שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

סיכום טיול חוויתי אל גבי המים בנגב - 21/4/17 עד 22/4/17

נפגשנו בבוקר יום שישי בדרך הפסלים במצפה רמון. קבוצה קטנה ואיכותית לטיול בשמורת הנחלים הגדולים. התחזית דיברה על שרב.
לנו מטרה חדה וברורה: נצא לכבוש את גבי המים במידת האפשר וכפי שיתברר בהמשך- אפשר וכל המרבה משובח.

מצגת תמונות של גורי גרוסמן

לאחר שיחת היכרות ותדריך יצאנו לדרך לכיוון נקודת הכניסה לנחל פארן.

לשמחתי לטיול הצטרפו חבריי הטובים מייק ויעד שכל טיול בחברתם הופך לחוויה בלתי נשכחת.

לאחר טקס הורדת האוויר יצאנו לדרכינו לכיוון קניון עדה בנסיעה כייפית בערוץ הפארן. מיד היה אפשר להבחין בשרידי השטפון בצורת שלוליות ובוץ בצדי הדרך. בהגיענו לקניון עדה החבר יעד התנדב לשמור על הרכבים ויצאנו לסיור רגלי באתר.

שמחתי לראות שכולם נהנים ומוקסמים מיופיו של המקום.

לאחר הפסקת קפה קלילה המשכנו בדרכינו לכיוון הקניון הלבן. בהגיענו למקום המחזה היה מרהיב: גב מים ענק ועוצר נשימה ביופיו, מלא במים מזמינים וקרירים. דקות ספורות וחלק מחברי הקבוצה יצאו לשחייה מצננת במיוחד.

לאחר השכשוך כל אחד תרם מה שיש לו וסידרנו לנו הצללה לארוחת צהריים על קו המים.

למי שחווה טיולים ומסעות ידוע שצריך מספר מרכיבים חשובים על מנת ליצור טיול מנצח. לי כמי שהדריך את הטיול היה ברור במאה אחוז הכל נמצא וקיים: הרכב אנושי מושלם, התאמה יוצאת דופן בכלי הרכב, ביקור באתרים קסומים ואפס תקלות.

לאחר ההפסקה הסתדרנו בשיירה ויצאנו לכיוון היעד הבא: גב צניפים.

יש לציין שקצב התנועה היה מרשים עד מאוד ובמהרה הגענו לגב צניפים.

מראה הגב המלא בלב המדבר היה חוויה עוצמתית ונדירה וכמובן שחלקנו מיד יצאו לשחייה, איך אפשר שלא.

השעה כבר אחר הצהריים ולפי התוכנית אנו אמורים לנוע לכיוון חניון הלילה וללוות אל הכביש את המטיילים שהגיעו רק ליום אחד. אבל קשה להפרד וכולם רוצים עוד מהקסם הזה. אנחנו בשעון קיץ בלב מדבר אז למה לא להמשיך?

עדכון מסלול קטן ואנחנו בדרכינו לגבי חיון.

קילומטרים בודדים והגענו לגבים שהיו מלאים. מכיוון שהשעה כבר מאוחרת ויש לפנינו עד מספר קילומטרים מכובד יצאנו בנסיעה כייפית ומיוחדת לקראת שקיעה לכיוון הכביש שבו נפרד מחלק מהקבוצה ונמשיך לחניון הלילה חולות כסוי.

לאחר פרידה מרגשת ובתקווה להפגש שוב המשכנו לחניון והתיישבנו לארוחה משותפת, היה כיף גדול.

למחרת התארגנו ויצאנו לכיוון גב עישרון לשחיה מרעננת בלב המדבר.

לאחר השחייה הוחלט לצאת לנסיעה קצרה לפונדק יוטבתה לארוחת צהריים.

אחרי שמילאנו מצברים יצאנו לכיוון צפון לכניסה לחניון בארות לקטע הדרך האחרון, הרי איך נסיים טיול כזה בלי מתיחת שרירים?

המסלול: רמת סהרונים, מעלה דקלים בירידה לכוון מעלה נוח, דרך נוף ולסיום קפה אחרון אל מול השקיעה ונוף מכתש רמון. אלמלא שקיעת השמש כנראה שהינו נשארים שם עוד.

לכל המשתתפים בטיול, המטיילים המקסימים ולחברי האמת שלמרות שלהם זה טיול כייף עשו הכול ומכל הלב לטובת ההנאה ונוחות הקבוצה ותרמו רבות להצלחת הטיול.

מייק ויעד בשמי ובשם הקבוצה תודה, זכות גדולה הייתה למטיילים ולי לטייל בנוכחותכם.

למשפחת גרוסמן- תודה על מצגת מדהימה.

למשפחת אילה- היקרה נוכחותכם תמיד נעימה לי.

לצחי והבנות- ברור לי שאתכם אפגוש בקרוב.

לבוקי היקר שלעולם לא משעמם איתו- שתמשיך להיות צעיר לנצח. אפגוש אותך בקרוב.

מקווה לראות אתכם שוב,

שלכם אופיר אביב.

בחודש הקרוב נוציא עוד כמה טיולים במסלול הזה. הראשון יהיה כבר בשבת הקרובה והאחרון לעונה יהיה בחג שבועות. הירשמו כל עוד יש מים בגבים. לטיולים הבאים הקליקו כאן