שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לקראת תערוכת הרכב בגנבה 2017

בתערוכה, שתיפתח בתחילת חודש מרץ, יוצגו מספר קרוס-אוברים חדשים ומחודשים, שיעניינו את השוק בישראל

מרבית תשומת הלב בתערוכות הרכב השונות מופנית לדגמי הקצה: כלי רכב משופרים, מכוניות ספורט עתירות כ''ס, קונספטים מעניינים. אבל עבור היצרניות, וגם עבור ההמונים, הדגמים החשובים באמת הם דווקא של המכוניות העממיות יותר, כאלו שיגיעו לקו הייצור וגם אפשר יהיה לרכוש אותן במחיר שפוי, אפילו במדינתנו עמוסת המסים. בהסתכלות כזו, מה שצד את עינינו לקראת תערוכת הרכב הקרובה בג'נבה, היו שלושה דגמים: המחליפה של הסובארו XV , קרוס-אובר חדש מבית מיצובישי וה-DS X מתוצרת פיג'ו-סיטרואן.

את ה-XV  אין צורך להציג, הקרוס-אובר שנבנה על פלטפורמת האימפרזה הוא להיט מכירות בישראל (למבחן דרכים לדגם הנוכחי). עם יכולת שטח מפתיעה ומחיר הגיוני (יחסית...) הוא מאפשר למשפחות רבות לרדת מהכבישים ולטייל בטבע. על פי תמונת הטיזר הבודדת שפורסמה, נראה שלא יהיו שינויים מפליגים בעיצוב לעומת הדגם הנוכחי וכל הנראה גם היצע המנועים ומערכת ההנעה יישארו ללא שינוי. ייתכן ויהיה שיפור קל במרווח הגחון, נגיעות קלות במרכב ותכנון מחודש של תא הנוסעים, אבל נצטרך לחכות עד לחשיפה הרשמית כדי לקבל את הנתונים המלאים.

גם מיצובישי בחרה לפרסם רק תמונת טיזר אחת של הקרוס-אובר החדש מתוצרתה, ושומרת את שאר הנתונים קרוב-קרוב לחזה. מדובר ברכב קומפקטי, מתחרה ישיר לקשקאי של ניסאן, שיצויד לפי ההערכה במנועי בנזין בנפח 1.5 ליטר עם תיבת הילוכים רציפה והנעה בכל הגלגלים. תהיה גם גרסת דיזל בנפח 2.2 ליטר ואופציה לתיבות ידניות והנעה קדמית בלבד. בהמשך, יגיעו דגמים היברידיים ו/או כל-חשמליים.

ה-DS היא הפחות מוכרת בחבורה. מדובר בחטיבת  הפרמיום של פיג'ו-סיטרואן, שמייצרת כלי רכב משודרגים על בסיס הפלטפורמות הרגילות של הקונצרן. הדגם שמכונה כרגע X  (וייתכן שיקרא בסופו של דבר DS 7) הוא דגם קומפקטי שיתבסס על מכלולי הפיג'ו 3008 ויצויד במגוון מנועי בנזין ודיזל. צפוי גם דגם היברידי עם הנעה בכל הגלגלים, שאת הקדמיים יניע מהנוע הרגיל והאחוריים יקבלו את הכוח ממנוע חשמלי (קראו בכתבה שבקישור כיצד זה עובד). בשנים הקרובות צפויים עוד שני קרוס-אוברים של החטיבה, אחד קטן יותר מה-X  ואחד גדול יותר, עם שבעה מושבים.  

לאחר החשיפה בתערוכה, שתיפתח ב-7 במרץ, נדווח בהרחבה על דגמים אלה.

תגובות

0 תגובות