שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

בייבי Q - אודי Audi Q2

אודי מוסיפה מדרגת כניסה נגישה יחסית לרכבי הפנאי שלה בדמות ה–Q2 החדש.
האם מדובר בלהיט הבא של החברה?

אודי Audi Q2 במבחן דרכים

כוכבי קולנוע גדולים מתוגמלים על עבודתם באחת משתי אפשרויות: המקובלת היא שכר קבוע וגבוה; האחרת מבוססת על שכר נמוך משמעותית ואחוזים מהכנסות הסרט. אם ההצלחה ענקית, גם הרווחים כאלה.

ואם אנחנו היינו אלו שהעלו את הרעיון לייצר את ה–Q2, היינו הולכים על האפשרות השנייה, זאת המעניקה רק רסיס מהרווחים שרכב הפנאי הקטן יביא לחברה. כי בעולם שחולם, נושם ובעיקר קונה רכבי פנאי, השילוב של מותג יוקרה, רכב פנאי ומחיר נגיש יחסית הוא שילוב מנצח. על הנייר לפחות. יצאנו לבדוק איך הנוסחה פועלת במציאות.

Q להמונים

ה–Q2 חולק את אורך בסיס הגלגלים שלו (260 ס''מ) עם האח הגדול יותר, ה–Q3 (קישור), אבל ממדי הרוחב והגובה שלו קרובים לאלה של יונדאי i20 קרוס, למשל. בתחום היוקרה, מיני קאונטרימן (קישור לדגם ה-S) היה עם ממדים דומים מאוד, אבל הדור השני שלו גדל משמעותית, כך שהם כבר לא באמת קרובים.

מחירו של ה–Q הקטן מתחיל ב–180,000 שקלים (ראו פירוט על רמות אבזור) ומגיע עד ל–215,000 שקלים ברמת האבזור הגבוהה שנבחנה. בנוסף תוכלו לבחור בשפע של תוספות, ובמקרה של רכב ההדגמה אלה הוסיפו למחיר כ–24,000 שקלים.

אודי Audi Q2 - בחניה

ה–Q2 הוא כאמור לא רכב גדול ממדים, והדבר מורגש במיוחד בממד הגובה (151 ס''מ). אבל בכל הקשור לרושם, לפחות בצבע האדום שאנחנו קיבלנו ועם חבילת אבזור מלאה, הוא נראה אופנתי ונאה. ה–Q2 נראה מעט גדול ממידותיו, ועשוי להיראות מעט מוזר בחלק מהזוויות.

חלק חשבו שהגריל מלפנים גדול מדי, ואחרים מצאו שהתפיחות מעל הגלגלים קצת לא במקום. אבל כולם סיכמו שכמכלול העיצוב פוגע במטרה ומשדר את תחושת היוקרה שהלקוחות מחפשים. יוקרה - אבל פנסי ההלוגן הם התקניים בכל הגרסאות (מעט מוזר), ומי שירצה תאורת לד (מלפנים ומאחור ביחד) יתבקש להוסיף כ–12,000 שקלים.

עיצוב סביבת הנהג נאה, עם נגיעות נחמדות כמו תאורה של פסים קטנים בצבע אדום שמוארים בלילה, או הגה עם מרכז קטן יחסית. איכות החומרים טובה למעלה, אבל כבר מגובה בקרת האקלים ומטה תמצאו חומרי דיפון פשוטים הרבה יותר. איכות ההרכבה טובה ומשדרת את תחושת האיכות המצופה, אלא אם, כאמור, מתחילים במבצע הקש–בפלסטיק. במרכז תמצאו מסך דק ונאה שנראה כאילו הוא יעלם לתוך הדשבורד כמו בדגמים ישנים יותר של אודי, אבל הוא לא זז.

ושוב: בולט המחסור באבזור; צריך לשלם על תוספות כמו בקרת שיוט (2700 שקלים), מצלמה אחורית (3600 שקלים) וחיבור USB אינו זמין.

מרחב הפנים טוב, אבל מורגש שלא מדובר ברכב גדול, בעיקר בגלל העובדה שלא מדובר ברכב גדול. מאחור תמצאו מרווחי ראש וברכיים מספקים, גם לגבוהים, אבל החלונות מעט קטנים, דבר שהפריע במעט לחלק מהבוחנים. נוסע שלישי לא ישמח להיות במרכז לאורך זמן; המושב פחות נוח, צר, ומנהרת ההינע המיותמת גוזלת מקום. תא המטען שימושי למדי.

ה–Q2 זכה בציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק (2016), אבל נבחן עם יותר מערכות בטיחות מאלה המוצעות כאן תקנית, כך שהציון אינו תקף. כדי להגיע לרמת הבטיחות הזאת תצטרכו לרכוש את אביזרי הבטיחות החסרים.

בנסיעה

תנוחת הנהיגה אינה גבוהה במיוחד, ומתמקמת באמצע הדרך בין רכבי פנאי למכוניות נוסעים רגילות. בנהיגה משדר ה–Q2 קלילות וזה נחמד. מנוע ה–1.4 ליטר טורבו (היחיד בהיצע אצלנו), עם 150 כס ו–25.5 קגמ, נעזר בתיבה הדו–מצמדית המוכרת על שבעת הילוכיה, ומציע יכולת טובה מאוד.

התיבה מגיבה יפה במצב 'ספורט', וקצת אוהבת לרוץ להילוכים גבוהים כדי לחסוך בדלק במצב 'רגיל'. המנוע לא מתקשה לסחרר את הגלגלים הקדמיים בהאצות חזקות, במיוחד ביציאה מהמקום. תיבת ההילוכים יכולה להיות מעט פחות חלקה בעיר, אבל במרבית הזמן פעולתה טובה. מערכת הדימום/התנעה נלהבת מדי לכבות את המנוע, מה שגרם לנו להיות נלהבים מאוד בכיבויה כמעט בכל נסיעה. צריכת הדלק עמדה על כ–11 קמ/ל' בימי המבחן המאומצים לא פעם, צריכת הדלק בשיוט רגוע, בו המנוע עובד מדי עם 2 צילינדרים בלבד, עמדה על 16.4 קמ/ל'.

אנחנו עם הפנים לצפון, לשאוף קצת ירוק כל עוד הוא עוד בסביבה, ובשיוט ה–Q קצת פחות נינוח ממה שאפשר לצפות, ולא שהוא מטריד מאוד. הנסיעה נעימה יחסית, אבל במקביל מעבירים המתלים כל הזמן משהו מאיכות הסלילה לתא הנוסעים, וזה תמיד נמצא ברקע. יש קצת רעשי כביש, וגם מעט רעשי רוח, אבל שניהם בגבולות הסביר.

בדרך לגלבוע נכנסנו לבקר בעפולה, ונוחות הנסיעה בה הייתה לא אחידה. לרוב, ה–Q מצליח להציע בעיר נוחות ממוצעת, גם אם ברור שהוא בצד היותר נוקשה של הסקלה. אבל מדי פעם, למשל על שיבושים שפוגעים בשני הגלגלים יחדיו, או כאלו מהסוג החד, ה–Q מעביר אותם לתא הנוסעים בצורה מורגשת מדי. בקיצור, לכל היותר הוא בסדר, אך מדי פעם הוא מתעצבן על איכות הסלילה המקומית ודואג שגם אתם תדעו את זה.

בכבישי הגלבוע ה–Q מרגיש בבית. הוא מציע אחיזה גבוהה, שפע ביטחון לנהג, נכונות טובה לפנות ויחד עם המנוע קל לייצר קצב מהיר יחסית. חסרה לנו אפשרות לתפעול ידני לתיבת ההילוכים מההגה, ובעומס המנוע שידר צליל עסוק וקצת רועש בסלד גבוה. בנוסף, הבלמים התעייפו מעט בירידה, אבל לא ברמה מטרידה, וההגה קל מדי. אבל כמכלול, בטח יחסית לז'אנר, הרכב נחמד לנהיגה בכביש המפותל, גם אם הוא לא מגיב כל כך למשחקים, ובאופן כזה תוכלו ליהנות מהדרך.

בגלבוע יש לא רק כבישי נהיגה חביבים, אלא גם כמה שבילים כבושים שמתאימים ל–Q2. התחושה בשבילים טובה למדי, כל עוד פניהם סבירים, אבל רכב הפנאי הזה לא אוהב להתמודד עם בורות רציניים יותר. עם זאת, התחושה אינה כאילו ונכנסתם עם מכונית פרטית לשטח, כמו שמרגישים מדי פעם ברכבי פנאי קטנים אחרים.

ה–Q2 סביר לטיול נינוח בשבילים, ורק צריך לשים לב שעם תחילת נסיעה על משטח עם אחיזה חסרה, כמו חצץ, אפשר לגרום בקלות לסחרור גלגלים, כך שצריך להיות עדין עם הדוושה.

הצלחה

לאח החדש והקטן במשפחת ה–Q מספר יתרונות. אלה כוללים עיצוב נאה ואופנתי, תא נוסעים נעים, יחידת הנעה טובה ומחיר התחלתי טוב - בהתחשב בעובדה שמדובר במותג יוקרה. אבל ל–Q2 יש גם לא מעט חסרונות, כמו נוחות נסיעה שהיא לרוב בינונית.

אבל מה שהפריע לנו במיוחד זו העבודה שגם ברמות הגימור הגבוהות (המייקרות את הרכב עד 35,000 שקלים מעל המחיר ההתחלתי) נרשמים חוסרים תמוהים באבזור כמו בקרת שיוט, USB, מצלמה אחורית - ובעיקר: רשימת האבזור הבטיחותי קצרה. המשמעות היא שדווקא גרסת הכניסה נראית כמו הקנייה הנכונה של ה–Q2.

בסוף היום, ה–Q2 שהיה נוסחה נכונה על הנייר של להיט מכירות, נמצא כמי שמציע חבילה שאינה שלמה ביחס למחיר. אבל, בהתחשב בכך שהציבור רוצה פנאי ואוהב מותגי יוקרה, לא נתפלא אם ה–Q2, למרות מגרעותיו, יהפוך להיות להיט מכירות.

אודי Audi Q2 נפח 1.4 ליטר טורבו, אוטומטי

מנוע טורבו-בנזין, 4 ציל', קדמי, רוחבי, 1395 סמ''ק

תזמון 16 שס' גל זיזים עילי כפול, תזמון משתנה

הספק/סל''ד 150 כ''ס/5000-6000

מומנט/סל''ד 25.5 קג''מ/1500-3500

תמסורת רובוטית דו-מצמדית, 7 הילוכים, הנעה קדמית

קוטר סיבוב (בין מדרכות) 11.1 מ'

מתלים קדמיים מקפרסון

מתלים אחוריים קורת פיתול

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים

מערכות עזר בלימה אוטונומית במהירות עירונית,

ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית

צמיגים 215/55-17

בסיס גלגלים 260 ס''מ

אxרxג 419x179.5x151 ס''מ

משקל 1355 ק''ג

תא מטען 405 ליטר

מיכל דלק 50 ליטר

מהירות מרבית (יצרן) 212 קמ''ש

0 ל-100 קמש (יצרן) 8.5 שניות

צריכת דלק (מבחן) 10.8 קמ/ליטר

דרגת זיהום 9

מחיר 180,000 שקלים (מבחן: 239,000 שקלים)

אחריות 36 חודשים

ציון מבחן ריסוק: 5 E-NCAP) כוכבים (2016

(לא תקף בישראל בגלל חוסר במערכות בטיחות)

בטיחות מבוגרים 93%

בטיחות ילדים 86%

הולכי רגל 70%

גרסה ורמות גימור - אודי Audi Q2

ה–Q2 מוצע עם מנוע אחד (1.4 ליטר טורבו) ובשתי רמות אבזור: הראשונה - Beat כוללת: בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אור וגשם ומערכת קול (טובה) עם 10 רמקולים. רמת הגימור מעליה היא - Design: מחירה 190,000 שקלים והיא כוללת בנוסף ספי אגזוז, נגיעות עיצוב חיצוניות קלות, דיפונים אחרים בתא הנוסעים, ריפודים משודרגים וחישוקי 17. לשתי רמות הגימור האלה ניתן להוסיף חבילת Luxury. ברמת הגימור הבסיסית היא מוסיפה חישוקי 17, גג שמש פנורמי, חבילת תאורה פנימית, שמשות כהות, מפתח חכם ומראות מתקפלות - כל זאת בתמורה ל–25,000 שקלים. ברמת הגימור השנייה, מתווספים לרשימה גם ריפודים משולבי עור (החישוקים תקניים).

תגובות

0 תגובות