טנדר חסון ופשוט, עם יכולת העמסה גדולה ועבירות מצוינת, בדיוק מה שהחקלאים והיערנים בארה"ב חיפשו לאחר שמלחמת העולם השנייה הסתיימה
מאת: עופר אדר
05/07/17
WC52 ממלחמת העולם השנייה
סוס העבודה הזה, ספק טנדר גדול ספק משאית קלה, הונע במנוע בנזין שש בוכנות בטור עם ראש שטוח, בנפח 3.8 ליטר, שסיפק כ-90 כ"ס, כשהכוח מועבר לגלגלים האחוריים דרך תיבת הילוכים ידנית בעלת ארבע מהירויות, עם הילוך ראשון קצר מאוד. בשעת הצורך, ניתן היה לשלב גם את הסרן הקדמי דרך תיבת העברה עם הילוך כוח. הרכב גם צויד ב-P.T.O לצורך הפעלת כננת מכנית או אביזרים חיצוניים אחרים, דוגמת משאבה לכיבוי אש. צמיגים בגודל 9.00X16 השלימו חבילה פשוטה אך יעילה, שנמכרה ב-1946 בכ-1600 דולר, בדיוק מה שהחיילים המשוחררים חיפשו.
POWER WAGON סטיישן
היום ה- POWER WAGONהוא רכב אספנות מבוקש, ודגמים נדירים ו/או משופצים ברמה גבוהה נמכרים בעשרות אלפי דולרים ואף למעלה מזה.
POWER WAGON עם הסבה להנעה 6X6
אז איזה רכב הוא באמת POWER WAGON?
ב-1957 החלה דודג' לייצר גרסאות 4X4 של הטנדרים הקלים שלה, וגם אלו קיבלו את השם POWER WAGON. בעוד דגמי ה-4X2 מזוהים באות Dהמלווה במספר על פי משקלם (D-100, D-200 וכו') דגמי ה-4X4 זוהו באות W. ה- POWER WAGON המקורי קיבל את הזיהוי W300M.
באותן שנים ייצרה דודג' גם כלי רכב צבאיים, כמו ה-M37 וה-M201, שהגיעו לשרת בצה"ל וקיבלו כאן את השמות ''קומנדקאר'' וכאמור ''נ.נ''. גם הם נשאו על מכסה המנוע את הסמליל POWER WAGON. בשלב מסוים החלו להרכיב אותם בארץ ולימים הם שימשו כבסיס לתכנון ולייצור ה''אביר''.
0 תגובות
תגובות