הכלי שיוציא את הברוטליות גם מהמהוגנים שברוכבי האופנועים ואז יוסיף עוד קצת.
דני קושמרו בטעימת שטח על הימאהה WR450F
צילומים: חזי עלון
מאת: דני קושמרו
21/03/17
‘‘תגיד’‘, שאל חבר שרכב לידי, ‘‘ מה עובר עליך היום? אתה רוכב כמו משוגע, מחצץ באבנים, נותן פול גז בכל ישורת. מה הסיפור? החברה זרקה אותך? ''.
בפראפזה על ‘‘זה לא את, זה אני’‘ - זה האופנוע.
זה ה–450 של ימאהה שגורם לרוכב הגון ורגוע (לרוב) להתנהג באנטיפטיה כזו, לשכוח מהחברים ולתת בגז כאילו אין מחר (או תהום בסוף הישורת). ה–450 הוא אופנוע אגרסיבי, חזק, גדול וגבוה שמצריך רגליים ארוכות כדי להגיע לרצפה מהמושב, והקשר לאופנוע מוטוקרוס ה- YZ של ימאהה קיים דרך חלקים משותפים, כולל מנוע ושילדה.
ה-WR450 החדש שונה מאוד, והוא דגם אחר, ועם מנוע ‘‘הפוך’‘ כמו ב–250 שנבחן (קישור למבחן); פתח היניקה נמצא בחזית והפליטה מאחור, לשיפור זרימת אוויר והורדת מרכז הכובד.
אין בשורה בעיצוב, בעיקר ביחס למתחרים האירופים. הוא לא מכוער, אבל נראה כאילו ימאהה ויצרנים יפנים אחרים החליטו במודע שבשטח, בניגוד לכביש, הנראות פחות חשובה, ואולי הם צודקים. הרי ה–WR בדגמיו הקודמים היה לשם דבר בתחום האמינות. הדור החדש אמור להיות כזה למרות שהוא מתוחכם בהרבה, עם הזרקת דלק וחיבור למחשב בעזרת מערכת GYTR כדי להתאים את אפיוני המנוע לצורכי הרוכב.
ל–WR שלדת קורה כפולה מאלומיניום שמוספה לקשיחות יחד המתלי הקאייבה העבים שגם הם לא מתרגשים מבאמפי ענק (אמרנו מוטוקרוס?) ומיכל הדלק קטן ובעייתי שנכנס לרזרבי כבר באזור ה–80 קילומטרים.
רכבנו איתו במדבר יהודה ובנחל שורק ובאר שבע, בסינגלים, בחול ובנחלים צפופים אבל גם בישורות מהירות. ה–450 מסתדר עם טוב מאוד עם שבילים צפופים כל עוד הם לא איטיים וטכניים מדי. הגובה, המשקל הרב והמנוע שרוצה כל הזמן קדימה - יעשו את העבודה שם ליותר קשה.
הוא טוב מאוד, כצפוי, ובישורות ארוכות שם הוא יודע להגיע למהירויות באזור ה–150 קמ’‘ש. למרות שבארצנו מעטים האנשים (והמקומות) שיזדקקו לזה, אפשר רק לשער מה הוא היה יודע לעשות עם הילוך שישי. אלו מהירויות שמתאימות יותר למרחבי דיונה גדולים בסהרה (קישור למסע במרוקו עם ה-WR הקודם), ואכן עם מיגון רוח ומיכל דלק גדול אפשר להבין מדוע הוא כלי מוצלח כל כך בראלי כמו דקאר. למעשה המנוע שלו הוא כל כך מוצלח שאי אפשר שלא לחשוב כמה כיף היה איתו בגרסת סופרמוטו, או אפילו בגרסאת נייקד מופרעת.
הגדול במשפחת ה–WR הוא אופנוע חזק מאוד שלא יבהיל גם רוכבים פחות מנוסים, ועם זאת, בעידן שבו הרוב מבקשים כלים קטנים יותר, הוא יהיה כלי ייחודי לאנשים שמחפשים בדיוק אותו.
קישור למבחן הדרכים המלא לימאהה של צביקה כהן
מנוע צילינדר יחיד, 449 סמ’‘ק, 5 שסתומים,
תיבה ותמסורת מצמד רב-דסקי רטוב, 5 הילוכים, שרשרת,
שלדה אלומיניום,
מתלה קידמי טלסקופ הידרואלי
מתלה אחורי מונושוק הידרואלי
בלם קדמי דיסק, 250 מ''מ
בלם אחורי דיסק, 245 מ''מ
צמיג קדמי 90/90-21
צמיג אחורי 130/90-18
גובה מושב 960 מ’‘מ,
משקל (רטוב) 124 ק’‘ג,
מיכל דלק 8 ליטר,
מחיר 3/2017: 59,985 שקלים
6 תגובות
1
Sgill
21 במרץ 2017 ב 18:18
בטוח שזו לא טעות במחיר?
2
Ogash Ofer
21 במרץ 2017 ב 19:43
בטוח שזו לא טעות במחיר?
אכן הכלי לא עולה 160,000 ש''ח אלא נכון להיום: 59,985 שקלים
3
אורח/ת
22 במרץ 2017 ב 14:35
הילוך שישי
יש לו הילוך שישי
4
Ogash Ofer
22 במרץ 2017 ב 14:42
הילוך שישי
לפי מה שאני מכיר רק 5 הילוכים
5
Ogash Ofer
22 במרץ 2017 ב 14:43
הילוך שישי
ועכשיו אני רואה שפרטים הטכנים רשום 6 ?
נראה לי שזו טעות (גם המחיר היה רשום 160,000 ש''ח) - אבדוק ואתקן היכן שצריך.
6
Ogash Ofer
22 במרץ 2017 ב 14:49
5 הילוכים בלבד
תיקנתי בפרטים הטכניים.
ואני סגור על כך שיש רק 5 הילוכים.
תגובות