דף מתוך

על אופנוע בדרך המוות של ההימאליה

דני קושמרו יצא יחד עם עוד 15 רוכבים למשלחת אופנועים של אתר השטח לצפון הודו במטרה לחצות את הדרך המוטורית הגבוהה ביותר בעולם ויש שיגידו שגם המסוכנת ביותר בעולם.
תיעוד מרתק בכתבה ששודרה באולפן שישי 16.12.16 ערוץ 2
צילם: זיו ביניונסקי
הדריך: עופר אוגש

כללי זה"ב לנהיגה נכונה בהודו - זיו ביניונסקי

חלק א' בהודו:

1. צפירה הינה אמירת שלום, שמור את ידך על הצופר באופן קבוע וצפור בכל הזדמנות שנראית לך.

2. סימוני הכביש הינם המלצה בלבד, אין ליחס להם חשיבות מעבר להיותם קישוטים נאים במיוחד.

3. האדם שמגיע מולך במהירות ונראה שאין לו כוונה לעצור, באמת לא מתכוון לכך, סור מדרכו או שתידרס.

4. במידה ואין באפשרותך לזוז השתדל להראות גדול ככל האפשר, חוקי הג'ונגל שולטים גם בכבישי הודו ולכן החזק (והגדול) שורד.

5. במידה ואין באפשרותך לגדול אז תצפור.

6. כמות הנוסעים ברכב אינה מוגבלת, גם בדו גלגליים.

7. אין קישוט שהוא מוגזם מדי, קשט את רכבך ככל העולה על רוחך וכתוב עליו משפטי מפתח שיסיחו את דעת הנהגים האחרים משלטי הדרך המיותרים

8. האט ליד מקדשים ומלמל תפילה קצרה.

9. היה ואין באפשרותך למלמל תפילה אז צפור.

10. ישנם פורעי חוק אשר אינם מקשיבים להוראות אלו לכן דאג תמיד שהבלמים שלך תקינים.

11. אם הם לא עובדים אז תצפור.

חלק ב' בהודו:

1. כאשר אתה נתקל בפרה התעלם ממנה תוך כדי ניסיון לא להיתקל בה, אני יודע שזה לא נשמע הגיוני אבל זו הדרך הנכונה.

2. אל תיתן לזוטות כגון תנאי הדרך או מזג האוויר למנוע ממך להגיע מהר ליעדך. דרוך על דוושת הגז בכל הכוח ופעל בהתאם לחלק א' סעיפים 10-11.

3. במידה ויש לך משהו חשוב יותר לעשות מאשר להסתכל על הכביש, כגון: שליחת הודעה, הסתכלות על הנוף או ניקוי מקל הנחיה שלך, עשה זאת, הרכב כבר ימשיך לבדו.

4. אל תהיה חמדן, הכביש הוא של כולם ולכולם יש בו מקום, לכן מספר הנתיבים הוא כמספר הרכבים שיכולים להיכנס ברוחב הכביש ולא לפי סימוני הכביש המרושעים (כאמור בחלק א' סעיף 2)

5. רק בני תמותה מדליקים אורות בחושך, בתור אדם על אתה יכול לנהוג עם ראיית הלילה שלך, השאר את האורות כבויים וחסוך בחשמל.

6. במידה ונולדת לבני התמותה והדלקת אורות דאג להשאיר אותם גבוהים על מנת שיראו כמה גדול אתה לפי חלק א' סעיף 4.

7. מטרת הבורות בכביש היא לדרבן אותך לנהיגה מהירה, דאג לא לפספס אף אחד מהם.

8. יציאה לעקיפה הינה חובתו המוסרית של כל נהג, לכן עליך לבצע עקיפה בכל הזדמנות שנקרית בדרכך.

9. כשאין אפשרות לבצע עקיפה מכיוון שאין רכבים מלפניך, עבור מדי פעם לנתיב הנגדי, כדי להזכיר לרכבים שאחריך את חובתם המוסרית.

10. במידה ויש ברצונך לירוק עליך לפתוח את הדלת. אין צורך לעצור את הרכב.

11. זכרת לצפור?

12. כאשר אין ברירה ואתה נאלץ לעבור ליד רכב שגדול ממך קפל את המראות. חלוק כבוד לגדולים ממך.

חלק ג' בהודו:

1. לך יש לב חזק, לנוסעים שלך לא, בצע עצירות פתאומיות ופניות חדות על מנת לחזק את ליבם.

2. כלי הרכב שלך הוא גמיש, בחן את יכולותיו על ידי ביצוע פעולות כגון כניסה לבורות (עיין בחלק ב' סעיף 7).

3. האם כבר צפרת? במידה ואתה קורא את זה במהלך הנסיעה, כמתבקש מחלק ב' סעיף 3, ולא צפרת בכל זמן הקריאה בצע ארבע צפירות כדי לודא את תקינות הצופר.

4. בצע חמש צפירות נוספות, אולי הצופר נהרס בינתיים.

5. איתות הוא בזבוז החשמל הגדול ביותר בחברה המערבית, אם ברצונך לתקשר עם הנהגים האחרים השתמש בידיך, לשם כך הם נועדו.

6. עצירה תתבצע במרכז הכביש בלבד.

7. במידה ונתקלת בחבר בצידי הדרך אל תצפור לו! עצור את הרכב כמפורט בסעיף הקודם וקרא לו בקול עד שיאות להביט בך.

8. אין דבר כזה ‘‘יותר מדי ניסיון’‘ דאג לצבור כמה שיותר שעות נהיגה על הכביש, ככל שהנסיעה תימשך יותר שעות ברצף כך תוכל לצבור יותר נקודות (שיטת הניקוד תתפרסם בנספח מיוחד בהמשך).

9. זכור! אתה מלך הכביש ושליט הדרכים, הודע זאת לכל הסובבים והשתמש בכל הסעיפים הנ’‘ל על מנת לנסות להוריד מהכביש את כל המתנגדים לך. (שיטת הניקוד תתפרסם בנספח מיוחד בהמשך).

10. ותצפור, פשוט תצפור.

קרדונגלה - מעבר ההרים המוטורי הגבוה בעולם 5,602 מטרים

קרדונגלה - מעבר ההרים המוטורי הגבוה בעולם 5,602 מטרים קרדונגלה - מעבר ההרים המוטורי הגבוה בעולם 5,602 מטרים

קישור ליומני המסעות ברכב ובאופנוע של אתר השטח בהודו

מפת המסע - 1,085 ק"מ. ספטמבר 2016

מפת המסע - 1,085 ק"מ. ספטמבר 2016מפת המסע - 1,085 ק

קישורים להמשך:

קישור לפרטים על מסע האופנועים הבא לצפון הודו
קישור לפרטים על מסע כלי הרכב הבא לצפון הודו

תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת

17 בדצמבר 2016 ב 19:37

גדול גדול גדול

ראיתי את הכתבה בערוץ 2 איזה פחד בדרכים הנסתרות עפר אתה גדול וצוות האופנוענים ברשותו של דני ועפר רק ברכת הדרך עוזרת ה" רק דברים הטובים בעתיד חיים

2

Ogash Ofer

18 בדצמבר 2016 ב 07:54

גדול גדול גדול

אורח/ת כתב/ה:
"ראיתי את הכתבה בערוץ 2 איזה פחד בדרכים הנסתרות עפר אתה גדול וצוות האופנוענים ברשותו של דני ועפר רק ברכת הדרך עוזרת ה רק דברים הטובים בעתיד חיים"
חיים אתה תותח! תודה רבה על הפרגון. 

3

אורח/ת

16 באפריל 2017 ב 11:53

טיפים לנהיגה באופנועים בהודו ובתאילנד

שלום וברכה, אשמח לקבל טיפים מכם, על נהיגה בטוחה באופנועים בתאילנד ובהודו. פרסמתי את הכתבה שלכם בדף הפייסבוק שלי ובמיזם החברתי שלי עוצרים נשימה-מידע למטיילים במזרח ובדרום אמריקה''.
הקלות הבלתי נסבלת של מטיילים בשימוש באופנועים, גורמת לא אחת לתאונות הרות אסון, אשמח לקבץ כמה טיפים מכם, כולל אופנועים פשוטים ולא כבדים. רבים מהצעירים לוקחים אופנועים כאלה, ועושים תאונות רבות.
פרסמתי את הכתבה הנפלאה שלכם והטיפים הנוספים בדף הפייסבוק שלי

4

Ogash Ofer

16 באפריל 2017 ב 12:04

טיפים לנהיגה באופנועים בהודו ובתאילנד

אורח/ת כתב/ה:
"שלום וברכה, אשמח לקבל טיפים מכם, על נהיגה בטוחה באופנועים בתאילנד ובהודו, פרסמתי את הכתבה שלכם בדף הפייסבוק שלי ובמיזם החברתי שלי עוצרים נשימה-מידע למטיילים במזרח ובדרום אמריקה.
הקלות הבלתי נסבלת של מטיילים בשימוש באופנועים, גורמת לא אחת לתאונות הרות אסון, אשמח לקבץ כמה טיפים מכם, כולל אופנועים פשוטים ולא כבדים. רבים מהצעירים לוקחים אופנועים כאלה, ועושים תאונות רבות
פרסמתי את הכתבה הנפלאה שלכם והטיפים הנוספים בדף הפייסבוק שלי
"
הטיפ הכי טוב שאני נותן בתחום הוא - שאם אין לך ניסיון טוב ברכיבה (וזה אומר שאתה מחזיק/ה באופנוע בארץ) אל תרכב בחו''ל! בטח שלא במדינות כמו הודו (שם אין בי''ח איכילוב או בלינסון או סורוקה בטווח סביר לפינוי). שנית - אם אתה רוכב אז רכב ממוגן במיטב התוצרת. ושלישית - תהיה זהיר כפליים ואל תיקח סיכונים מיותרים!

דף מתוך