שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

מסע ג'יפים בדרום ירדן - חנוכה 2016

היה קר, היה סוער - אבל היה גם כיף גדול.
סיכום מסע הג'יפים לדרום ירדן בחג החנוכה - וואדי ראם, הקשתות של חרז'ה, פטרה, ואדי נמלה (דרך הבשמים) ונחל זרד (חסה) לסיום.
הדריך וצילם: עופר אדר

 

קר במדבר... (וטוב שנוסעים בכלי רכב סגורים)

 

 

בתודעה הקולקטיבית, מדבר נתפס כמקום שטוף שמש, יבש וחם, חם מאוד. אבל למדבר יש גם פנים אחרות, בהן נתקלו במסע שערכנו בחג החנוכה האחרון.

במעבר הגבול באילת היה אמנם קר, אבל השמש עדיין זרחה עלינו ובזמן ההמתנה לסיום הפרוצדורות, איילת ובני משפחתה פרשו ארוחת בוקר על המדרכה בסמוך  למשרדי משטרת הגבולות הירדנית...

לאחר הצטיידות מהירה בעקבה התחלנו בנסיעה לעבר היעד הראשון: ואדי רם. בדרך השמיים החלו להתקדר ועבדאללה, המדריך הירדני שליווה אותנו, סיפר שבני משפחתו המתגוררים בוואדי מוסא שליד פטרה, דיווחו לו שיורד שם גשם שוטף. הגשם לא הגיע אלינו אבל הרוח כן, ובעקבותיה הגיעו גם עננות חול אדירות, עד כדי כך שהיה קשה להבחין בכלי הרכב שנוסע מלפנים.

 

חנוכה במדבר הירדני

 

 

כשהראות הגיעה כמעט לאפס, ''חתכנו'' אל הכביש וקיצרנו טווחים בנסיעה מנהלתית. הרוח המשיכה לנשוב בעוצמה ולארוחת הצהריים התארחנו באוהל בדואי בכניסה לסיק של ג'בל חזעלי. לאחר אינספור כוסות תה וסיפורי עלילה מפיהם של חבורת הגברים הבדואים הצעירים שישבו באוהל, ערכנו סיור קצר בסיק והמשכנו להשתעשע בדיונות עד שהגענו למאהל בו עשינו את הלילה.

בערב, יוסי הדליק ובירך על הנרות בחנוכיה שהביא, וחזר על כך גם בערב שלאחר מכן.   

 

השמש זורחת

 

 

בוקר המחרת היה מדהים. השמש זרחה, האוויר היה צלול ואנחנו חוזרים למשחקי החול. עצירת חובה בקשתות של ח'רזה, וממשיכים בנסיעה עד לכביש המהיר. ממולנו, המבנה הצנוע של הפנצ'רמאכר אצלו אנחנו מנפחים תמיד את הגלגלים – אבל העסק משום מה סגור (בדואים...). השכן מהמכולת הסמוכה מנסה לעזור, אבל המפתחות שנמצאים אצלו לא תואמים למנעול... הקומפרסים נשלפים, כמה דקות של טרטור מנועים והגלגלים בכל כלי הרכב מנופחים כיאות ועכשיו אפשר להמשיך בנסיעת כביש על דרך המלך אל ואדי מוסא וביקור בפטרה.

 

בערבה ובבקעה הירדנית

 

 

גם ביום השלישי מזג האוויר האיר אלינו פנים. התחלנו בירידה דרך וואדי נמלה המרהיב אל הערבה הירדנית, עם עצירה בכמה נקודות לתצפית על הנוף המהמם.

עוד קצת שעשועים בדיונות ואנחנו בדרך לעצירת הצהריים בוואדי חסה. גם כאן, הנוכחות החורפית מורגשת. הזרימה חזקה, המים גבוהים ועכורים בשל הסחף שמגיע איתם מההרים. לאחר בחינה של גבוה המים נכנסים לנסיעה בתוכם, עוצרים לארוחה בצל הקניון הגבוה (היה קרררר....). קיפול, חלוקת שארית האוכל לילדים שצובאים על הג'יפים כשאנחנו עוברים בכפר הסמוך ומתחילים בנסיעה הארוכה לעבר מעבר הגבול בבית שאן.

תודה לכל המשתתפים, נעמתם לי מאוד.    

 

קישורים למסעות הבאים של אתר השטח לממלכת ירדן:

 

 

פרטים על המסע הקלאסי לירדן: ירדן במסלול של וואדי ראם ופטרה: טיול ג'יפים ואדי ראם ופטרה 


פרטים על המסע האתגרי למרחבי המדבר הירדני: ירדן במסלול אתגרי לדיונות של המדבר הדרומי ולחמדות במדבר המזרחי כולל ירידה אתגרית במצוק ההעתקים הירדני: מסע ג'יפים אתגרי במדבר הדרומי של ירדן


פרטים על המסע למזרח ירדן: מסע ג'יפים אתגרי לעומק המדבר הערבי (לקבוצות בתיאום מראש): מסע מיוחד למדבריות של מזרח ירדן   

תגובות

0 תגובות