שטח 4X4 > כתבות > חדשות

אלפא רומיאו משיקה את הסטלביו

רכב פנאי ראשון לחברה האיטלקית, שעל פי נתוניו אמור להיות מכונת נהיגה משולמת

לאחר יותר מעשור של דיבורים, שמועות ותוכניות, משיקה אלפא רומיאו את רכב הפנאי הראשון בתולדותיה.  התכנונים החלו עוד ב-2003 עם דגם קונספט שנקרא קאמאל, אבל זרמו עוד הרבה ליטרים של בנזין עד שהגיעו לדגם  ייצור שהושק השבוע באופן רישמי. הדגם, שקיבל את השם סטלביו (Stelvio), כשמו של מעבר ההרים בצפון איטליה אליו מוביל כביש מתפתל עם 48 פניות הדוקות, חגיגה לנהגים.

והסטלביו של אלפא רומיאו אמור להיות גם הוא חגיגה לנהגים. הגרסה האירופאית, זאת שתגיע גם אלינו, הוא יוצע בשלוש רמות גימור ועם שני מנועים: טורבו-בנזין בנפח 20. ליטר עם 208 כ''ס וטורבו-דיסל בנפח 2.2 ליטר שיספק 210 כ''ס. שתי הגרסאות יגיעו עם תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים ומערכת הנעה בכל הגלגלים. דגם הבנזין יעשה את הזינוק הקלאסי מ-0 ל-100  תוך 5.7 שניות בדרך למהירות מירבית של 230 קמ''ש, בעוד אחיו לוגם הסולר יעשה זאת תוך 6.6 שניות ויגיע למהיורת של 214 קמ''ש.

מערת ההנעה של הסטלביו מעניינת: בנביעה רגילה, כל הכוח מועבר לגלגלים האחוריים, ורק כשהרכב מתחיל לאבד אחיזה גם הסרן הקדמי נכנס לפעולה. לצרוך נסיעה בשטח, יש אפשרות לנעול את הדיפרנציאל המרכזי ולקבל חלוקה שווה של הכוח מאחור ומלפנים. גם חלוקת המשקל של הסטלביו מאוזנת לחלוטין, ולפי דבריהם של אנשי אלפא רומיאו, זאת תהיה מכונת נהיגה מושלמת.

כשיגיע לארץ מתי שהוא בהמשך השנה, נבדוק אם יש כיסוי לדברים אלה.

תגובות

0 תגובות