אופנועים / טרקטורונים > כתבות טרקטורונים

חזק יותר, מהר יותר, יקר יותר - מאווריק X3 TURBO

קאן-אם, יצרן טרקטורונים וכלי רכב מיוחדים לעבודה ולשעות הפנאי, מממש הצהרותיו להובלת שוק ה-SBS ברכבי הסופר-ספורט ומשיק את סדרת ה-X3 ממשפחת דגמי המאווריק.
הכלי החדש שהושק היום בישראל -MAVERICK X3 TURBO מציב רף חדש מול סדרת ה-RZR המצליחה של המתחרה הוותיקה - פולאריס, אשר המציאה את השוק של ה-SBS הספורטיביים.

קבוצת עופר אבניר, יבואנית BRP CAN-AM בישראל, הציגה היום (6.11.16) את הדור הבא של דגמי ה- Side By Side טורבו עם משפחת ה- X3 החדשה. דגמי ה- Maverick X3 מציגים משפחת כלים חדשה לחלוטין במטרה לקבוע רף חדש בשוק רכבי הסופר ספורט בכל הקשור לעיצוב, עוצמה, חווית נהיגה ומחיר.

ה- Maverick X3 מוצע  בשלוש גרסאות שונות המציעות רמות גימור חדשות, גרסת ה- R, ה- XDS וה- XRS הסופר ספורטיבית.

ה- X3 החדש משלב באופן מושלם בין מנוע חזק בנפח 900 סמ''ק מוגדש טורבו המספק 154 כוחות סוס לשלדה ספורטיבית, קלה, קשיחה, ארוכה ורחבה מהמכור כיום בשוק היושבת על מערכת מתלים ה''עוטפת את הנוסעים'' עם מתלה אחורי חדש מסוג TTX ומהלך מתלה של עד 61 ס''מ!  בעל 4 חיבורים בתצורת ''טרופי  טראק'', וזרועות A חדשות. מהלך מתלה קדמי של עד 55.9  ס''מ עם בולמי FOX הטובים ביותר בתצורת ''קויל-אובר''.

מנוע ותמסורת רציפה

לדגמי ה- X3  מנוע ROTAX חדש ומוגדש המספק 154 כ’‘ס. המנוע בנוי משלושה צילינדרים בנפח 900 סמ’‘ק והינו בעל מגדש טורבו, מצנן ביניים (אינטרקולר) ומערכת ניהול מנוע.

שיא הספק 154 כ’‘ס ב-7,500 סל’‘ד  ומומנט של 15.6 קג’‘מ המושג ב- 7,000 סל’‘ד.

זמן ההאצה מאפס עד ל- 96 קמ’‘ש נמדד ב-4.9 שניות בלבד!

המנוע החדש מציע שורה של שיפורים מבניים שישפרו את אמינותו כמו:

מגדש טורבו הבנוי כמקשה אחת עם סעפת הפליטה כדי לשפר את העמידות, את זרימת האוויר דרכו ואת לחץ גזי הפליטה כדי למנוע את השהיית הטורבו.

מצנן ביניים עם זרימת אוויר משופרת לקירור האוויר במערכת היניקה.

מערכת יניקה הממוקמת גבוה ובמקום מוגן ממים כדי לשפר את העמידות כנגד תנאים רטובים או בוציים. פתחי יניקה מוגדלים, כאשר אחד מיועד לכניסת אוויר למנוע ושניים אחרים שמשמשים לקירור תיבת התמסורת הרציפה. המאבריק X3 מציע גם גישה קלה למסנן האוויר מסוג דונלנדסון שתורם בעצמו לשיפור הביצועים.

ה- X3 מצויד בתיבת תמסורת רציפה QRS-X שהותאמה לעבוד עם המנוע המוגדש ומציעה תגובת מצערת חדה, צלעות קירור וזרימת אוויר משופרת על מנת לשמור על הרצועה.

ה- Maverick X3 מוצע בשלוש גרסאות שונות : R, ה- XDS וה- XRS

המנוע ומערכת העברת הכוח זהה בין כל הגרסאות והשוני הוא במתלים, במידות ובגודל הצמיגים.

כל הכלים מציעים מגיעים עם  זרועות A חדשות במתלים הקדמיים. המאבריק R X3 טורבו וה-X3 XDS טורבו מציעים מהלך מתלה של 50.8 ס’‘מ מלפנים. ל- X3 XRS טורבו יש מתלה קדמי שתוכנן בהשראת ה'טרופי-טראק' עם צמד זרועות A טובולריות כפולות ומוט מייצב, מרווח גחון של עד 38.1 ס’‘מ ומהלך מתלה של 55.9 ס’‘מ מקדימה. 

BRP פיתחו מתלה אחורי חדש לגמרי בעל 4 חיבורים, אשר מציע אופי פעולה דומה לזה של 'טרופי-טראק' ושלושה חיבורים ששולטים על זווית הגלגלים ליציבות בנהיגה במהירויות גבוהות.  דגמי ה-X3 מציעים מתלה אחורי מדגם TTX עם מהלך מתלה של 50.8 ס''מ מאחור ואילו הגרסה הבכירה - ה- X3 XRS טורבו מציע את מהלך המתלה הארוך בקטגוריה - 61 ס’‘מ. 

שלושה סוגים של בולמי זעזועים מותאמים לכל דגם. המבריק X3 מגיע עם בולמי זעזועים FOX 2.5 פודיום HPG 'פיגי-באק' עם כוונון QS3 לשיכוך מלפנים ומאחור וכיוון קצה מהלך מהיר במתלה האחורי. ל- X3 XDS ישנם בולמי FOX 2.5 פודיום RC2 HPG 'פיגי-באק' מתכווננים במלואם, כולל כוונון בשתי מהירויות ספיגה וכוונון החזרה, כולל שליטה בסגירת מהלך מתלה אשר מעניקים לנהג גמישות מלאה בהתאם לתנאי השטח וסגנון הנהיגה. הגרסה הבכירה ביותר של ה- MAVERICK X3, ה- XRS מציעה בולמי זעזועים של FOX 2.5 פודיום RC2 HPG 'פיגי-באק' מתכווננים במלואם, עם מעקפים, כוונון מהירות ספיגה כפול והחזרה (מלפנים) ומאחור, את הבולם המוביל של FOX, 3.0 פודיום RC2 HPG עם מכל חיצוני ומעקפים, יחד עם כוונוני דחיסה בשתי מהירויות והחזרה (מאחור) לביצועים מדויקים ביותר.

בסיס הגלגלים עומד על 259.1 ס’‘מ (ה- X3 ארוך יותר ב-30.5 ס’‘מ מממדיו של הפולאריס RZR טורבו) והדבר משפר מאוד את כושר הנסיעה בשטח על ידי שיפור הנוחות וביטחון בנהיגה במהירויות גבוהות.

בסיס הגלגלים המוארך, חלוקת המשקל האופטימלית (44/56) ומרווח גחון גבוה של 35.6 ס’‘מ ב-X3  וב- X3 XDS ו- 38.1 ס’‘מ ב- X3 XRS נועדו לשיפור הנוחות והיציבות. תוספת של 20.4 ס’‘מ לרוחב הכללי עבור ה- X3 XRS טורבו מוסיף לשפר את היציבות יחד עם הבולמים המתקדמים והשלדה המוארכת.

ה- CAN-AM X3 נועל חישוקי אלומיניום בקוטר 14 אינץ' ואפשרות של נועלי צמיגים (ביד-לוק) קיימת בחבילת ה-X. עם נועלי הצמיגים, פוחת הסיכוי מאופן משמעותי לקלף את הצמיג מעל החישוק בזמן פניות חדות או האצה חזקה. המבריק X3 על גרסותיו מציע לא פחות משלוש מידות לצמיגי ה-MAXXIS ביגהורן 2.0:

28 אינץ' בX3 R ,

29 אינץ' ב-X3  XDS

ו- 30 אינץ' ב- X3 XRS .

כל הדגמים מצוידים באותה מערכת בלימה עם כוח בלימה חזק במיוחד. המערכת כוללת שני קאליפרים עם שתי בוכנות ודיסקים בקוטר 262 מ’‘מ מלפנים ושני קאליפרים עם שתי בוכנות שנושכים צלחות בלימה בקוטר 248 מ’‘מ מאחור. 

טבלת מחירון:

דגם

מחיר מחירון

מחיר השקה

כולל אבזרים

Maverick X3 R Turbo

172,950 ₪

165,950 ₪

Maverick X3 XDS Turbo

183,950 ₪

 176,950 ₪

Maverick X3 XRS  Turbo

199,950 ₪

192,950 ₪

 

בתקופת ההשקה מציע היבואן חבילת  אבזרים מקוריים תוצר CAN AM בשווי של 25,000 שח הכוללת: 

גג ספורט , חצי חלון מעוצב , מיגון מלא פוליאטלן HMW , השלמת דלתות , ארגז אחורי משולב COOLER , מערכת שמע סופר חדשנית אינטגרלית  ייעודית לרכב שטח מסוג MTX - המערכת כוללת בלוטוס,  800W עוצמה, רמקולים קדמיים ואחוריים אינטגרלים ,סאבוופר והכנה לתקשורת בין הנהג ונוסע ובין הרכב לרכבים אחרים, ומראות צד ימין ושמאל מעוצבות (בנוסף למראה המרכזית הפנורמית המסופקת עם הרכב).

להגדלה הקליקו על התמונה:

להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:להגדלה הקליקו על התמונה:

מתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברג

מתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברגמתוך ההשקה בישראל. צילם: רונן טופלברג

תגובות

2 תגובות

1

Ogash Ofer

06 בנובמבר 2016 ב 22:48

נוספה גלרייה של תמונות מההשקה בארץ

2

haimo

06 בנובמבר 2016 ב 23:34

חזק יותר, מהר יותר, יקר יותר - מאווריק X3 TURBO