שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

באנו, התחרינו, ניצחנו – הישראלים בראלי יוון

לא פחות מעשרה צוותים ישראליים התחרו בראלי יוון שנערך בסוף השבוע האחרון. אלירן יפרח ואדר מלמד סיימנו ראשונים בדרוג הכללי והיו עוד מנצחים בקטגוריות השונות

הספורט המוטורי הישראלי (ואני בכוונה מכנה אותו כך ולא ''הספורט המוטורי בישראל'') לא מת כפי שמבכים אותו רבים - הוא פשוט עבר, ברובו, להתקיים בחו''ל. הצוותים שרוצים לחוות מירוצים בתדירות סבירה, יוצאים להתחרות בארצות שונות, וזה קורה לא רק באירועי ענק דוגמת הדקאר או ראלי דרך המשי אלא גם בתחרויות מקומיות או אזוריות כמו ראלי יוון, שנערך בסוף השבוע האחרון.

הרעב הזה, להתחרות, הביא לא פחות מ-10 צוותים ישראליים לנקודת הזינוק בעיר פלורינה שבצפון יוון. כמעט שליש מהצוותים שהגיעו לראלי דיברו ביניהם עברית... שלושה ימים של תחרות, קרוב ל-900 ק''מ בסך הכל, מתוכם כ-530 מדודים, בשטח הררי ברובו, עם מזג אוויר גשום שהביא לביטול חלק מהסטייג'ים.

אלירן יפרח (נהג) ואדר מלמד (נווט) שהתחרו עם מאווריק X3, הגיעו למקום הראשון בדרוג הכללי (ומקום ראשון כמובן גם בקטגוריה שלהם, SSV.2), לאחר שנטלו את ההובלה כבר מהיום הראשון. הצוות, שניצח את הראלי הזה גם בשנה שעברה, נתן תצוגת נהיגה וניווט מושלמת כמעט והקדימו במעט את הצוות הבולגרי שסיים במקום השני.

רז הימן והלל סגל - צוות פוינטר עם הצהובה סיימו במקום השלישי הכללי (ושני בקטגוריית T1), כשבחלק מהיום האחרון תיבת ההילוכים ברכבם תפקדה באופן חלקי, ללא ההילוך השלישי.

עוד מיקומים של הצוותים הישראליים: טל ויינברג וניצן בוסתן סיימו במקום ה-5 הכללי (שלישי בקטגוריית T1  ומקום ראשון T1.1 מנועי בנזין), דני פרל ואיתי מולדבסקי במקום ה-12 (שני בקטגוריית SSV.1), דדי שפורנץ ורן סיטון במקום ה-13 (ראשון בקטגוריית T2), שלמה ואופיר עיני במקום ה-18 (שלישי בקטגוריית SSV.1), שי שמעוני וגדעון בן-ישראל במקום ה- 19, גבריאל אברג'ל ועופר שוורץ במקום ה-21, ואילן פטורי ופרג ליינס סיימו במקום ה-27. גל שחם ונמרוד ''קיד'' אופיר פרשו לאחר שתיבת ההילוכים בטנדר המיצובישי שלהם הלכה לעולמה.

והערה בשוליים: דומה שכלי הסייד-ביי-סייד, דוגמת המאווריק של קאן-אם (לכתבה על השקת המאווריק בארץ), יהיו הדבר הבא בתחרויות הראלי-רייד, לפחות באלו הקצרות יותר. בהשקעה קטנה - בוודאי יחסית לכלי רכב בבנייה עצמית - מקבלים רכב כמעט מוכן לתחרויות, שנותן בראש גם לגדולים ממנו. ושמענו כבר את רז הימן מצהיר שהוא והלל שוקלים לעבור לכלי כזה...

תמונות ששלח יוביל מלמד:

תמונות ששלח יוביל מלמד:תמונות ששלח יוביל מלמד:תמונות ששלח יוביל מלמד:תמונות ששלח יוביל מלמד:תמונות ששלח יוביל מלמד:תמונות ששלח יוביל מלמד:תמונות ששלח יוביל מלמד:

הגביע שייך למקום הראשון - אלירן יפרח ואדר מלמד

הגביע שייך למקום הראשון - אלירן יפרח ואדר מלמד הגביע שייך למקום הראשון  - אלירן יפרח ואדר מלמד

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת

05 ביוני 2017 ב 17:57

כבוד ליישוב הקטן בשרון

כל הכבוד לאיראן שלנו ולצוות התומך כמובן על הביצוע המבריק שלהם זכייה שניה ברציפות בראלי יוון.,אולי לא הראלי המפורסם ביותר אך עדיין מדובר במירוץ קשה ומאתגר והבחור הוכיחו שהשמיים הם הגבול. שאפו ענק מכל הלב.