כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

השקה: טויוטה TOYOTA C-HR

טויוטה מצרפת את ה-C-HR החדש לשוק החם ביותר של הקרוס-אוברים עם הנעה בודדת ואנו יצאנו להדריך את ההשקה לאנשי הרשת של היבואן

השוק חם

בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי מגמה בשוק הרכב בארץ וכמובן שבעולם, בו רוכשי רכב חדש קונים פחות כלי רכב בקטגוריה של ''משפחתי'' (סגמנט C) ויותר ויותר קרוס-אוברים או כפי שאנו מכנים אותם ג'יפונים בעלי הנעה בודדת. במספרים מדובר על ירידה בנתח השוק של סגמנט C (המשפחתיות) מ-47.3% בשנת 2010 לרק 24.4% בשנת 2016 - שהייתה שנת שיא במכירת רכב חדש בשוק הישראלי (למעלה מ-286,000 מסירות של כלי רכב חדשים בשנת 2016). לעומת זאת אנו עדים לעלייה משמעותית במכירות של הג'יפונים מנתח שוק של 9% בלבד בשנת 2010 לשיא של 26.9% ממכירות הרכב בישראל בשנת 2016! המגמה של המעבר לג'יפונים - רכבי כביש משפחתיים שרק נראים נפוחים וגדולים כמו רכב שטח אמיתי, בולטת גם מול המגמה של העשור האחרון בו אנו עדים ל''צניחה'' משמעותית ברכישת רכבי שטח בעלי יכולות אמיתיות (הילוך כוח, מתלים ארוכים, קשיחות וכו'), עד כדי כך ששוק זה ננטש ע''י היצרנים - רכבי השטח לא מתחדשים בדגמים חדשים ויצרנים רבים אף ''יצאו מהמשחק'' ואינם משווקים בכלל כלי רכב עם יכולות אמיתיות לנסיעה בשטח.

ואיפה טויוטה?

טויוטה - היצרן הגדול בעולם הביא לעולם השטח מספר גדול של אייקונים עמידים בשטח (וגם בזמן שהם שורדים בשוק), ודי להזכיר את הלנדקרוזר - קישור, שמוביל בארץ את שוק רכבי השטח (עם 1,248 מסירות של לנדקרוזרים חדשים בשנת 2016) או את סדרה 70 הנחשקת - קישור. לפני כ-20 שנים היו אלו טויוטה אשר סימנו את המגמה וייצרו את הג'יפון הראשון, שנקרא אז וגם היום, RAV4 - קישור לדגם ההיברדי הנוכחי. אבל למרות התחזקות המגמה של הג'יפונים בגודל המשפחתי, אלו שכאמור מחליפים את סגמנט C, נשארה טויוטה מחוץ למערכה כשהיא צופה מהצד במכירות שמקדמות את היצרן הקוראני - יונדאי וקיה לשיאי מכירות (וגם עוזרת לא מעט ליצרנים האירופאים להתאושש ולחדש עצמם). וכל זה נכון, לישראל וקצת קודם בעולם, עד לשבוע הזה.

טויוטה TOYOTA C-HR

ב-3 ימים של הדרכה ונסיעות (בהדרכת הח''מ) לסוכנים של טויוטה הושק השבוע בארץ הדגם החדש של היצרן היפני הדגם החדש שאמור להיות פורץ הדרך ומוביל מגמה חדשה אצל היצרן בסגמנט הג'יפוני - קרוס אובר משפחתי. הפירוש של צירוף האותיות בשנו של הרכב החדש: Coupe-High Rider ובתרגום לשפה של טויוטה: מרכב עליון בצורה של קופה ומרכב תחתון שרירי. ה- C-HR החדש משלב בתוכו כמה מגמות חדשות אצל טויוטה החל מרמת הגימור הגבוה בקטגוריה המשפחתית (ומן הסתם היצרנים האחרים יישרו קו בעדכון הקרוב גם לג'יפונים שלהם), עיצוב אגרסיבי, שילוב הדור הרביעי של הטכנולגיה ההיברדית, הכנסת מערכות הבטיחות המתקדמות ביותר של טויוטה - TSS ושימוש במרכב החדש TNGA - המשותף גם לפריוס 4 החדשה (קישור להשקה של הפריוס 4).

אז מה יש לנו ב- C-HR ?

הבשורה המשמעותית ביותר,לדעתי, היא השילוב בין הטכלוגיות החדשות של טויוטה: המרכב שבנוי על הפלטפורמה של ה-TNGA Toyota New Global Architecture מאפשר משקל נמוך, הורדת מרכז כובד, התנגדות טובה לפיתול, הגה ''מתקשר'' ומתלים ''מהודקים'' יותר כשכול זה יחד מאפשר לנהג גם ליהנות מהנהיגה בכביש. טכנולגיה היברדית מתקדמת החוסכת בדלק ומאפשרת נסיעה רק על חשמל לאורך זמן ובמהירות בשטח עירוני וגם בקטעים בין עירוניים קצרים (כל עוד לא חוצים 100 קמ''ש). מערכות בטיחות מתקדמות - Toyota Safety Sense - TSS בשפה של טויוטה, המספקות מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (רק לנעול את המהירות המרבית והרכב מאיץ ובולם, עד עצירה מלאה בהתאם למהירות התנועה שלפנים). מערכת האטה ובלימה עצמאית בשעת חירום הפעולת מ-30 קמ''ש ועד ל-180 קמ''ש בזיהוי של רכב בטווח 200 מטרים לפנים והולך רגל בטווח של 80 מטרים לפנים. מערכת לתיקון סטייה מנתיב באמצעות זיהוי פסי הסימון (מחייב זיהוי של הפס הצהוב או הלבן) ותיקון ההגה לחזרה לנתיב. מערכת לזיהוי תמרורים והצגתם בלוח השעונים שמול הנהג. ומערכת החלפת אורות אוטומטיים בהתאם לסינוור של כלי הרכב לפנים. ולסיום, כנכתב, עיצוב וצביעה בולטים (למי שאוהב...) ורמת גימור גבוה הבאה לידי ביטוי בעיצוב תא הנוסעים, סביבת הנהג, כיסאות תומכים, סידור הפקדים (כפתורים) על ההגה ועוד.

קישור למבחן דרכים של אלי שאולי - מגזין אוטו, מההשקה בספרד:

מבחן דרכים טויוטה Toyota C-HR

תמונות מנסיעת ההשקה:

תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:תמונות מנסיעת ההשקה:

תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:

תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:תמונות מההפקה של זוהר שרותי שיווק - באולם אטורה:

תגובות

0 תגובות