שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דפרה ניצח בפעם השנייה ברציפות את ראלי דרך המשי

מעודד מהזכייה, הציב לעצמו הנהג הצרפתי של קבוצת פיג'ו מטרה חדשה: לנצח את הדקאר של 2018
צילומים באדיבות Red Bull

 

בשקט תקשורתי כמעט מוחלט (לפחות כאן אצלנו) התקיים בשבועיים האחרונים הסבב השני של ראלי דרך המשי במתכונתו החדשה: 10,000 ק"מ כמעט, מרוסיה לסין. בניגוד לתחזיות ולציפיות שהתעוררו בסיומו של הראלי הקודם, לכך שדרך המשי יהפוך למתחרה ראוי לדקאר, הרישום השנה היה דליל משהו: רק 34 מכוניות ו-21 משאיות זינקו לדרך המפרכת, עם נציגות מסיבית של קבוצות יצרן. והמסלול אכן היה מפרך, עם דרכים בוציות ברוסיה, דרכי הרים פתלתלות בקזחסטן ודיונות ענק בסין. שניים מהמתחרים העיקריים הצליחו להתרסק ואיבדו סיכוי לזכות וסופות אימתניות אילצו את המארגנים לבטל את הסטייג' האחרון בראלי.

דפרה על הפודיום

דפרה על הפודיום

 

פיג'ו הגיעה עם שלושה כלי רכב, כשסבסטיאן לואב נוהג ב- 3008DKR Maxi החדשה, בעוד חבריו לקבוצה, סירל דפרה וסטפן פטרהנסל הסתפקו ב-3008DKR ה"ישנות" איתן התחרו בדקאר האחרון. קבוצת X-raid הכניסה שתי מכוניות מיני, אחת נהוגה בידי יאזיד אל-רז'י ועל ההגה של השנייה ברייס מאנזיאס האמריקאי. היו גם שתי קבוצות יצרן מסין, GEELY ו-baicmotor, לכל אחת מהן שתי מכוניות, עוד קבוצה רוסית – GAZ RAID גם היא עם שתי מכוניות וקבוצה צרפתית עם שלושה RZR.
במשאיות היתה כמובן נוכחות מסיבית של קבוצת קאמאז, עם לא פחות מארבע משאיות, קבוצת מאז הבולגרית הכניסה שלוש, דה-רוי הגיע גם הוא עם שלוש כשהנהגים האחרים הם טוני ואן-גנוטגן וארתור ארדיביסיוס. לופריאס וקולומי נהגו בטאטרות וגם משפחת סוגווארה היתה שם, עם ההינו הקטנה שלהם

דפרה בדיונות

דפרה בדיונות

 

החל מהסטייג' השני, לואב לקח את ההובלה, כשהוא מגדיל מדי יום את הפער מהדולקים אחריו. פטרנהסל, שהיה במקום השני, סטה בסטייג' הרביעי מהדרך וריסק את החלק האחורי של מכוניתו. ההמתנה למשאית הליווי (פיג'ו הכניסה משאית כזו שהתחרתה בקטגוריה T4) ומשך התיקון עלו לו בפיגור של כשלוש שעות וחצי, מה שהוציא אותו לחלוטין מהתמונה. לואב המשיך להוביל עד הסטייג' התשיעי, שם היה לנו שידור חוזר: סטייה מהדרך, התרסקות בבור קטן וכל החלק הקדמי של הפיג'ו נהרס. הצוות הטכני של הקבוצה הצליח לתקן הרכב, אך לואב שנפגע בשורש כף היד החליט שלא להמשיך.

הפיג'ו של לואב אחרי התאונה

הפיג'ו של לואב אחרי התאונה

 

וכך נפל הנצחון בחלקו של דפרה, שלפני התאונה פיגר אחרי לואב ביותר משעה. בכך השלים דפרה זכייה שנייה ברציפות בראלי הזה, והוא מעודד לקראת הבאות: "הגיע הזמן שאנצח גם בדקאר עם מכונית, לאחר חמש הזכיות שלי עם אופנוע. אני מרגיש שזה עומד לבוא" אמר בסיום הראלי. את המקום השני תפס כריסטיאן לאביל הצרפתי מקבוצת baicmotor ולמקום השלישי הגיע ווי האן מקבוצת GEELY. פטרהנסל סיים שמיני, בפיגור של כשעתיים וחצי אחרי דפרה, אל-רז'י הגיע למקום ה-14 ומאנזיאס סיים במקום ה-12.
במשאיות, זאת היתה חגיגה של קאמאז, עם מקומות 1-2-3, שנפלו בידיהם של דימטרי סוטניקוב, אנטון שיבלוב ואריאט מרדיב, בהתאמה. המשאית הרביעית של הקבוצה, נהוגה בידי ניקולייאב, הגיעה למקום ה-10. אגב בדרוג הכולל, יחד עם המכוניות, סוטניקוב סיים רביעי ושיבלוב חמישי!

 

תגובות

0 תגובות