הנעה קדמית.

מבחן דרכים – פורד אקספלורר - 07/12/2012

מבחן השוואתי: פורד אקספלורר מול ג'יפ גרנד-צ'רוקי - 06/07/2012

ההופעה של המופע

עדכוני העיצוב יוצרים מראה אגרסיבי יותר. תאורת לד חדשה מלפנים ומאחור יוצרת הופעה עדכנית. בהשוואה לרמת הגימור ''פלטינום'', האקספלורר המקומי נראה מעט צנוע, ועדיין מדובר ברכב שופע נוכחות.

מתיחת הפנים לא שינתה הרבה בפנים, אבל רמת האבזור הבסיסית החדשה, ‘לימיטיד', מאובזרת בהרבה מרמת הכניסה הקודמת, והתוצאה מכובדת (ראו פסקת פירוט בסוף הכתבה); אנחנו נהגנו בפסגת ההיצע המקומי: הנעה כפולה ורמת גימור 'פרמיום'.

האבזור שופע, אבל המחוונים נראים מעט פשוטים ביחס לאלה שפגשנו ברמת גימור פלטינום, אבל קריאים יותר. תנוחת הנהיגה נאותה, תואמת את הנדרש מרכב פנאי.

מאחור המרחב טוב ואפילו לשורה השלישית ניתן לדחוק מבוגר במידה ממוצעת - וגם שם יש פתחי מיזוג. גם עם שבעה נוסעים על הסיפון נותר מקום למטען.

האופן בו נעים

האקספלורר מגיע ארצה רק עם מנוע V6 בנפח 3.5 ליטר המייצר 290 כ''ס שמתגברים בקלות על המשקל. נכון, כיום היינו מצפים לתיבה עם שמונה הילוכים ולא עם שישה, אבל למעט מקרים נדירים של העברות לא נעימות, התפקוד חלק רוב הזמן ומשתלב היטב עם פעולת המנוע השקטה.

כנראה שלטובת החיסכון, תגובות התיבה קהות והיא נוטה חיבה רבה מדי להילוכים גבוהים. מזל שהעדכון הוסיף גם משוטים מאחורי ההגה לתפעול ידני. על חיסכון בדלק קשה לדבר. בשיוט נינוח אולי תראו 9.5 ק''מ לליטר, אבל בתנאים מציאותיים יותר תגלשו לכיוון ה–7.5 ק''מ/ל', ותחת עומס לאזור ה–6 ק''מ/ל'.

האקספלורר ממשיך להציע כיול מתלים נוקשה מהצפוי ברכב אמריקאי, אבל התחושה היא שמשהו שופר בנוחות ובניהוג. הרכב עדיין ''עסוק'' מדי על שיבושים בעיר (וגם קצת מקרקש), גם רעשי כביש מועברים פנימה.

זה אינו רכב דינמי, אך הקשיחות מסייעת לתחושה יציבה וצפויה גם בכבישים מפותלים. ממדי הענק דורשים הסתגלות בייחוד בעיר - וכך גם ההגה שקיבל יותר משקל מבעבר, אך עדיין אינו מדויק במיוחד. הבלמים מתפקדים טוב והם ברמה נאותה.

יתרון הגודל

תחום רכבי הפנאי הגדולים SUV הצטמק בשנים האחרונות, ובמחירים המדוברים מעדיפים רוב הרוכשים רכב עם סמל יוקרתי בחזית. ובכל זאת, האקספלורר זכה להצלחה בארץ בזכות הממדים והאווירה בתוך הרכב.

בדגם המחודש התמורה טובה עוד יותר, והתחושה כמעט יוקרתית, ואם אתם אוהבים את הניחוח והמידות האמריקאים ורוצים שבעה מקומות, האקספלורר ייתן להעדפה ולדרישות מענה נאה.

הידור ויותר - פירוט גרסאות:

אקספלורר מוצע בגרסת הנעה קדמית וברמת גימור ‘לימיטד' ב–300,000 שקלים. האבזור כולל: בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, מצלמות היקפיות, תאורת אווירה משתנה, עור, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים (המאווררים), להגה ולדוושות והתרעות על רכב בשטח מת ותנועה צולבת מאחור.

רמת הגימור ‘לקשרי' מוצעת ב–330,000 שקלים וכוללת גם גג זכוכית, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעה על תאונה.

גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת הגימור ‘פרמיום', מחירה 359,000 שקלים והיא כוללת, בנוסף, עיסוי במושבים, חיישני חניה היקפיים (עצבניים מדי), חניה אוטומטית (כעת גם אנכית) וחגורות בטיחות מתנפחות מאחור (הילדים טענו שאינן נוחות).

פורד אקספלורר 3.5 ליטר 4X4 אוטומטי

מנוע V6, בנזין, אורכי, 3497 סמ''ק

תזמון גל זיזים עילי כפול, 24 שס’, תזמון משתנה

הספק/סל''ד 290 כ''ס/6500

מומנט/סל''ד 35.27 קג''מ/4000

תמסורת הנעה כפולה, אוטו’, 6 הילוכים

מתלים ק’/א’ מקפרסון /רב חיבורי

בלמים ק’/א’ דיסקים מאווררים

בסיס גלגלים 286 ס''מ

צמיגים 255/50-20

אxרxג 501.3x200.5x180.4 ס''מ

משקל/תא מטען 2179 ק''ג/595 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 183 קמ''ש

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 8.2 שניות

צריכת דלק (ממוצע מבחן) 7.5 ק''מ/ל’

מחיר 359,000 שקלים

אחריות 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק (E–NCAP) לא נבחן

תגובות

0 תגובות