שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

הראלים של 2017: סיכום שבוע ראשון

גב סלע ממשיך להוביל את האפריקה-אקו, והדקאר ממשיך לספק דרמות

''עד עכשיו עברנו 5 ימי רכיבה במירוץ. הסטייג׳ים התחרותיים ארוכים וקשים מאוד, בערך 400 קילומטר כל אחד. הם עוברים בשבילים מהירים, שבילים חוליים, דיונות ענקיות, סלעים ואגמים יבשים. הניווט לא פשוט, הרבה קטעים קשים ומבלבלים אבל הצלחתי לנווט כמעט בלי טעויות רציניות ולרכב מהר ועכשיו אני מוביל את הראלי עם יתרון של כ-40 דקות על מקום שני, מה שמרגיע קצת ונותן קצת מקום לטעויות. אבל אני מקווה להמשיך ככה ולרכב ולנווט הכי טוב שאני יכול עד הסיום''.

כך מסכם גב סלע בדף הפייסבוק שלו את השבוע הראשון לראלי אפריקה-אקו, אותו הוא מוביל בבטחה. היתרון שלו היה כבר גדול יותר, אבל את הסטייג' החמישי סיים רק במקום ה-17 – בשל טעות ניווט - בהפרש של 40 דקות ממנצח היום, מה שצמצם את הפער בינו לבין פאולו צ'קי, שנמצא במקום השני בדרוג הכללי. סלע  נעזר באמו ואביו הנמצאים איתו בראלי, הדואגים לטיפול באופנוע לאחר ימי התחרות, מה שמאפשר לו לנוח כראוי ולהתרכז רק ברכיבה. המתחרים מולו, רובם שועלי מדבר ותיקים, חלקם בוגרי הדקאר, לא מפסיקים לחלק מחמאות ותשבחות לרוכב הישראלי הצעיר וחוזים לו עתיד מזהיר.

האפריקה-אקו נערך מאז 2009, בשנה בה הדקאר עבר לדרום-אמריקה, ומתנהל פחות או יותר בנתיב המקורי של הפריז-דקאר. תחילתו הצנועה היתה מחאה של חלק מהמתחרים, בעיקר מצרפת, שלא אהבו את רעיון המעבר ליבשת אחרת ולכן הוא מתנהל בדיוק באותם תאריכים כמו הדקאר. הראלי צובר גובה מדי שנה וכמות המתחרים בו עולה. בשש השנים הראשונות קטגוריית המכוניות נשלטה על ידי ז'אן-לואי שלסר, שניצח בכולן, ואז פינה את הבמה והיום הוא מנהל את הקרקס.

בדקאר של דרום-אמריקה, הדרמות ממשיכות. הסטייג' החמישי קוצר בשל תנאי מזג אוויר סוערים והסטייג' השישי, שהיה אמור להיות ארוך וקשה במיוחד, בוטל כליל. בקטגוריית האופנועים, בה הוביל בבטחה ברדה לאחר רכיבה מדהימה בסטייג' השלישי (לסיכום חצי השבוע הראשון בדקאר), חל מהפך: כל רוכבי הונדה, וברדה ביניהם, ספגו שעת עונשין בשל תדלוק לא חוקי וסנדרלנד על הק.ט.מ תפש את ההובלה בדרוג הכללי. במקום השני קוונטנילה על הסקוורנה ובשלישי ואן בוורן על ימאהה.

במכוניות ראינו התהפכות קולוסאלית של סאיינז, שהגיע מהר מדי לאחד הסיבובים ועף לתהום בצד הדרך. שאר חבריו לקבוצת פיג'ו מובילים את הראלי במקומות 1-2-3, כשפטרהנסל בראש, לואב שני ודפרה שלישי, כשהפער ביניהם עומד על דקות בודדות. כפי שזה נראה כרגע, היחיד שיכול לסכן אותם הוא רומה, הנמצא במקום הרביעי בפער של כחמש דקות וחצי מפטרהנסל. הירבונן, במקום החמישי, רחוק בכ-42 דקות מהמוביל.

במשאיות, ג'ררד דה-רוי  מוביל כשאחריו דולקת שלישיית קאמאזים  עם ניקולאייב, סוטניקוב ומרדיב, כשגם קטן הפערים קטנים והכל עוד פתוח לקראת השבוע השני של הראלי.

בסיומו של הסטייג' החמישי נשמעו טענות רבות מצד המתחרים, בעיקר רוכבי האופנועים, על כך שספר הדרך אינו ברור דיו וזה מוביל לטעויות ניווט רבות. וולקנר, הרוכב האוסטרי של ק.ט.מ, אמר כי מעבר לחוסר הבהירות, ההנחיות בספר הדרך עלולות להביא גם לבעיות בטיחות: ''חלק נקודות הבקרה מוקמו בצורה כזו, שאפשר להגיע אליהן משני הכיוונים. תחשבו מה עלול לקרות כשמגיעים שני מתחרים במהירות של 150 קמ''ש, זה מול זה. מצב כזה יוכל להיגמר באסון''.

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

08 בינואר 2017 ב 19:56

מדהים!


ההישג של גב סלע הוא לא פחות מדהים בעיני

שרק ימשיך כך!