6 כלי רכב מתוצרת פרארי ו-10 כלי רכב מתוצרת מזראטי יצאו לכבישי הדרום בואכה מנחת בר יהודה שלמרגלות המצדה לאירוע נהיגה שארגנה אוטואיטליה - יבואנית פרארי ומזראטי לישראל.
אוטואיטליה - יבואנית כלי רכב מאיטליה, מביאה לישראל, החל משנת 2012, את רכבי העל האקזוטים מבית פיאט: פרארי ו- מזראטי. ''סקודריה פרארי'' הוקמה לפני כ-70 שנים על מנת לתמוך בקבוצת המרוצים של אלפא רומיאו (מבית פיאט) ועם השנים הפכה ליצרן אקזוטי עצמאי של רכבי מרוץ המשתתפים במרוצי הפורמולה 1 לצד רכבי על לכביש הציבורי, הקרובים ביותר לרכבי המרוצים. הסמל והמותג הרשמי של פרארי הוא סוס שחור על רקע צהוב בשילוב צבעי הדגל האיטלקי והאותיות S ו-F המציינות את הקיצור עבור ''סקודריה פרארי''. מפעל ומשרדי פרארי ממוקמים בצפון איטליה בעיר מראנלו. ''מזראטי'' הוקמה לפני כ-100 שנים ע''י האחים למשפחת מזראטי וייצרה רכבי מרוץ ורכבי ספורט. ברבות השנים נמכרה החברה לקונצרן פיאט, אשר הכפיף את החברה תחת פרארי. בשנת 2005 הוכפפה מזראטי תחת אלפא רומיאו במטרה להתמקד בייצור רכבי כביש ספורטיביים מעולים. הסמל של מזראטי הוא הקילשון בעל 3 הלהבים בדומה לפסלו של פוסידון הממוקם בתוך מזרקה שבכיכר הראשית של בולוניה - שם נוסדה מזראטי בטרם עבר המפעל והמשרדים לעיר מודנה שבצפון איטליה.
דגם ה-458 נקרא כך בזכות מנוע בנפח 4.5 ליטר עם 8 צילינדרים בתצורת V. המנוע של הפרארי 458 מספק ''רק'' 570 כוחות סוס שלו. המתלים שלה הם עצה כפולה עם זרועות L מקדימה ומתלה רב-חיבורי מאחור. דגם ה-458 Spiderהיא המכונית הראשונה בעולם בעלת מנוע אחורי (mid-rear) וגג קשיח נפתח. דגם ה-Speciale קל יותר והמנוע מספק עד 605 כ''ס ב-9,000 סל''ד כך שממנוע נשימה טבעית (ללא טורבו) מקבלים הספק סגולי של 135כ''ס לליטר! ה- Speciale מאיצה מ-0 ל-100 קמ''ש ב-3 שניות ומ-0 ל-200 קמ''ש ב-9.1 שניות
בתחילת 2015 הושק דגם ה-488 המחליף של ה-458 שרק נראים דומים ורכב אחד שכזה הגיע להדרכה במצדה. המנוע חדש לחלוטין ובנפח של 3.9 ליטר V8 בעל שני מגדשי טורבו ומספק 660 כ''ס ו-77.5 קג''מ, המזניקים את 1370 הק''ג של ה-488 (נתון נמוך ב-10 ק''ג מזה של ה-458) ל-100 קמ''ש בתוך 3 שניות ול-200 קמ''ש ב-8.3 שניות. מערכת בלמים קרמיים בשילוב קרבון מאפשרים בלימה מ-200 קמ''ש למצב עמידה ב- 117 מטר בלבד.
גיבלי GHIBLI היא מכונית ספורט סדאן יוקרתית אשר שומרת על חדוות הנהיגה הספורטיבית בחיבור מתמיד של הנהג לכביש. ל-Ghibli מנוע V6 Twin Turbo בנפח 3 ליטר המספק 330 כ''ס
גרנד טוריסימו GrandTurismo היא מכונית יוקרה גדולה ייחודית לסגמנט בזכות השילוב הספורטיבי. הגרנד טוריסימו מגיעה עם מנוע בנזין בנפח 4.2 ליטר V8 בעל הספק של 400 כ''ס או בגרסת ה-S עם מנוע בנפח 4.7 ליטר המספק 434 כ''ס ותיבת הילוכים ZF אוטומטית בעלת 6 מהירויות.
לבנטה Levante - SUV חדש מבית מזראטי עם הנעה כפולה Q4 – השולחת את המומנט בין הסרנים באופן מידי לפי הצורך, דיפרנציאל מוגבל החלקה, תיבה אוטומטית 8 הילוכים, מתלי אוויר כסטנדרט ועם מנועים בנפח 3 ליטר בתצורת V6 בגרסת הבנזין עם צמד מגדשי טורבו מספק 350 כ''ס (מאיצה מ-0 ל-100 קמ''ש ב- 6.0 שניות) או בגרסת ה-S עם 430 כ''ס (מאיצה מ-0 ל-100 קמ''ש ב-5.2 שניות ) או בגרסת טורבו-דיזל המספק 275 כ''ס (מאיצה מ-0 ל-100 קמ''ש תוך 6.9 שניות).
2 תגובות
1
אורח/ת
02 בדצמבר 2016 ב 09:24
מדהים - גם אני רוצה
אבל רק בצהוב!
2
אורח/ת
03 בדצמבר 2016 ב 11:12
חוויה מאתגרת
רוצה עוד
תגובות