שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בולינגר B1: רכב עבודה כל-חשמלי

הדמיון לדיפנדר גדול וכך גם השימוש המסיבי באלומיניום, אבל מדובר ברכב שטח חדש עם לא מעט אלמנטים מעניינים

 

 

לאחרונה אנו שומעים על עוד ועוד מיזמים חדשים המתיימרים לייצר כלי רכב חדשים, חלקם רכבי שטח או קרוס-אוברים. יש יוזמות הנתמכות על ידי יצרנים קיימים, יש יוזמות הנתמכות בגב כלכלי חזק מאוד ויש יוזמות שהן שגעון לדבר של איש אחד, כמו היוזמה של רוברט בולינגר (Robert Bollinger ). בולינגר, שלמד עיצוב תעשייתי, פתח עסק עצמאי בניו-יורק שהצליח מאוד. לאחר שנים מאס בעיר הגדולה, מכר את העסק ויחד עם שותף הקים חווה לגידול פרות בצפון מדינת ניו-יורק. לצורך ההקמה והעבודה בשטח, חיפש רכב מתאים שייתן לו מענה לצרכיו ולא מצא כזה. אז מה עושים? מתכננים ובונים רכב שטח חדש...
היצירה של בולינגר, הנקראת B1, נבנתה בעבודת יד במשך שלוש שנים בעזרת צוות של שבעה אנשים. מדובר ברכב עבודה טהור, עם הנעה כל-חשמלית, עם השראה ש"נשאבה" מרכבי שטח אחרים. העיצוב הקופסתי למשל, מזכיר את הפורד ברונקו הראשון או את הדיפנדר, שבדומה לו גם ה-B1 נבנה מאלומיניום. תעלת רכיבי ההנעה במרכז הרכב כמו גם הסרנים הפורטלים הם בסטייל ההאמר, כמו גם ארבעת הכיסאות המרוחקים זה מזה.

 

 

אבל ההשוואות הללו עושות עוול ל-B1. נכון שכבר ראינו רכבי עבודה כל-חשמליים, אך כאן מדובר בכלי רכב יוצא דופן, תכליתי ביותר, שנראה שחשבו בו על כל פרט ופרט. נתחיל במערכת ההנעה, כשאמור היא כל-חשמלית עם שני מנועים, אחד מלפנים ואחד מאחור, המספקים 360 כ"ס וכ-65 קג"מ. זה מספיק, אגב, כדי לזנק מ-0 ל-60 מייל/שעה ב-4.5 שניות בלבד... כל מנוע מניע סרן אחד, וכך מתקבלת הנעה 4X4, עם נעילת דיפרנציאל רוחבית בשני הסרנים. מערכת המצברים מאפשרת טווח נסיעה של מעל 300 ק"מ בתנאים רגילים, טווח שבוודאי יצטמצם בנסיעת שטח מאומצת. צמיגים בקוטר 33 אינץ', יחד עם הסרנים הפורטלים מספקים מרווח גחון מכובד של כ-30 ס"מ ואם זה לא מספיק, מערכת מתלי אוויר מאפשרת להגביה את הרכב עוד יותר.
ואם אמרנו רכב עבודה, הכל מתוכנן לשם כך. החל מאיטום מוחלט של תאי המצברים, לוח השעונים, הרדיו ושאר האלמנטים החשמליים, מה שמאפשר צליחת מכשולי מים בעומק של מטר וגם לשהות בהם במשך כחצי שעה. זה ממשיך עם דלת אחורית נפתחת בסגנון הטנדרים שיחד עם דלת קטנה מתחת ללוח השעונים מאפשרים הטענה של אלמנטים ארוכים במיוחד. כמובן שאפשר לנצל את המצברים לצורך הפעלת כלים חשמליים והרשימה עוד ארוכה.
המחיר של ה-B1 יעמוד על כ-60 אלף דולר, ובולינגר כבר מקבל הזמנות ומבטיח לספק את הרכב בתחילת 2019. רק יש בעיה קטנה: אין לו אפשרות לבנות את כלי הרכב האלה בצורה סדרתית והוא מנהל כעת משא ומתן עם כמה חברות שיבנו אותם עבורו. אחת מהן היא AM Generalשייצרה בעבר את ההאמר. ועוד בעיה: לא פורסמו כל נתונים על התקני בטיחות, ואולי לא יתאפשר כלל לנוע עם הרכב הזה על כבישים ציבוריים.

 


 

תגובות

0 תגובות