חברת ג'יפ עומדת להציג בתערוכת הרכב בניו יורק גרנד צ'ירוקי עם מנוע שמספק 707 כ''ס ומזניק את הרכב מ-0 ל-96 קמ''ש בתוך 3.5 שניות
מאת: עופר אדר
08/04/17
אוהבים לנסוע מהר עם המכונית שלכם ורוצים לעשות זאת דווקא עם רכב שטח? חברת ג'יפ חשבה בדיוק עליכם כשפיתחה את הגרנד צ'ירוקי טראקהוק (Trackhawk), שמתחת למכסה המנוע שלו דוהרים 707 סוסים המגיעים מ- V8 מוגדש בנפח 6.2 ליטר בגרסת הל-קאט (Hellcat), אותו המנוע שנמצא בחזיתם של הדודג' צ'לנג'ר וצ'רג'ר SRT בגרסת ההל-קאט.
לגרנד צ'ירוקי יש כבר גרסת כביש מהירה, ה-SRT, שבה מותקן מנוע המי (Hemi) בנפח 6.4 ליטר המספק 475 כ''ס, אבל הוא איטי יחסית לטראקהוק. בעוד ה-SRT מזנק מ-0 ל-96 קמ''ש (0-60 מייל/שעה) תוך 4.8 שניות ומכסה את רבע המייל תוך 13.5 שניות בערך, הטראקהוק עושה את הזינוק ב-3.5 שניות ושורף את רבע המייל תוך 11 שניות וקצת.
לשם ההשוואה, השברולט קמארו ZL1 החדשה עם מנוע שמפיק 650 כ''ס עושה זמנים זהים, אבל הפורשה 911 R מסתפקת בזינוק של 3.7 שניות. ותחשבו שמדובר בשתי מכוניות ספורט טהורות, מולSUV מגושם יחסית, שיכול להסיע את כל המשפחה וגם לגרור אחריו קרוואן... אגב, אם אתם מאלה שבקצה השני של הסקאלה וקונים SUV כדי לנסוע בשטח, לגרנד צ'ירוקי יש עבורכם את גרסת הטריילהוק (Trailhawk).
תחילת השיווק בארה''ב צפויה לקראת סוף שנה זו ולאחר מכן הוא יופץ ב''שווקים נבחרים באסיה ובמזרח התיכון'', כפי שהצהיר מייק מנלי, מנהל חטיבת ג'יפ. האם גם ישראל הוא שוק נבחר? אין לנו ציפיות גדולות, אבל נחכה ונראה...
2 תגובות
1
focalist
21 באפריל 2017 ב 20:14
טעות קטנה
"בעוד ה-SRT מזנק מ-0 ל-96 קמ''ש (0-60 מייל/שעה) תוך 4.8 דקות"
הכוונה לשניות אני מניח...
2
עופר אדר
15 באפריל 2018 ב 08:34
קצת באיחור - אבל תוקן. תודה
תגובות