לקסוס RX מקבל מנוע חדש וחיתוך בשורת המחיר - ומציע תמורה טובה מאי פעם
מאת: אתר השטח הישראלי
30/06/17
כתב: ניצן אביבי מגזין אוטו
רכב הפנאי של לקסוס, ה–RX, אולי יפני בשם, אבל אמריקאי במהות - וככזה שמר תמיד אמונים למנוע V6, עם או בלי מנוע חשמלי. עד עכשיו - וקבלו את ה–RX200t החדש: אותו גוף, אותו אבזור, אבל עם מנוע 4 צילינדרים מוגדש בנפח 2.0 ליטר שמפיק 238 כס, ותיבת הילוכים עם שישה הילוכים (שמונה ב–RX350). בתמורה לוויתור על 1.5 ליטר בנפח, 62 כס בהספק (המומנט די דומה בשתי הגרסאות), 2 הילוכים ו–2 בקוטר החישוקים (18 במקום 20), קוצץ תג המחיר ב–46,000 שקלים, מבלי לפגוע באבזור. עם זאת, בגרסה זו אי אפשר להזמין את חבילת התוספות 'פרמיום'.
אגב, מעניין לציין כי גרסה זו אינה מופיעה כלל באתר האמריקאי של לקסוס - באמריקה כנראה עדיין אוהבים V6 ברכבי הפנאי–פרמיום שלהם. עובדה שגם המתחרה הישיר ביותר, קאדילק XT5, מוצע עם מנוע 2.0 ליטר טורבו רק מחוץ לגבולות ארהב. עוד נקודה מעניינת: גם גרסה זו שומרת על ההנעה הכפולה, ולא עוברת להנעה קדמית כדי לחסוך.
שאלת השאלות במבחן הזה היא, מטבע הדברים, האם המנוע הזה חזק מספיק? אומנם 238 כס הם נתון מכובד, אבל כך גם נתון משקל של 1960 קג. ובכן, התשובה לשאלה הזו היא כן מצלצל. אין בשום שלב תחושה של מחסור בכוח - להיפך. האוטו מגיב יפה לכל לחיצה על הדוושה, גם במהירויות בין עירוניות, ומשלים עקיפות בקלות רבה. אומנם אין כאן אותה תחושה של קלילות–אגבית שבה ה–V6 מנייד את ה–RX, אבל רק שילוב של תוואי הררי ומהירות גבוהה מצליח לגרום למנוע ה–2.0 ליטר לשדר תחושה מאומצת.
התיבה משלימה את הרושם הטוב עם תפקוד זריז וחלק, שמעלה תהיה למה בכלל בעצם צריך עוד שני הילוכים.
אולי בשביל צריכת הדלק - במבחן שלנו, שרובו היה בין עירוני, נרשמה צריכת דלק של כ–8 קמ לליטר, לא שונה בהרבה ממה שקיבלנו בתנאים דומים עם ה–V6. הנתונים הרשמיים מספרים גם הם שרק בעיר יש למנוע הקטן יתרון בצריכת הדלק, בעוד שמחוץ לעיר הנתונים כמעט זהים.
מכל שאר הבחינות, זה בדיוק אותו RX שהכרנו. תא הנוסעים משדר עושר, אבל הוא לא מבריק - ראו למשל את מקבץ הכפתורים הזעירים על ההגה. האבזור עשיר למדי - בדגש על אבזור הבטיחות המתקדם שכולל בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב ועוד. המרחב ליושבי התא נדיב, אם כי מעט צפוף לברך ימין של הנהג. בידוד הרעשים טוב באופן כללי, אבל קצת פחות מהצפוי (והרצוי) בגזרת רעשי הכביש. בקיצור - Same Same.
מוזר להגיד את זה על אוטו שעולה כמעט 400,000 שקלים, אבל מדובר בדיל. לפחות ביחס לאחיו הגדול. יש לו די והותר כוח, ומבחינת האבזור והעיצוב אין הבדל. כך שאם אתם לא ממש חושקים בצליל של מנוע V6 גדול, אין כל סיבה שלא לחסוך את 46,000 השקלים שמבדילים בין ה–RX200t ל–RX350.
מנוע בנזין, טורבו, 4 ציל', קדמי, רוחבי, 1998 סמק
תזמון 16 שס', גל-זיזים עילי כפול, תזמון משתנה
הספק/סלד 238 כס/4800-5600
מומנט/סלד 35.6 קגמ/1650-4000
תמסורת אוט'-רציפה, הנעה כפולה
מתלים ק'/א' מקפרסון/עצמות עצה כפולות
בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים/דיסקים
בסיס גלגלים 279 סמ
צמיגים ק'/א' 235/65-18
אxרxג 168.5x189.5x489 סמ
משקל/תא מטען 1960 קג/453 ל'
מהירות מרבית (יצרן) 200 קמש
0 ל-100 קמש (יצרן) 9.5 שנ'
צריכת דלק (ממוצע מבחן) 8 קמ/ל'
מחיר 399,000 שקלים
אחריות 36 חודשים
ציון מבחן ריסוק (E–NCAP) חמישה כוכבים (2015)
0 תגובות
תגובות