שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיול ארוכים בארץ

יומן מסע - חוצה ישראל פסח 2017

כמו כל שנה בפסח יוצא לדרך מסע הדגל של אתר השטח בארץ: חוצה ישראל מהבניאס לאילת ב- 5 ימים עם 4 לילות שכולם שטח.
14 גיפים עמוסים בבני המשפחה, ציוד מחנאות והרבה מצב רוח יצאו למסע וחזרו עמוסי חוויות.
הדריך: וייזל עדי

היום הראשון למסע חוצה ישראל 2017

08:00, רחבת החנייה באנדרטת אסון המסוקים הסמוכה לשאר-יישוב. אט אט מתאספים להם כל 13 המשפחות כאשר הרכבים עמוסים וכל פינה ברכב מנוצלת לטובת אחסון ציוד המחנאות.
לאחר תדריך מפורט, חלוקת מכשירי קשר, יצאנו לדרך על הציר המוביל מהבניאס לעמק החולה ולציר נהר הירדן.
מנהר הירדן עברנו לציר הירדן ההררי, ומהר מאוד עברנו לאיזור בקעת בית נטופה, ציר המוביל הארצי, בסיס רמת דוד עד ללינת הלילה ביער הזורע הסמוך לעיר יקנעם.

היום השני למסע חוצה ישראל 2017

הלילה הראשון סימן את תחילת החוויה המיוחדת - הקמת אוהלים, מנגל, קצת בדיחות והקבוצה מתחילה להתגבש.
06:30 השכמה ובשעה 08:00 לערך, לאחר תדריך, יצאנו לדרך כאשר נקודת הסיום הפעם - יער המלאכים הסמוך לקרית גת. בדרך עברנו בחצר האחורית של יער הזורע, עין השופט, נחל דליה, הר חורשן, אנדרטת משמר הגבול, נחל אלכסנדר, ויציאה במושב ניצני עוז.
בחרנו להימנע מנסיעה בכפרי המשולש ועלינו על כביש 6 עד יער בן שמן שם עצרנו לארוחת צהרים ארוכה וטובה.
אחר הצהרים המשכנו בנסיעה באזור יער בן שמן, לטרון, כרמי יוסף, טל שחר עד יער המלאכים לשם הגענו עם אור אחרון וכאן הקמנו את מחנה הלילה שלנו.

היום השלישי למסע למסע חוצה ישראל 2017

הלינה ביער המלאכים מאפשרת ביקור משפחות בשל סמיכות החניון לכביש 6. משפחתי היקרה, המשפחה של רובין ועוד מבקרים הגיעו ליער והביאו עימן מכל טוב - המנגל המשיך לעבוד שעות נוספות, האוהלים כבר עומדים על תילם וכל שנשאר זה לאכול, להתבדח, לנוח ולבסוף לישון.
למחרת בבוקר, היום השלישי למסע התחיל בתדריך קצר, מעבר על ציר המסלול במפה ויוצאים לדרך - הפעם היעד הוא מושב נאות הכיכר בצפון הערבה.
עצירה להצטיידות בקרית גת לקראת 3 ימי השטח שעוד לפנינו. מיער המלאכים יצאנו לשמורת ''מערות סמך'', ביקור במערת פעמון גדולה במקום, נסיעה בין הכרמים של מושב לכיש והמשך תנועה לכיוון דרום מערב עד קיבוץ בית קמה.
מקלחת בבריכת הקיבוץ - תרומתו של חברי הטוב, לירון קמפו, רעננה את המטיילים - איזה כייף!
שדות בית קצה הוא האזור בו הירוק הופך לצהוב והשיירה נפגשת עם איזור המדבר של צפון הנגב ועם הגמלים והחמורים השייכים לבדואים המתגוררים באיזור.
מאזור זה "משכנו" חזק מזרחה לכיוון יער יתיר עם טיפוס המעלות באיזור הר חירן - רמת העבירות הולכת ועולה ככל שנעים דרומה. בוחרים בציר של רכס הרי עירא ו"צוללים" עם הציר עד כביש 31 עד לערד.
מערד ירדנו לכיוון מעלה הר קומות. שם השיירה התמודדה עם 2 מעלות לא פשוטים הכוללים דרדרת, מדרגות ועוד... ירדנו על ציר הגז דרך מעלה עזגד עד למישור עמיעז לחניון הלילה של נאות הכיכר.

היום הרביעי למסע למסע חוצה ישראל 2017

את היום הרביעי התחלנו בצפון הערבה - לאחר לילה קריר ונעים ולאחר תדריך בוקר עם המפה הצמודה - יצאנו לעוד יום מאתגר. ביום הרביעי מחכה לנו מעלה עשוש, מעלה ורדית וכל המעלות שברמת פארן.
בדרך עצרנו לביקור בתצפית על ''ציר השלום'' בהדרכתה של דיתה תושבת מושב עידן.
הגענו למעלה עשוש- הסבר מפורט ותדריך לטיפוס המעלה, בכדי לצמצם נזקים, וכל שיירת הרכבים טיפסה מעלה בפחות מ 40 דקות !!!
ממשיכים לכיוון מעלה ורדית, בוחרים בציר המעקף המפחיד לא פחות, ומגיעים באור אחרון לנחל פארן ולחניון הלילה במשאבות פארן - באר אשלים.

היום החמישי והאחרון למסע למסע חוצה ישראל 2017

חייבים להגיע לאילת.!!!
בבוקר בו התחלנו את המסע (עוד בצפון הארץ) דווחנו כי בערבה יש מזג אוויר משוגע - שטפונות פקדו את כל איזור הנגב ובעיקר את הערבה - התמונות ברשתות לה הפסיקו אבל אנחנו היינו בצפון - רק התחלנו... (קישור למסע חוצה נגב שנתקע בשיטפון )
בהגיענו אל פארן ואל איזור הערבה, ידענו כי הגבים מלאים במים. התחלנו את הבוקר בצעידה בקניון עדה ודהרנו על ציר הפלמ"ח דרך גרוטאות מטוסי הקרב ושאר הברזלים המשמשים כמטרות לאימוני צה"ל.
טיפסנו לראש הר צניפים, ירדנו את מעלה צניפים ולא עמדנו בפיתוי - עצרנו להתרענות בגב צניפים שהיה מלא!! מים.
המשכנו לכיוון עובדה, ציר קניון נחל עתק וצללנו דרך באר אורה לכיוון כביש 90.
השעה 18:00 וחייבים להגיע עוד הערב לאילת - חזרנו לשטח ודרך הרי אילת האדומים הגענו לתוך העיר אילת.